וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החילופים הכי בריאים לארוחת הבוקר שמורידים את רמות הסוכר

עודכן לאחרונה: 24.9.2024 / 7:22

יש שטוענים שהיא הארוחה החשובה ביום ובכל זאת אנחנו מכניסים בה לא מעט סוכר - לפעמים מבלי לדעת. אז הנה 4 חילופים שכדאי לכם לעשות כבר עכשיו

אכלנית מקצוענית מחסלת ארוחת בוקר ענקית בעשר דקות/@LeahShutkever/videos

אם יש לכם סוכרת, או שיש לכם סיכון לחלות במחלה, יש כמה החלפות ארוחת בוקר פשוטות שתוכל לעשות כדי למנוע תסמינים, כך על פי ארגון Diabetes UK.

סוכרת מסוג 2 היא מצב כרוני המאופיין בתנגודת לאינסולין וברמות גבוהות של סוכר בדם, והיא נגרמת בעיקר כתוצאה מדיאטה גרועה. בשנים האחרונות, מחקרים רבים בדקו את הפוטנציאל הקיים בהתאמת דפוסי האכילה כאמצעי להפחית את הסיכון או למנוע את ההתפתחות של סוכרת מסוג 2.

הקפדה על תזונה בריאה והישארות פעילה הם המפתח לשליטה ברמות הסוכר בדם ובבריאות הכללית. העצה היא למלא את הצלחת בפירות, ירקות ומזונות עמילניים, תוך הקפדה על סוכר, שומן ומלח ברמה נמוכה.

הנה כמה תחליפים לארוחת בוקר מזינים עבור אלה עם המצב:

דייסת שיבולת שועל. ShutterStock
דייסת שיבולת שועל/ShutterStock

העדיפו פרי שלם על מיצים
אפילו מיצי פירות טהורים ושייקים יכולים להיות ארוזים בתוספת סוכרים, ולכן עדיף להקפיד על פירות וירקות שלמים. אם אתה משתוקק למיץ פירות, נסה להגביל את עצמך ל-150 מ"ל ביום, ואם אתם שותים קפה בדרכים, היזהרו מתוספת סירופים ומחיתים שניתן להעמיס בתוספת סוכר.

אבל זכרו, לצד תזונה בריאה, פעילות גופנית סדירה היא המפתח לניהול רמות הסוכר בדם. שאפו לשעתיים וחצי שעות פעילות בשבוע - בין אם זה בחדר כושר, בפארק או סתם לצאת לדרך. כל עוד זה מעלה את הדופק שלך, זה נחשב.

החליפו את דגני בוקר בדייסה
למרות שיש מי שעדיין חושב שדגני בוקר הם תזונה נהדרת לילדים, דגנים רבים עמוסים בתוספת סוכרים ושומנים לא בריאים, כולל חטיפי דגנים. החלפה חכמה היא דייסה, בין אם תבחרו בשיבולת שועל סולת, או משהו אחר, רק שימו לב לתוספת סוכרים. עוגיות חיטה ומוזלי הן אפשרויות טובות אחרות.

העדיפו דגנים מלאים על לחם לבן
בחירה בלחם מדגנים מלאים על פני לבן מציעה יתרונות בריאותיים נוספים ומשאירה אותכם שבעים יותר לאורך זמן. חפש אפשרויות בריאות כמו לחם מרובה זרעים ודגנים.

בננה במקום ריבה או שוקולד
נכון, ילדים אוהבים מתוק ויעדיפו ריבה או שוקולד, אבל תכולת הסוכר הגבוהה שלהם אומרת שכדאי לשקול חלופות כמו בננה מעוכה. טוסטים אחרים יכולים לכלול גבינה דלת שומן, גבינת קוטג', תמרים טריים קצוצים או חמאת אגוזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully