וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתיית קפה ממש טובה ללב, וזה מספר הכוסות שצריך לשתות

עודכן לאחרונה: 19.9.2024 / 11:19

לכל מי שחושש לשתות יותר מכוס אחת של קפה ביום - יש לנו חדשות מעולות עבורכם

5 דברים שאולי לא ידעתם על קפה/מערכת "אסור לפספס"

לא יכולים להתחיל את היום בלי קפה? מחקר שנערך לאחרונה מגלה שטקס הבוקר עשוי להיות יותר מאשר רק מעורר, אלא יכול גם להועיל לבריאות הלב. המחקר מצא שצריכה מתונה של קפאין, כשלוש כוסות קפה מדי יום, מפחיתה משמעותית את הסיכון לתחלואה קרדיו-מטבולית.

תחלואה קרדיו-מטבולית מתייחסת למכלול הגורמים התורמים להתפתחות מחלות לב ו/או סוכרת. התסמונת המטבולית היא מעין משלב של גורמי סיכון, הכוללים השמנה בטנית, הפרעה למשק השומנים, תנגודת לאינסולין, כבד שומני ולחץ דם גבוה. צבר זה של הפרעות מטבוליות מהווה גורם סיכון חשוב להתפתחות סוכרת מסוג 2 ותחלואה קרדיווסקולרית. על פי מחקרים, אנשים עם תחלואה קרדיו-מטבולית עלולים לעמוד בפני סיכון לתמותה מכל הסיבות הגבוה פי ארבעה עד שבעה.

על פי המחקר האחרון שפורסם ב-Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism, כל רמה של צריכת קפה וקפאין יכולה למלא תפקיד מגן חשוב בכל שלבי התפתחות תחלואה קרדיו-מטבולית.

קפה וארוחת בוקר. ShutterStock
קפה וארוחת בוקר/ShutterStock

לאחר ניתוח צריכת הקפאין של למעלה מ-500,000 משתתפים מה-Biobank של בריטניה שהם חלק ממחקר תזונתי אורך מפורט, החוקרים ציינו כי בהשוואה לכאלה שאינם צורכים קפה כלל או לאלה השותים פחות מ-100 מ"ג קפאין ליום, צריכה מתונה של קפה, כלומר שלושה כוסות ששוות ערך לכ-200-300 מ"ג קפאין היה הסיכון הנמוך ביותר לתחלואה קרדיו-מטבולית חדשה.

המחקר התמקד במשתתפים בגילאי 37 עד 73, למעט אלו עם נתוני צריכת קפאין לא ברורים. זה הביא למאגר של 172,315 אנשים נקיים ממחלות קרדיומטבוליות בתחילת הדרך, לניתוח השפעות קפאין. בנוסף, קבוצה נפרדת של 188,091 משתתפים נכללה כדי לבחון את ההשפעה של צריכת קפה ותה.

התוצאות מצביעות על כך שאלו ששתו שלוש כוסות ביום חוו ירידה של 48.1% בסיכון למחלות אלה בהשוואה לאנשים שלא צרכו קפאין בכלל או שצרכו פחות מ-100 מ"ג ליום.

"צריכת שלוש כוסות קפה, או 200-300 מ"ג קפאין, ליום עשויה לעזור להפחית את הסיכון לפתח תחלואה קרדיו-מטבולית אצל אנשים ללא כל מחלות כאלה", אמרו החוקרים. "הממצאים מדגישים כי קידום כמויות מתונות של קפה או קפאין כהרגל תזונה לאנשים בריאים עשוי להיות בעל יתרונות מרחיקי לכת למניעת תחלואה קרדיו-מטבולית".

אגב בשנת 2015, חוקרים מאוניברסיטת הרווארד גילו כי אלה ששותים בין שלוש לחמש כוסות קפה ביום, יאריכו חיים יותר מאשר אלה שלא שותים בכלל, או ששותים כוס או שתיים ביום של המשקה הפופולרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully