וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד הגיע למיון כשהוא לא מפסיק להקיא. הרופאים נדהמו ממה שגילו

עודכן לאחרונה: 28.8.2024 / 11:54

הילד בן ה-3 הגיע לבית החולים ספרא אחרי שהוריו הביאו למיון, שם הרופאים גילו לתדהמתם 3 מגנטים שעשו לו חור במעיים. "צריך להעיף את המשחקים האלה מהבית. הם מסכנים את הילדים שלכם", אומרים רופאיו

מה שנמצא בגופו של ילד שסבל מהקאות רבות. בית החולים ספרא לילדים,
"יש לנו ניסיון לצערי לא קטן עם זה שילדים קטנים מכניסים את הדברים האלה לפה"/בית החולים ספרא לילדים

ילד בן 3 הגיע ביום שלישי האחרון למיון בית החולים ספרא תל השומר עם הקאות מרובות. בהתחלה היה חשד לקלקול קיבה ולחשש לדלקת בתוספתן, אך לאחר מכן התברר כי הילד בלע 3 מגנטים והיה בסכנה לזיהום חמור ולהדרדרות חמורה במצבו.

"הילד הקיא כ-7-8 פעמים בבית וההורים הבהילו אותו למיון של בית החולים", סיפר לוואלה ד"ר דניאל שינהר, מנהל מחלקת כירורגיה ילדים בספרא תל השומר. "בבדיקות שעשינו לו, הבטן שלו הייתה רכה לגמרי ולא נמצא משהו חריג. הוא עבר בדיקת אולטראסאונד וכל התוצאות והמדדים השונים היו תקינים. חשבנו שזה ויראלי והיינו במעקב אחריו. יממה לאחר מכן, הילד היה כבר שקוע".

לדבריו של ד"ר שינהר, מרגע שהילד נכנס למצב של שקיעה ופחות הגיב. במחלקת הילדים חשדו כי בכל זאת יש משהו בבטן שהם אולי פספסו. "ביצענו בדיקת סיטי בטן, שם ראינו כי יש שלושה מגנטים בבטן שלו ויש לו גם חמישה חורים במעיים. הבהלנו אותו לחדר ניתוח שארך כשעה וחצי, הדבקנו את הלולאות במעיין שלו וסגרנו את חמשת החורים. לאחר מכן שוחחנו עם ההורים ושאלנו אותם אם הילד משחק במגנטים, הם לא ידעו איך הוא הגיע לזה, אך הוא בלע את זה. יש לנו ניסיון לצערי לא קטן עם זה שילדים קטנים מכניסים את הדברים האלה לפה".

מה שנמצא בגופו של ילד שסבל מהקאות רבות. בית החולים ספרא לילדים,
המגנטים שנמצאו/בית החולים ספרא לילדים
מה שנמצא בגופו של ילד שסבל מהקאות רבות. בית החולים ספרא לילדים,
בדיקת סי טי בטן של הילד/בית החולים ספרא לילדים

"צריך להעיף את המשחקים האלה מהבית. אנחנו רואים את המשחקי מגנטים האלה לא מעט בחדרי המיון בבתי החולים. הם מסכנים את הילדים שלכם", הדגיש ד"ר שינהר. "זה תמיד מסתיים במשהו לא טוב, אם זה היה מתגלה מאוחר יותר המצב היה קשה הרבה יותר כי התוכן של המעיין היה מתפזר בתוך הבטן, היה נוצר זיהום קשה והיה קושי גדול יותר לטפל בו".

לדבריו של ד"ר שינהר היום הילד מחלים מהניתוח וכבר אוכל, אך הוא עלול לסבול מהשלכות עתידיות בנוגע למצבו. "אם הכל יהיה בסדר הוא ישוחרר בקרוב. תמיד יש השלכות עתידיות כמו כל ניתוח בטן עם פגיעה במעיים. יכולים להיות חסימות מעיים והידבקויות, אך ברוב המקרים מחלימים טוב. בכל מקרה, ברגע שרואים ילד עם הקאות מרובות שלא נפסקות תמיד כדאי להגיע לקבל טיפול רפואי כדי לשלול את כלל הסכנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully