וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשבון הריון: כל מה שאת צריכה לדעת על חישוב תאריך הלידה והשבוע שבו את נמצאת

ד"ר יעקב סגל, בשיתוף מכבי שירותי בריאות

9.9.2024 / 13:55

איזו התרגשות! גילית שאת בהריון. סקרנית לדעת מתי הלידה? ובאיזה שבוע את? מחשבון הריון יעזור לך לחשב את תאריך הלידה המשוער ולהבין שבוע אחרי שבוע מה עובר עלייך ועל העובר שלך ומהן הבדיקות המומלצות

אישה בהיריון מחזיקה תמונת אולטראסאונד. ShutterStock
אישה בהיריון מחזיקה תמונת אולטראסאונד/ShutterStock

אם הגעת עד לכאן, סימן שמגיעים לך איחולי מזל טוב! בדומה לכל ההורים ובוודאי אם אתם חווים הריון ראשון, אתם בטח סקרנים לגבי כל מה שקורה ומה שצפוי לקרות בתשעת החודשים הבאים.

אחת השאלות הראשונות שוודאי תשאלי את עצמך היא באיזה שבוע אני נמצאת? מחשבון הריון יעזור לך בחישוב שבוע ההריון אולם זה רק הצעד הראשון... המחשבון יעזור לך גם לעקוב אחר התפתחות העובר והשינויים שחלים בגופך במהלך ההריון ולדעת בכל שלב, מה הבדיקות המומלצות שתצטרכי לעבור במסע המופלא של ההריון.

אז בואי רגע נעשה סדר ונבין מה זה מחשבון הריון, מה עלייך לדעת החל מחלוקת תקופת ההריון לשבועות, לחודשים ולטרימסטרים דרך השינויים שאת והעובר שלך עוברים ועד לבדיקות המתקדמות ביותר שתידרשי לבצע.

מה זה מחשבון הריון?

הריון נמשך כ- 40-42 שבועות מהיום הראשון של הווסת האחרונה ומחולק לשלושה טרימסטרים, המייצגים כל אחד שלב אחר בהתפתחות ההריון וטומנים בחובם תופעות שונות ובדיקות שיש לבצע.

הבשורה הטובה היא, שמעכשיו כבר לא תצטרכי לשבור את הראש עם תאריכים וחישוב שבועות וחודשים. מחשבון הריון עושה זאת עבורך בצורה טובה ונוחה מאוד לשימוש.

מחשבון ההריון לוקח את מועד הווסת האחרון שלך על מנת לחזות את תאריך הלידה. הוא מבוסס בחישוביו על הריון ממוצע בן 40 שבועות. לכן, חישוב שבוע ההריון בו את נמצאת נעשה באמצעות ספירת 280 יום, שהם 40 שבועות מהיום הראשון שבו קיבלת את הווסת האחרונה. כאן תוכלי לקבל מידע רב על כל שבוע ושליש של ההריון שבו את נמצאת להבין מה עובר עלייך, מה קורה אצל העובר ומהן הבדיקות שמומלץ לבצע בכל שלב.

בשימוש במחשבון ההריון ייתכנו אי דיוקים הנובעים מהשונות בין אישה לאישה ומקצב גדילת העובר ותהליכי ההתפתחות, השונים מעובר לעובר. עם זאת, מחשבון ההריון עדיין נחשב שימושי מאוד בקרב נשים בהריון.

אז איך אני מחשבת באיזה שבוע אני ומהו תאריך הלידה?

בבדיקת ההריון הביתית יצאת חיובית. איזה כיף ! אבל עדיין לא הספקת לבקר אצל רופא הנשים שלך לאבחון ההריון. בדיוק בשביל זה קיים מחשבון ההריון. לאחר שתזיני את היום הראשון שבו קיבלת את הוסת האחרונה שלך, או את תאריך ההתעברות (אם ידוע לך) מחשבון ההריון ייחשב עבורך את שבוע ההריון ויחד איתו ייתן לך אומדן לתאריך לידה משוער. בנוסף, תקבלי מידע עדכני לגבי אותו שבוע הריון - מה מתרחש אצל העובר ואלו תחושות ושינויים הגוף שלך עובר וכמובן מהן הבדיקות אותן את תידרשי לעבור. מומלץ לגשת לאחר ביצוע הבדיקה גם לרופא הנשים שיבדוק אותך ויאשר את ההריון ותקינותו. 

למה חשוב לדעת באיזה שבוע את נמצאת?

התאריך בו צפוי להיוולד התינוק הוא משמעותי גם להורים עצמם וגם לצוות הרפואי המלווה את ההריון. המעקב אחר שבועות ההריון הינו בעל חשיבות גבוהה לבריאות האם והעובר, שכן מעבר להתרגשות ולשינויים הצפויים בהיבט המשפחתי המעקב הוא קריטי לתכנון הלידה, לקביעת הבדיקות הנדרשות במועד המתאים וכמובן ביצוע מעקב אחר התפתחות התינוק.

יחד כל הדרך

ההתפתחות של העובר שלך הינו תהליך מופלא ומרתק, בו משבוע לשבוע הוא גדל ומתפתח, נוצרות בגופו מערכות עד שהוא נהפך לתינוק של ממש שרוצה לצאת אל אויר העולם. מחשבון ההריון, עוזר לך להתחבר לתינוק שבדרך, להבין טוב יותר את התהליכים העוברים עליו ולהתמודד טוב יותר עם השינויים בגופך המשתנה במהלך ההריון.

מחשבון הריון גם עושה לך סדר ומכניס יותר וודאות בתקופת ההריון. באמצעותו תוכלי להבין היכן את נמצאת, מה מאפיין את אותו השבוע גם אצל העובר וגם מבחינת התסמינים הגופניים והתחושות שאת חווה, יכוון אותך איזה בדיקות תצטרכי לעבור ויבטיח לך תקופת הריון מוצלחת ובטוחה.

ד"ר יעקב סגל, בשיתוף מכבי שירותי בריאות
  • עוד באותו נושא:
  • היריון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully