וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא ריצה: זו הפעילות ששורפת הכי הרבה קלוריות בהכי מעט זמן

עודכן לאחרונה: 24.9.2024 / 12:17

כאימון נפרד או אפילו כתוספת קטנה ליומיום שלכם - עליה וירידה במדרגות היא כנראה הדבר הכי טוב שתעשו כדי לשרוף קלוריות

הסרטון שמוכיח: קלוריות זה ממש לא הכל/צילום: יוסי ציפקיס, בימוי: גיא גורן, עריכה: נועה לוי

אם אתם מנסים לרדת במשקל ורוצים דרך חדשה ויעילה לעשות זאת, טיפוס במדרגות כפעילות גופנית רגילה - או סתם הוספת כמה קומות ביום - עשוי להיות בשבילכם.

מחקרים מראים שאנחנו שורפים בערך פי 20 יותר קלוריות בעלייה במדרגות מאשר הליכה על קרקע שטוחה. אפילו בירידה במדרגות שורפים בערך פי חמישה יותר, זאת בעיקר כי השרירים עובדים כדי להאט את הירידה של הגוף.

ד"ר אלברטו מינטי, פיזיולוג וביומכניסט מאוניברסיטת מילאנו, ערך מחקר מקיף על תנועת האדם - כולל טיפוס במדרגות. "זה תרגיל שכל אחד יכול לעשות", אמר מינטי ל-Associated Press. "תמיד יש לך מדרגות בקרבת מקום - ללא תשלום בהשוואה לחדר כושר".

איך זה עובד? לדבריו של ד"ר מינטי "כדי להעביר קילוגרם אחד של מסת גוף על מטר אופקי אחד, אתה מוציא 0.5 קלוריות", אמר. "אם אתה מעביר 1 ק"ג של מסת גוף אנכית במדרגות זה 10 קלוריות. אז זה פי 20 מהקלוריות שנעות אנכית ולא אופקית".

אישה עולה במדרגות. ShutterStock
שורפים בערך פי 20 יותר קלוריות בעלייה במדרגות מאשר הליכה על קרקע שטוחה/ShutterStock

מה היתרונות?

במחקר, מינטי מעלה את הנקודה ששימוש בזרועות בטיפוס מדרגות מוסיף כוח נוסף. מעקות מציעים גם בטיחות. "אלה שרירים קטנים יחסית בזרועות, אבל יותר טוב מכלום", אמר מינטי.

בנוסף, טיפוס מהיר במעלה מדרגות, מאלץ את הגוף לנצל כמות גבוהה יותר של חמצן ולהמירו לאנרגיה זמינה במהירות גבוהה יותר. מחקרים שנערכו בבריטניה על רצי עילית, גילו כי אימוני מדרגות קצרים שנערכו במשך חמישה ימים בשבוע שיפרו בתוך חודשיים את ניצולת החמצן בגוף בשיעור של 17 אחוזים.

ואם זה לא מספיק לכם, לפני כשנה מחקר שפורסם בכתב העת Atherosclerosis מצא כי טיפוס של יותר מחמש קומות מדרגות מדי יום עשוי להפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם טרשתיות. צוות החוקרים שהעריך את הקשר בין עוצמת הטיפוס במדרגות לבין מחלת לב וכלי דם מצא שעליה של יותר מחמש קומות מדרגות (טיפוס של כ-50 מדרגות) מדי יום עשויה להפחית את הסיכון ב-20%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully