וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזליפים מיץ לימון לבישולים? תחשבו פעמיים לפני

עודכן לאחרונה: 5.9.2024 / 14:18

ללימון יתרונות בריאותיים רבים וטובים, אבל יותר מכל דבר אחר - הוא עשיר בויטמין C. כך תיהנו מאוכל עם תיבול לימוני מעולה, מבלי לאבד את הוויטמין החשוב שהוא מכיל

דברים שאפשר לנקות עם לימון/EATINGHEALTHYTODAY/INSTAGRAM

מי לא אוהב להזליף מיץ לימון על הדג החם בצלחת או לכל סוג מזון אחר רגע לפני שאוכלים? טעמו החמצמץ של הלימון יכול להקפיץ את הטעם של כל מנה כמעט.

מעבר לטעם הנפלא שהוא מוסיף לאוכל, לימון, כמו פירות הדר אחרים, מגיע גם עם תועפות של יתרונות בריאותיים. מחקרים מצאו שצריכה סדירה של מיץ לימון נמצאה יעילה בהורדת הסיכון למחלות סרטן, משפרת את מערכת העיכול ואפילו תורמת לירידה מהירה יותר במשקל.

אבל היתרון הגדול ביותר של הלימון הוא בכמות הגדול של ויטמין ה-C שהוא מכיל. זו הסיבה שהוא מומלץ לצריכה בעיקר בחורף, כדי לחזק את המערכת החיסונית של הגוף בעונת השפעות והצינונים.

לימונים. ShutterStock
לימונים/ShutterStock

מצב הצבירה שגורם לוויטמין C להתמוסס

זו הסיבה שחשוב שתדעו איך להשתמש נכון בלימון כתוספת לאוכל, בלי שייאבד את ערכיו התזונתיים החשובים, ובעיקר את תכולת ויטמין ה-C שלו.

רבים לו מודעים לכך, אבל ויטמין C נהרס כשהוא בא במגע עם חום. למעשה, הוויטמין מתמוסס ומאבד מערכו בטמפרטורות גבוהות מ-29.5 מעלות. לכן, כשאתם מוסיפים לימון לתבשיל, בהחלט תקבלו את הטעם המיוחד שלו במזון, אבל ויטמין ה-C שלו יתמוסס ויעלם.

אבל יש דרך אחרת ליהנות מטעמו החמצמץ של הלימון באוכל וגם מהכמות המרשימה של ויטמין ה-C שהוא מכיל. בזמן הבישול, הימנעו מהוספת הלימון לתבשיל וחכו עם זה לאחר שתמזגו את האוכל. גם אחרי שהאוכל בצלחת, המתינו מספר דקות כדי שהאוכל יתקרר, ורק אז תוסיפו לו את מיץ הלימון. כך, גם הטעם ישתפר וגם ויטמין ה-C לא ייהרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully