וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו המחלה השכיחה שהותירה את אלטון ג'ון עם עיוורון חלקי

פרופ' יגאל רוטנשטרייך

עודכן לאחרונה: 4.9.2024 / 12:50

הזמר בן ה-77 סבל מדלקת עיניים שגרמה לו לעיוורון חלקי. מומחה לרפואת עיניים מסביר איך דלקת עיניים יכולה לגרום למצבים קשים בהרבה ומה הטיפול לבעיות אלו

אלטון ג'ון/צילום: אבי כהן, עריכה: מתן חדד

הזמר אלטון ג'ון פרסם בחשבון האינסטגרם שהוא מתמודד עם השלכות של דלקת עיניים חמורה, שגרמה לו לעיוורון חלקי. בפוסט שהעלה אמש (שלישי) לעמוד האינסטגרם שלו שיתף זוכה הגראמי את החדשות, אך הבהיר כי ישנה אפשרות שהמצב יחזור לקדמותו: "אני אמנם מחלים, אבל מדובר בתהליך איטי מאוד וייקח זמן עד שהראייה תשוב לעין הפגועה". באיזו דלקת מדובר, עד כמה דלקת עיניים יכולה להיות חמורה וכיצד ניתן לטפל?

דלקות בעין הן תופעה נפוצה שעלולה להתפתח למצב חמור, כולל ירידה משמעותית בראיה. למרות שמרבית הדלקות נגרמות כתוצאה מזיהומים חיידקיים, נגיפיים או אלרגיות, חשוב לזהות ולטפל בהן בזמן כדי למנוע נזקים בלתי הפיכים.

ישנם כמה סוגי דלקות בעין, והנפוצים ביותר כוללים:

דלקת הלחמית (Conjunctivitis): נגרמת לרוב על ידי נגיפים או חיידקים. היא מתבטאת באדמומיות, גירוי ודמעות מרובות. דלקת זו יכולה להופיע גם כתוצאה מאלרגיות.

דלקת הקרנית (Keratitis): דלקת מסוכנת יותר, הנגרמת על ידי נגיפים, חיידקים, פטריות או טפילים. דלקת זו עלולה לגרום לכאב עז, טשטוש ראיה, רגישות לאור ולעיתים אף לאובדן ראיה. זיהומים המתקשרים לשימוש בעדשות מגע מהווים גורם מרכזי להתפתחות דלקות מסוג זה.

דלקת תוך עינית (Endophthalmitis): זוהי דלקת חמורה המתפתחת לעיתים קרובות כתוצאה מזיהום חיצוני אחרי ניתוח עיניים או פציעה חודרת. מדובר במצב חירום רפואי המצריך טיפול מיידי. דלקת זו יכולה לגרום להיווצרות תאים רבים בנוזל האחורי של העין והרשתית ולהשפיע על ראיית המטופל.

דלקות ברשתית ובעינוויה: במקרים של דלקות המשפיעות על הרשתית, נדרש אבחון מדוקדק באמצעות צילומי OCT וצילומי רשתית נוספים. דלקות אלו עלולות לגרום לפגיעה משמעותית בראיה אם לא יטופלו כראוי ובמהרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
אלטון ג'ון, 26 ביוני 2023. GettyImages
סובל מעיוורון חלקי בעקבות דלקת בעיניים. אלטון ג'ון/GettyImages

טיפול ומניעה

הטיפול בדלקות בעין משתנה בהתאם לסוג הדלקת והגורם לה. במקרים קלים, ניתן לטפל בטיפות עיניים אנטיביוטיות או אנטי-ויראליות. אולם, במצבים חמורים יותר, כגון דלקות המשפיעות על הרשתית או דלקות תוך עיניות, הטיפול עשוי אף לכלול מתן סטרואידים דרך הווריד לשיפור מצב העין.

יש להיות ערניים לכל שינוי בראייה ולוודא את אופי הדלקת - האם מדובר בדלקת קלה הניתנת לטיפול בטיפות, או דלקת חמורה יותר המחייבת טיפול בסטרואידים. בדיקה עצמית פשוטה, כמו עצימת עין אחת ובדיקת הראיה בעין השנייה, יכולה לסייע בזיהוי מוקדם של בעיות חמורות יותר. חובה להגיע לבדיקת רופא עיניים כמה שיותר מהר כיוון שהטיפול שינתן מוקדם יביא לריפוי והטיפול המאוחר עלול לגרום לתוצאות פחות טובות.

פרופ' יגאל רוטנשטרייך, מומחה ברפואת עיניים, מתמחה בניתוחי קטרקט, קטרקט בלייזר וניתוחי קרנית ורשתית, בד"ר לוינגר מרכזים רפואיים ברמת החייל, מקבוצת דנאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully