וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופא מסביר: אלה 5 התסמינים שאתם חייבים לגשת איתם לרופא המשפחה

עודכן לאחרונה: 9.9.2024 / 10:12

זה נראה לכם כמו משהו פעוט או שבכלל אין לכם זמן לקבוע תור, אבל יש כמה מצבים שמחייבים בדיקת רופא משפחה. ולא, אנחנו לא מדברים על חום או שיעולים

איריס קול מראיינת את פרופ' עידו וולף מאיכילוב על ההתפתחויות בתחום הסרטן/מערכת וואלה!

כולנו מרגישים לא טוב בשלב זה או אחר, ולמרות שאנחנו רוצים לשייך את זה לווירוס כזה או אחר, או שאין לנו זמן ללכת לרופא - יש כמה מצבים שאתם חייבים לגשת איתם לרופא המשפחה.

בפוסט ב-TikTok, ד"ר אמיר קאן פירט על הדברים שמצדיקים תמיד תור אצל רופא המשפחה. בסרטון, שנצפה יותר מ-1.7 מיליון פעמים, הוא אמר: "הנה חמישה דברים שכרופא משפחה אני בהחלט רוצה לראות אותכם".

ראשית, ד"ר קאן ציין שאם אתה מרגיש באופן קבוע שאוכל או שתייה נתקעים בגרון שלך, אז עדיף להיבדק. הוא אמר: "זה יכול לפעמים לגרום לשיעול, חנק או הקאות. עכשיו יש כמה סיבות שונות, אבל אנחנו צריכים לשלול סרטן בוושט ובחלקים העליונים של מערכת העיכול".

התסמין הבא היה קשור גם לפה. הוא המשיך: "כיב לא מוסבר בפה שנמצא שם כבר שלושה שבועות או יותר. סרטן הפה יכול להשפיע על כל אחד, אבל הוא נפוץ יותר אצל אלה שמעשנים או משתמשים באלכוהול בצורה מוגזמת. אז בבקשה תבדקו את זה".

מספר שלוש היה "הזעות לילה כבדות ללא הסבר". ד"ר קאן אמר: "כן, אני יודע שאפשר לסבול מהתסמין הזה מגיל המעבר וזה בסדר - זה צריך להיות מטופל בנפרד - אבל אם אתם לא יכולים להסביר את ההזעות האלה, בואו לדבר איתנו".

מספר ארבע ברשימת התסמינים: "אני יודע שצריך לבדוק גושים חדשים, לא מוסברים. אבל, אם יש לכם גוש חדש בצוואר, גם אם זה מרגיש כמו בלוטת לימפה, אם זה יותר מ-1 ס"מ או מרגיש קשה או במרקם גומי, או נשאר שם שלושה שבועות או יותר ואתם לא יכולים להסביר את זה, בבקשה תבדקו את זה".

לבסוף, ד"ר קאן אמר לצופים שתמיד יש לבדוק כאבי עצמות בלתי מוסברים. הוא המשיך: "במיוחד אם אתם מעל גיל 50, במיוחד באזור הגב, האגן או הצלעות. אם אתם לא זוכרים סוג של פציעה או תנועה שיכולה להסביר זאת, בדקו את זה".

  • עוד באותו נושא:
  • סרטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully