וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולכים לישון מאוחר? זו המחלה שיכולה לתקוף אתכם

עודכן לאחרונה: 12.9.2024 / 12:57

מחקר חדש מגלה: אנשים שנשארים ערים עד מאוחר, בסיכון מוגבר לחלות בסוכרת סוג 2 בשיעור של עד חמישים אחוזים יותר, בהשוואה לאנשים שהלכו לישון מוקדם יותר ובאופן מסודר יותר

אישה שוכבת במיטה ולא מצליחה לישון מרוב לחץ. ShutterStock
לכו לישון/ShutterStock

שינה היא כנראה אחד מהגורמים שהכי משפיעים על הבריאות שלכם, זה לצד תזונה ופעילות גופנית, וכמובן גנטיקה. מחקר חדש מצא עד כמה היא חשובה לבריאות.

המחקר החדש, שהוצג השבוע בוועידה האירופית לחקר הסוכרת במדריד, מגדיר את האנשים שהולכים לישון מאוחר וקמים מאוחר כ"ינשופי לילה" וקובע כי לרוב מדובר באנשים עם הרגלי חיים שליליים כמו חוסר בשינה, מחסור בפעילות גופנית, שתיית אלכוהול מרובה ועישון. המחקר ניתח את הנתונים של יותר מחמשת אלפים משתתפים, ומדד את זמני השינה שלהם - מתי הם עולים למיטה, ומתי הם נרדמים בפועל. המחקר עקב לאורך שנים אחר המשתתפים והגיע למסקנה כי אלו שישנו מאוחר ובאופן לא מסודר - היו בסיכון מוגבר לחלות בסוכרת.

אישה צעירה חולת סוכרת עושה מתיחות בים. ShutterStock
אישה צעירה חולת סוכרת עושה מתיחות בים/ShutterStock

"אנשים הסובלים מהפרעה בשעון הביולוגי מסוג שעון ערות שינה דחוי נוטים לסבול מחסך שינה בגלל דפוס השינה שלהם דבר הגורם לסטרס לגוף, ומהווה גורם סיכון", מסביר ד"ר עמית גרין, פסיכולוג ומומחה שינה ממערך השינה של אסותא. "התוצאה של חסך שינה יכול להיות פגיעה בתפקוד המערכת החיסונית, והתוצאה היא סיכון מוגבר לחלות במחלות שונות, כמו סוכרת. בנוסף, חסך שינה פוגע במטבוליזם ובהורמונים שאחראיים על תחושת הרעב והשובע דבר הגורם לנו לאכול יותר ולעלייה במשקל ולהגדלת הסיכון לחלות בסוכרת.

אז כיצד מומלץ לנהוג? ד"ר גרין מציין כי "ניתן לטפל בהפרעות בשעון הביולוגי וזו לא גזירת גורל. בין היתר ניתן לציין את טיפול במלטונין וחשיפה לאור. חשיפה לאור יום בבוקר מפסיקה את ההפרשה של מלטונין ועוזרת לנו להתעורר ולתפקד יותר טוב. מתן של מלטונין בשעות הערב מסייעת להקדים את שעת ההירדמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully