וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השינוי המדהים: בגיל 70 החלה להתאמן, בגיל 78 הפכה לבאדי בילדרית

עודכן לאחרונה: 22.9.2024 / 10:57

ג'ואן מקדונלד נכנסה לראשונה לחדר הכושר כשהייתה בת 70. עכשיו, עם 2 מיליון עוקבים באינסטגרם, הפכה למשפיענית כושר עם שפע עצות מועילות לאנשים בגילה שרוצים לעשות את השינוי הגדול בגופם

בתה של ג'ואן מקדונלד דאגה מאוד לבריאותה של אמה. היא היתה אז בת 70, שגובהה 1.60 מטר, שקלה 91 ק"ג לאחר שנים של אכילה לא בריאה והייתה מטופלת בתרופות ללחץ דם.

מקדונלד סיפרה ל-Business Insider שהיא שיחקה באולינג, וכדור עף חופים באופן חברתי, אבל לגמרי לא הייתה בכושר. הבת חששה שאם אמה לא תשנה משהו בחייה, היא תמצא את עצמה מהר מאוד במצב סיעודי.

שמונה שנים קדימה. מקדונלד היא כעת משפיענית כושר בת 78 עם 2 מיליון עוקבים שמסוגלת להרים 107 ק"ג בתרגיל דחיקה לחיזוק שרירי הישבן.

מקדונלד החלה את מסע הכושר שלה בעזרת בתה, מאמנת פיתוח גוף שעזרה לה לשפר את הכושר ואת הרגלי האכילה שלה. מקדונלד החלה ללכת לחדר כושר חמש פעמים בשבוע, לאימון קבוע של 15 דקות אירובי ואימון עם משקולות חופשיות לאחר מכן.

לפני ואחרי: השינוי הגדול של ג'ואן מקדונלד

בנוסף, היא גם החלה לאכול חמש פעמים ביום - ארוחות קטנות לפני ואחרי אימון הבוקר שלה וכן בערב, וזאת בנוסף לשני שייקים של חלבון. התוצאות לא אחרו לבוא. אחרי שנה, מקדונלד השילה 20 ק"ג ממשקלה, ובשלוש השנים שלאחר מכן השילה 16 ק"ג נוספים.

"עדיין יש לי דברים שאני עובדת עליהם כל הזמן. אני כבר לא מודאגת מאיבוד יתר של משקל - אני חושבת שאני במשקל די טוב לגילי - אבל הצלחתי להגדיר את הגוף שלי מחדש", היא אומרת.

מחקרים מראים שלעולם לא מאוחר מדי להתחיל לשמור על הבריאות. מחקר משנת 2023 שפורסם בכתב העת Preventive Medicine מצא שאפילו בני 80 שהמשיכו להיות פעילים או הפכו לפעילים, היו בעלי סיכוי גבוה יותר לחיות חיים ארוכים יותר מאלה שלא עשו זאת.

מקדונלד שיתפה כמה מהטיפים הגדולים ביותר שלה לשמירה על כושר ואיבוד משקל בכל גיל.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

שמירה על כושר כרוכה בשינוי אורח חיים

"אי אפשר פשוט לעקוב אחרי תוכנית תזונה מסוימת למשך שבוע ואז להשתולל בסוף השבוע. זה פשוט לא עובד", היא טוענת. "אבל אם אתם מוכנים לשנות את אורח החיים שלכם, ואתם מוכנים לעבוד קשה, כל אחד יכול לשנות את המראה שלו".

הכל עניין של גישה

הרצון שלי לעשות את השינוי, זה מה שהוביל אותי בכל השנים האלו בעבודה הקשה", אומרת מקדונלד. "אתם צריכים למקד את המחשבה שלכם במה שאתם באמת רוצים. אני ידעתי שאני רוצה לרדת במשקל, אבל רציתי גם להתחזק", היא אומרת.

מקדונלד קראה הרבה ספרים ומאמרים על איך לרדת במשקל שעזרו לה לשנות את הגישה שלה, ובנוסף עקבה אחרי אנשים אחרים במסעות כושר דומים כדי לקבל מהם השראה.

אל תשוו את עצמכם לאחרים

מקדונלד סיפרה בריאיון שהדבר הכי חשוב בתהליך שלה היה העובדה שהיא מעולם לא השוותה את עצמה לאנשים אחרים. "אתה לא יודע באיזה מצב הם היו מלכתחילה או כמה זמן הם בתוך תהליך השינוי שלהם", היא אמרה. "במקום זאת, השוו את עצמכם בין מה שהייתם לבין איך שאתם עכשיו".

עצה נוספת שיש למקדונלד: "אל תדברו על עצמכם בצורה שלילית. אתם חזקים יותר ממה שאתם חושבים. אין דבר כזה 'אתם לא יכולים'. אתם חייבים לפחות לנסות".

לסיום, יש לה עצה חשובה לאנשים בגילה שרוצים לעשות את השינוי הגדול בגופם: "אל תשלו את עצמכם שאימונים קשים יגרמו לכם להיראות כמו בני 20. ואם אתם מאבדים הרבה משקל, אל תצפו שלא יהיה לכם עור מידלדל. אבל זה לא צריך למנוע מכם להתאמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully