וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיאטנית מגלה: אלו 6 המזונות שעדיף לצרוך קפואים מאשר טריים

עודכן לאחרונה: 22.9.2024 / 15:03

מוצרים קפואים זוכים לשם לא טוב, אבל האמת היא שהקפאה דווקא מיטיבה עם חלקם. הנה כמה מזונות ששווה לאסוף במעבר הקפואים

שיטה לסגירת שקיות ירקות קפואים/@philiky

מזון קפוא זוכה באופן היסטורי לכזה בעל שם גרוע והוא מדורג במקום השני הרחוק בהשוואה לאפשרויות טריות. אבל התזונאית הבריטי ריאנון למברט אמרה השבוע לדיילי מייל שהדעה הקדומה שלנו עשויה לעלות לנו בחומרים מזינים יקרי ערך: "יש פער עצום בין תפיסות הצרכנים לבין המציאות של איכות המזון הקפוא".

"אני דוגלת ביתרונות של מזון קפוא במשך שנים, ובכל זאת אני לא מאמינה שהרעיון שתוצרת קפואה יכולה להיות מזינה יותר מטרייה ידוע במיינסטרים של הצרכנים ואנחנו צריכים לעשות יותר כדי להעביר את המסר הזה", טוענת למברט, מחברת הספר "מדע התזונה".

הנה 6 המזונות שלדבריה עדיף לצרוך בכלל קפואים:

בשר קפוא. ShutterStock
בשר קפוא/ShutterStock

בשר

למברט אומרת כי בשר טרי מאבד חומרים מזינים לאורך זמן ויכול להכיל תוספים וחומרים משמרים שנועדו לשמור עליו אכיל זמן רב יותר.

לדבריה, ניתן למנוע אובדן רכיבים תזונתיים וטעמים על ידי בחירת בשר בקר ועוף ממהמקפיא בסופר. "הקפאה או קנייה של בשר קפוא עוזרות לשמור הן על חומרי הזנה והן על הטעם", הסבירה למברט.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה

דגים

באופן דומה, הקפאת דגים משמרת חומצות שומן בריאות ללב, כמו אומגה 3. למברט מסבירה, "מחקר שנערך לאחרונה מצא שרוב האומגה 3 בדגים נשארת זמינה מבחינה תזונתית גם לאחר שלושה חודשים של הקפאה."

ברוקולי

למברט אומרת שמבחינה תזונתית, הברוקולי מקבל דחיפה בריאותית מהקפאה עמוקה: "הכנסתו למקפיא זמן קצר לאחר הקטיף עוזרת לנעול ויטמינים ונוגדי חמצון חיוניים, ולשמור אותם לאורך זמן".

בהשוואה לברוקולי טרי, ברוקולי קפוא מכיל לרוב יותר ריבופלבין (ויטמין B2), שהוא חיוני לבריאות מערכת העיכול ולתפקוד המוח.

ירקות קפואים. ShutterStock
קפוא או טרי? תתפלאו/ShutterStock

אדממה

בעוד שלאפונה קפואה יש ערך תזונתי זהה לזה של טריה, אדממה עדיף דווקא לקנות קפוא.

"לאדממה יש יותר יתרונות כשהוא קפוא", אומרת למברט לדיילי מייל. היא מציינת כי הבחירה באדממה קפואה על פני אפונה מעניקה לצרכנים את היתרון הנוסף של סויה, שבריאה מאוד לגוף.

מחקר שנערך לאחרונה מצא כי איזופלבונים בפולי סויה ובמוצרי סויה יכולים לשפר את תשומת הלב ומהירות העיבוד בילדים בגילאי בית ספר.

תרד

תרד קפוא שומר על ויטמין C ופולאט ללא פגע למשך זמן רב יותר. תרד הוא ירקות שזוכה לשבחים מסיבה טובה. הוא מתהדר ברמות מרשימות של ויטמינים K, C, סידן וחומצה פולית, כאשר האחרון שבהם תומך בחלוקת תאים ומסייע במניעת מומים מולדים במהלך ההריון.

עם זאת, לתרד טרי יש חיי מדף קצרים. בנוסף לנבילה, חומרים מזינים חיוניים בחומר הירוק מתרוקנים לאחר מספר ימים.

לדברי למברט, "קנייה קפואה שומרת על שלמות ויטמין C ופולאט למשך זמן רב יותר, ומשמרת את ערכו התזונתי למשך חודשים".

תירס מתוק

כאשר תירס מתוק מוקפא, הירק נמצא בשיאו מבחינת טעם ותזונה. "תירס קפוא מכיל יותר ויטמין C מתירס טרי, כאשר גם תירס מתוק טרי מאבד עד 50% מתכולת הסוכר שלו תוך 12 שעות מרגע הקטיף, מה שהופך את הקפוא לאופציה הרבה יותר טעימה", הסבירה למברט לדיילי מייל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully