וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 תסמינים שיכולים להעיד על סרטן המעי הגס - גם שנתיים לפני

עודכן לאחרונה: 17.9.2024 / 12:11

הוא הפך להיות סרטן גם של צעירים יותר, שלא מכירים את סימני ההיכר שלו. ובמקרה של סרטן המעי הגס - איבחון מוקדם הוא בהחלט מציל חיים

קמפיין על חשיבות הגילוי המוקדם של סרטן המעי הגס/צו מניעה

סרטן המעי הגס הפך בשניםה אחרונות לסרטן שנפוץ לא רק אצל מבוגרים אלא גם אצל מבוגרים צעירים. מחקר חדש זיהה ארבעה דגלים אדומים לזיהוי המחלה בשלב מוקדם, והחוקרים מבקשים ממבוגרים צעירים להיות מודעים לסימני האזהרה.

צוות המדענים הבינלאומי ובראשם פרופסור Yin Cao, ScD, מומחית לכירורגיה ולרפואה בחטיבה למדעי בריאות הציבור בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת וושינגטון בסנט לואיס, מבקשים להבין מה מניע את העלייה בתחלואה מוקדמת בסרטן המעי הגס בעולם.

על פי הנתונים שלהם מספר הצעירים שאובחנו הוכפל בשנים האחרונות. לטענתם, אחד מהתסמינים מכפיל את הסיכון לסרטן המעי, בעוד ששלושה או יותר יכולים להכפיל את הסבירות פי 6.5.

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

מהם ארבעת הסימנים?

החוקרים בדקו נתונים על יותר מ-5,000 חולים עם סרטן המעי המוקדם. הצוות אמר כי ארבעת הסימנים העיקריים מופיעים בדרך כלל בין שלושה חודשים ועד לשנתיים לפני האבחנה.

4 הסימנים המוקדמים לסרטן המעי הגס

  • כאבי בטן
  • דימום בפי הטבעת
  • שלשולים
  • אנמיה מחוסר ברזל

הרופאים ציינו כי כל אחד מהסימנים הצביע על סיכון מוגבר בחולים מתחת לגיל 50.

המחקר מגיע אחרי שמומחים הוציאו אזהרה למבוגרים צעירים שסרטן המעי "איננו פשוט מחלה הפוגעת באנשים מבוגרים". "אנשים שנמצאים מתחת גיל 50 אינם מודעים פעמים רבות לתסמינים המקדימים האלה, ואינם עוברים גם בדיקות סקר, כל זאת כשבמקביל מספר החולים הצעירים החולים במחלה רק עולה", סיכמו החוקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully