וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקו בעצמכם: מה הזרע שלכם אומר על מצב בריאותכם?

ד"ר יגאל מדג'ר

עודכן לאחרונה: 12.9.2024 / 11:03

כשמדובר בבדיקה ביתית, לא קיימים מדדים רבים שעשויים להעיד על המצב הבריאותי הכללי שלכם. אלא שהזרע שלכם יכול לעיתים קרובות לרמז על כך שכדאי ללכת לרופא. כך בודקים

מחקר ישראלי מצא ירידה באיכות הזרע של גברים ברחבי העולם/דוברות האוניברסיטה העברית בירושלים

כאשר אנו מדברים על בריאות הגבר, זרע יכול להיות מדד אמין וחשוב לאבחון המצב הבריאותי. שינויים לאורך זמן ולא נקודתיים בנוזל הזרע או בצבעו, יכולים להיות סימנים הדורשים בדיקה והגעה לרופא מומחה.

מהו המצב הנורמלי והתקין לזרע?

זה נורמלי שלזרע יהיו שינויים קטנים בצבע מעת לעת, בסמיכותו או בריח שלו. המדדים האלו יכולים להשתנות מיום ליום ומפליטת זרע אחת לאחרת. לפי ארגון הבריאות העולמי, ערכים תקינים של זרע יהיו ריכוז של לפחות 15 מיליון תאי זרע למ"ל זירמה, מעל 40% תאי זרע בתנועה, מורפולוגיה - 4% ומעלה מתאי הזרע.

אילוסטרציה של זרעונים ביצית ורופאים. ShutterStock
הצבע, רמת הסמיכות והכמות. סימנים בזרע שעשויים ללמד על מצבכם הבריאותי/ShutterStock

סימנים בזרע שעשויים להעיד על כך שקיימת בעיה רפואית

1. כאשר יש צריבה במתן הזרע בזמן הפליטה זה סימן מובהק בדרך כלל לזיהום בדרכי השתן. מרבית הזיהומים יכולים לנבוע כתוצאה מ-STD, מחלות מין שונות, כמו זיבה ואחרות.

2. כאשר יש לגבר נפח פליטה נמוך של נוזל הזרע, או שהפליטה היא טיפתית, הדבר יכול להצביע על חסימה של צינורות הזרע או על חוסר מולד של צינורות הזרע.

3. במידה ויש דם בפליטה, מצב בו הזרע מעורבב עם נוזל דמי, מדובר בעדות לזיהום, שמקורו ככל הנראה בבלוטות נוזל הזרע.

4. חשוב לדעת ולא להיבהל, בדרך כלל, במצב של כל מחלת חום או כל פעם שבה קצת מרגישים גופנית פחות טוב - יש השפעה על הזרע. מצב גופני ירוד משפיע ישירות על תהליך יצירת הזרע.

5. זרע באופן טבעי יכול להיות צהוב או בגוונים מסוימים של לבן-אפור אבל לא אפור לגמרי. במצבים של זיהום, נוזל הזרע עלול להיות יותר עכור וסמיך.

6. צבע הזרע יכול לעיתים להיות תלוי באוכל. כך למשל, יש סברה מקובלת לפיה לעיתים מאכלים חריפים גורמים לשינוי קל בצבע הזרע. זה נפוץ בדרך כלל בקרב עדות מסוימות שמרבות לאכול מאכלים חריפים בשגרה התזונתית שלהן. עם זאת, במרבית המקרים ההשפעה של האוכל על הצבע תהיה מינורית, וכך גם על ריחו.

7. ככל שאתם מרבים לפלוט זרע או לקיים יחסי מין בפרק זמן קצר, כמות תאי הזרע תפחת.

ד"ר יגאל מדג'ר הוא מומחה לאורולוגיה ופריון הגבר ומנהל בנק הזרע ב"אסותא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully