וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה מצבו הפיזי של אל-קאדי שנחטף והושב לארץ, ומה מצפה לו בבית החולים?

עודכן לאחרונה: 27.8.2024 / 19:52

ההתרגשות גדולה על שובו של פרחאן בן ב-52, אב ל-11 ילדים וסב לנכד, אבל מאחורי החיוכים המובנים יש אדם ששהה בשבי מעל 300 ימים וניזון בעיקר מלחם. מה מצפה לו כעת בבית החולים?

תיעוד פרחאן קאדי חולץ מרצועת עזה על ידי לוחמי צה״ל/דובר צה"ל

קאיד פרחאן אל-קאדי, שנחטף ב-7 באוקטובר לרצועת עזה, חולץ היום (שלישי) ממנהרה על ידי צה"ל ושב"כ - בעודו בחיים. אל-קאדי, תושב רהט, אב ל-11 ילדים וסב לנכד, מאושפז כעת במרכז רפואי סורוקה שבבאר שבע. אל-קאדי עבד במפעל בקיבוץ מגן. הוא אב ל-11 ילדים וסב. משפחתו גילתה על חטיפתו דרך סרטון שהופץ ברשתות החברתיות.

"עם הגעתו עבר בדיקה רפואית ראשונית במלר"ד על מנת להעריך את מצבו ובמטרה להעניק לו טיפול רפואי מתאים. הוא בהכרה מלאה ומצבו הכללי טוב. נפגש כבר עם בן משפחה בהתרגשות גדולה", נאמר מבית החולים סורוקה.

על פי נוהל מעודכן של משרד הבריאות, אל-קאדי יעבור סדרת בדיקות כלליות לגבי מצבו הגופני והנפשי במשך ימי האשפוז הראשוניים. בין הבדיקות: בדיקות דם, ברזל, צואה, פרזיטים, ויטמינים (בעיקר ויטמין די), מצב תזונתי, תפקוד איברים פנימיים, בדיקות לב, זיהומים, לחץ דם, אק"ג, בדיקות אורתופדיות, צילומי סי.טי ורנטגן.

בנוסף, ייבדקו האם יש לו חבלות ראש וגוף. במרכזיים הרפואיים הונחו לקיים מפגש ריענון לצוותים הרפואיים לטיפול בפגיעות אקוטיות ובהשלכותיהן, כולל איסוף ראיות פורנזיות בהסכמה ובחירה של השבים והשבות. מהבחינה הנפשית, הוצמד לחטוף אחיות קשר מטעם קופות החולים שירכזו את המשאבים השונים, כולל הסדרת המעבר והמשך הטיפול בקהילה בסיום ימי האשפוז. כמו כן, הוצמד לו פסיכיאטר ועובד סוציאלי ומתקיים קשר עם משרד הרווחה והביטוח הלאומי.

רגעי המפגש המרגש של פרחאן קאדי שחולץ היום משבי חמאס בעזה, עם בני משפחתו בבית החולים סורוקה בבאר שבע. יוסי איפרגן / לע"מ, אתר רשמי
רגעי המפגש המרגש של פרחאן קאדי שחולץ היום משבי חמאס בעזה, עם בני משפחתו בבית החולים סורוקה בבאר שבע/אתר רשמי, יוסי איפרגן / לע"מ

"אלו רגעים רגישים עבור המשפחה ואנו מבקשים לשמור על פרטיותם ועל כבודם", המשיכו בסורוקה. "אנו שמחים על חילוצו ועל חזרתו הביתה ומייחלים לחזרתם של כל החטופים".

פרופ' שלומי קודש, מנהל סורוקה מרכז רפואי הצהיר כי מצבו של פרחאן יציב. "בשעות אחר הצהריים המוקדמות קיבלנו הודעה על צפי לקבלת חטוף ששוחרר מרצועת עזה", אמר. "נחת כאן מסוק עם החטוף, ואני מקווה שיהיה עוד ימים רבים כאלה. היינו עדים לאיחודו של פרחאן עם משפחתו, הוא עבר בדיקות רפואיות ונראה שמצבו יציב וטוב והוא נמצא בבדיקות. המרכז הרפואי מתפלל לשובם של כל החטופים, ומוכנים לכל אפשרות".

"שמח לעמוד בנסיבות השמחות האלה, מקווים לעוד ימים רבים מסוג זה", המשיף פרופ' קודש. "רגעי האיחוד של פרחאן מרגשים, מצבו טוב הוא מאושפז בהשגחה. סורקה נמצא חזית מתחילת המלחמה נייחל לכמה שיותר מסוקים בנסיבות כמו היום. מצבו הרפואי יציב, ירד מהמסוק בהליכה, נעשה בירורים לוודא שמצבו טוב. כולנו מתרגשים יחד עם בני משפחתו, לא פשוט אחרי אירועים כאלה, בואו ניתן לו אוויר להיות עם המשפחה".

  • עוד באותו נושא:
  • חטופים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully