וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הפין מתכווץ ככל שמזדקנים? יש לנו תשובה

עודכן לאחרונה: 29.9.2024 / 16:02

הנה שאלה שלא חשבנו שנשאל - ובכל זאת - כנראה שהיא מעניינת לא מעט גברים. אז מה התשובה?

האורך הממוצע של איבר המין עשוי להיות קצר ממה שאתה חושב/Anthony Youn, MD

מומחה רפואי ענה סוף סוף על השאלה שהטרידה חלק מהגברים: האם איבר המין באמת יכול להתכווץ? אין ספק שיש דברים גדולים יותר (ראיתם מה עשינו?) בעולם שצריך לדאוג מהם, אבל כנראה שזה לא מונע שאלות שמטרידות בנים.

למרות שמבחינה טכנית גודל הפין אינו יכול לרדת באופן דרמטי, מסתבר שיש שורה של גורמים שונים שיכולים להשפיע על תוצאת הזקפה של גבר, מה שהופך אותה לקטנה יותר ממה שהייתה פעם בתקופות שבה היו צעירים.

ד"ר מרי סמפלאסקי, אורולוגית ומנהלת מחלקת אי פוריות גבר באוניברסיטת דרום קליפורניה, אמרה כי לבחירת אורח החיים של גבר עשויה להיות השפעה שלילית על יכולת הפין לשמור על רמה עקבית של זקפה.

גבר מציץ בתחתונים שלו. ShutterStock
גבר מציץ בתחתונים שלו/ShutterStock

Tumescence הוא המונח הרפואי המתייחס לצפיפות הרגילה בדם של רקמות הזקפה, המסמן את הגירוי המיני ומוכנות אפשרית לפעילות מינית. "אין באמת כלי רפואי למדידת הצטמקות הפין", אומרת ד"ר סמפלאסקי ל-Men's Health. "מה שאנחנו כן יודעים הוא שעישון וגיל יכולים לגרום לירידה בייצור הטסטוסטרון".

מחקרים מראים שעישון יכול לפגוע בכלי הדם ולעכב את זרימת הדם התקינה - מה שבתורו יכול להשפיע על זקפות.

בעוד שרופאים לא מבינים לחלוטין את הקשר בין טסטוסטרון להפרעות זיקפה, מחקרים מראים שירידה בטסטוסטרון יכולה להשפיע על עוצמת הזקפה.

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה

יש מה לדאוג?

ד"ר סמפלסקי אמרה גם שמצבים כמו מחלות לב, סוכרת או בעיות בבלוטת התריס עלולים לגרום לשינויים בכוח הזיקפה. השמנת יתר יכולה להיות גורם מכריע נוסף. ד"ר סמפלאסקי הסבירה ששומן מכיל אנזים שהופך טסטוסטרון לאסטרוגן, מה שעלול לגרום לבעיות זיקפה ולהתכווצות האשכים.

"פעילות גופנית היא אמצעי טבעי להשגת עלייה בטסטוסטרון של גבר. הטסטוסטרון חשוב לבריאותם ולרווחתם של האיברים התפקודיים של הגבר", אמרה.

באופן מוזר, קיום יחסי מין מוגבר מצויין כגורם שיכול להקטין את הזקפה הגברית לאורך זמן, שכן פעילות מינית מוגזמת עלולה להוביל לפציעות, שעלולות לגרום להצטברות של רקמת צלקת.

עם זאת, למרות הפוטנציאל לאובדן גודל, הצטמקות הפין היא נדירה מאוד, אומרים מומחים רפואיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully