וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שום מסייע בהפחתת שומן בטני, אבל רק אם אוכלים אותו ככה

שום משמש כתרופה עתיקת יומין והיתרונות הבריאותיים שלו מוכרים. מחקר חדש מצא כי הוא יכול לא רק להוריד את הכולסטרול, אלא גם לסייע להורדת הכרס. אבל תהיו חייבים לאכול אותו בצורה הזו

ככה מכינים את התרופה הטבעית - דבש עם שום/@creative_explained

שום ידוע ביתרונותיו הבריאותיים, וגם בטעמו החריף, וכעת מצטרף מחקר חדש שמהלל את סגולותיו. בסקירה שפורסמה לאחרונה בכתב העת Frontiers in Nutrition, חוקרים אספו נתונים זמינים משני מאגרים מדעיים מקוונים כדי להבהיר את היתרונות הבריאותיים הפוטנציאליים של צריכת שום לבן גולמי על הבריאות.

ממצאי המחקר מצביעים על כך שצריכת שום לבן גולמי יכולה לשפר משמעותית סמנים ביולוגיים קרדיומטבוליים ספציפיים, כגון הורדת כולסטרול, הפחתת רמות הטריגליצרידים ושיפור כולסטרול ליפופרוטאין בצפיפות גבוהה (HDL). בנוסף, נמצא כי הוא משפר מדדים אנתרופומטריים כמו אינדקס מסת גוף (BMI), יחס מותניים-ירכיים ופעילות פיברינוליטית, שהיא קריטית לפירוק קרישי דם. יתר על כן, שיפורים אלו קשורים להפחתת הסיכון למחלות כרוניות כגון סרטן, יתר לחץ דם, סוכרת (הומאוסטזיס אינסולין) ומחלת כבד שומני לא אלכוהולי (NAFLD).

שום. AlessandroZocc, ShutterStock
לאכול אותו אבל חי!/ShutterStock, AlessandroZocc

"השום נתפס, גם ברפואה העתיקה, כמסייע למניית זיהומים של חיידקים ווירוסים וטיפול במחלות שונות", מסבירה לימור מרדי-טילבור דיאטנית קלינית ומנהלת המחלקה לתזונה באסותא מרכזים רפואיים. "בעקבות התפיסה עתיקת השנים הזו, השום נבדק הרבה במהלך מחקרים ונמצאו לו הרבה סגולות, כולל הורדת לחץ דם ומניעת מחלות לב. במחקר חדש שהתפרסם לאחרונה, נעשתה אנליזה של 22 מחקרים קודמים, ומהם עלה כי צריכה של שום טרי עשויה לשפר את הורדת הכולסטרול, הורדת רמות הטריגליצרידים, והעלאת רמות הכולסטרול הטוב - HDL. בנוסף, נמצא כי שום משפר את דילול הדם, מה שמונע קרישיות וחסימות של עורקים, ואף עשוי לסייע במניעת שבץ". היא מוסיפה כי "פרט מעניין שאולי לא הרבה מכירים הוא כי השום משפיע על השמנה בטנית, ויכול לסייע בהפחתתה".

"לסיכום, על פי המחקר החדש ועל בסיס הידע הקודם שכבר קיים, השום יסייע במניעת תחלואה במחלות כרוניות כמו יתר לחץ דם, סוכרת, סרטן, מחלות לב וכלי דם, וכבד שומני. על מנת להינות מהתכונות הבריאותיות של השום יש לצרוך שן אחת או שתיים ביום, כמה שיותר סמוך לכתישה, על מנת לשמר את החומר הפעיל בו, האליצין, שמתפרק במהירות". עם זאת, לדברי מרדי-טלבור, חשוב לציין כי התפיסה המקובלת היום היא לשמור על דפוס תזונה נכון ומאוזן: כלומר יש לשים לב מה אוכלים במהלך היום בכללותו, ולא להסתכל רק על צריכה של מזון ספציפי. אם דפוס התזונה הכללי לא בריא - אל תבנו על השום שיעשה את כל העבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully