וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגישים תקועים בחיים? 7 טיפים אפקטיביים להתחיל לזוז

טל פריבנר

עודכן לאחרונה: 20.9.2024 / 10:55

תקיעות היא אתגר משמעותי אך גם הזדמנות פז ללמידה וצמיחה אישית. בחירה באמונה בעצמנו ונקיטת צעדים הנכונים לנו, תעזור לנו לעבור ממצב של קיפאון לנקודת מפנה

איור של אישה בכלוב. ShutterStock
מרגישים תקועים?/ShutterStock

תקיעות היא חלק בלתי נפרד מהחיים. בימים אלו רבים מאיתנו חווים קיפאון, דיכדוך, ריפיון וחוסר סיפוק. הסיבות לכך יכולות להיות רבות - המלחמה המתמשכת, שכול ואובדן, שחיקה בעבודה, בעיות במערכת יחסים, תחושת של שגרה סיזיפית, משבר אמונה ועוד.

אחרי ליווי של אלפי א.נשים שהרגישו כך בחייהם הבשורה המשמחת היא שיש מה לעשות כדי לצאת מתקיעות. יותר מזאת - אני ממליצה להתייחס אל תקיעות כאל הזדמנות לחשיבה מחודשת, לבחינת שינוי ולצמיחה אישית.

הנה 7 טיפים מעשיים כיצד לצאת מתקיעות ולהפוך אותה לנקודת מפנה חיובית:

1. זהו מה מייצר את תחושת התקיעות ומה אתם באמת רוצים.
כאשר אנו תקועים, חשוב לעצור לרגע ולשאול את עצמנו שאלות מאתגרות: מה גורם לי להרגיש תקוע? מתי אני מרגיש תקוע ובאילו מצבים? לאחר שזיהיתם במדויק, שאלו את עצמכם מה באמת משמעותי עבורי כעת? מה חסר לי כיום? מה הייתי רוצה להשיג או לחוש בשלב הזה של החיים ולמה בעצם? זהו את המוטיבציה האמיתית ליצירת השינוי. נסו להקשיב באמת לתשובות שעולות בכם, מעבר למענה המיידי והשטחי, כתבו אותן. התבוננות על התשובות, הינה נקודת פתיחה מצוינת לתהליך שינוי וצמיחה.

2. הגדירו מטרות ברורות
תחושת תקיעות יכולה להיווצר כאשר אין לנו מטרות ברורות או יעדים מוגדרים. כאשר יש לנו מטרות, אנחנו יודעים לאן אנחנו רוצים להגיע. יעדים ברורים נותנים לנו תחושה של כיוון ומוטיבציהכדי להגדיר מטרות בצורה אפקטיבית חשוב להקפיד על העקרונות הבאים:

  • הגדירו מטרות בברור- מה אתם רוצים להשיג? מהם היעדים שלכם
  • הגדירו מטרות ריאליות - אל תגדירו מטרות שאתם לא יכולים להשיג
  • הגדירו מטרות מאתגרות- אל תגדירו מטרות קלות מדי, אחרת לא תרגישו תחושת הישג
  • הגדירו לכל מטרה תאריך יעד - התחלה, אמצע, סוף.
  • בחנו לעומק למה אתם רוצים לממש מטרה זו, מה יתאפשר בחייכם כשתשיגו אותה?
  • כתבו את המטרות שלכם - כאשר אתם רואים את המטרות שלכם על הנייר, זה עוזר לכם להישאר ממוקדים

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה

3: התחילו בצעדים קטנים
פעמים רבות, תחושת תקיעות נובעת מכך שאנחנו מרגישים שהמטרות שלנו גדולות מדי או בלתי נתנות להשגה. כדי להתמודד עם זה, חשוב להתחיל בצעדים קטנים וניתנים לביצוע כאשר אתם מתחילים בצעדים קטנים, אתם מרגישים יותר בטוחים ומעודדים להמשיך להתקדם. הצלחה מניעה הצלחה נוספת, שמניעה הצלחה נוספת וכן הלאה.

4. הקפידו על מיקוד שליטה פנימי
תחושת תקיעות יכולה להיווצר כאשר אנחנו מתמקדים בדברים שאנחנו לא יכולים לשלוט בהם. כדי להתמודד עם זה, חשוב להתמקד בדברים שבשליטתכם

כאשר אתם מתמקדים בדברים שבשליטתכם, אתם מרגישים יותר אופטימיים ויכולים להמשיך להתקדם. בנוסף, זה עוזר לכם להגביר את תחושת השליטה על חייכם

5: מצאו תמיכה
תחושת תקיעות יכולה להיות קשה להתמודדות לבד. לכן, חשוב ומומלץ למצוא תמיכה באחרים דברו עם אנשים שאתם סומכים עליהם, השתתפו בקבוצות תמיכה, או פנו לא.נשות מקצוע. תמיכה מאחרים יכולה לעזור לכם להרגיש פחות לבד ולמצוא את הכוחות להתקדם.

6. זכרו את נקודות החוזק וההישגים שלכם
כאשר אנו תקועים, קל לאבד פרספקטיבה ולשכוח חלק מהדברים הטובים בנו ואת אלו שהשגנו בעבר. לכן, חשוב בשלב זה דווקא להיזכר בנקודות החוזק, בתכונות האופי הטובות ובהישגים האישיים שלנו. הם יזכירו לנו שיש בנו פוטנציאל רב, ויסייעו לנו לשאוב כוח להמשך הדרך.

7. אמצו את השינוי - באומץ!
כדי לעשות שינויים ולצאת מהתקיעות בחיינו, עלינו לגייס אומץ. שינוי דורש לעיתים קרובות לצאת מאזור הנוחות שלנו ולנסות דברים חדשים שאיננו רגילים אליהם. זה טבעי שזה מפחיד ומייצר תחושת חוסר ודאות. מניסיוני, פיתוח אומץ כשריר לכל דבר מאפשר לנו להתגבר על החששות והספקות ולנקוט בצעדים מעשיים לקראת השינוי, גם כשזה לא קל או ברור. אומץ הוא כמו שריר - ככל שנתרגל אותו יותר, כך נוכל להפעיל אותו ביתר קלות ברגעי הצורך. זכרו תמיד ששינוי יכול להיות מאיים, אבל הוא גם הזרז לצמיחה אישית ולהתחלות חדשות.

לסיכום, תקיעות היא אתגר משמעותי אך גם הזדמנות פז ללמידה וצמיחה אישית. בחירה באמונה בעצמנו ונקיטת צעדים הנכונים לנו, תעזור לנו לעבור ממצב של קיפאון לנקודת מפנה, כזו אשר תוביל אותנו לחיים מלאים ומספקים יותר.

טל פריבנר היא מנטורית עסקית, מגשרת ומאמנת משנת 2004, מומחית בפיתוח מנהיגות אמיצה בעבודה ובחיים האישים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully