וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים מסבירים: למה צריך להחליף קונדום במהלך יחסי מין

עודכן לאחרונה: 30.8.2024 / 7:41

מומחים ממליצים להחליף קונדום כל 30 דקות במהלך יחסי מין ממושכים. החלפה סדירה מגבירה את יעילות ההגנה ומונעת סיכונים הנובעים משחיקה ממושכת של החומר ממנו עשוי הקונדום

שמה קונדום על הרגל כדי להוכיח שאין כזה דבר "איבר גדול מדי"/@theel_inloser

מומחי בריאות מינית ממליצים להחליף קונדום במהלך מפגשים ממושכים במיטה כדי להפחית את הסיכון להריונות לא מתוכננים ומחלות מין מדבקות.

במחקר שנערך לאחרונה בהשתתפות 500 זוגות ממדינות שונות מדדו המשתתפים את משך יחסי המין באמצעות שעון עצר. ממוצע זמן יחסי המין עמד על כ-5.4 דקות. עם זאת, נרשמו זמנים שונים שנעו בין 55 שניות ל-44.1 דקות.

חיכוך ממושך יותר במהלך יחסי המין עלול להשפיע לרעה על חומר הלטקס הדק ממנו עשויים הקונדומים. מסיבה זו, מומחים מובילים בתחום ממליצים להחליף את הקונדום לאחר 30 דקות של פעילות, ואולי אף לעתים קרובות יותר, אם יחסי המין נמרצים במיוחד.

גבר מחזיק קונדום. sakkmesterke, ShutterStock
יותר מחצי שעה במיטה? זמן להחליף קונדום/ShutterStock, sakkmesterke

מחקרים מראים כי קונדומים יעילים עד 98 אחוז במניעת הריון כאשר משתמשים בהם כראוי. אם לא משתמשים בהם נכון, היעילות שלהם יורדת ומוערך כי כאחת מכל חמש נשים המשתמשות בקונדומים במשך שנה תיכנס להריון.

מחקרים גם מצאו כי קונדומים יעילים ב-95 אחוז במניעת HIV ומחלות מין אחרות, שוב בשימוש נכון. שימוש לא נכון כולל הנחת קונדום "מאוחר מדי", לאחר תחילת יחסי המין, וקונדום שנופל או נקרע במהלך יחסי המין.

במאמר באתר LloydsPharmacy, ד"ר ניל פטל, רופא משפחה, מציין: "זו כנראה בעיה טובה, אבל אם אתם מקיימים יחסי מין 30 דקות ויש לכם מרץ לעוד, כדאי מאוד שתחליפו את הקונדום. החיכוך מחליש את הקונדום, מה שמגביר את הסיכויים לקריעה. אם מדובר בפחות מ-30 דקות, אתם בסדר. מעבר לזה - עדיף להחליף".

ד"ר פטל גם מזהיר מפני הנוהג להשתמש בשני קונדומים בו-זמנית להגנה נוספת, שלדבריו הוא מיתוס. "שימוש בשני קונדומים למעשה מסוכנת יותר משימוש בקונדום אחד, מכיוון שהם יתחככו זה בזה, מה שיוצר סיכון לקריעת חומר הלטקס".

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

הלבשתם את הקונדום הפוך? זרקו אותו לפח

ארגוני הבריאות ממליצים לפני הנחת קונדום, לוודא שהפין זקור לחלוטין תחילה. יש לפתוח את מעטפת הקונדום בזהירות, אין להשתמש בשיניים, מכיוון שזה עלול לקרוע את הקונדום. יש להחזיק את קצה הקונדום כדי לסחוט החוצה אוויר. יש לגלגל את הקונדום עד לבסיס הפין.

ד"ר פטל מוסיף כי אם הקונדום אינו מתגלגל למטה, ייתכן שהוא הפוך. אם זה קורה, יש להשליך את הקונדום ולהשתמש בחדש.

ד"ר פטל מוסיף שיש להיזהר אם משתמשים בחומרי סיכה: "חומרי סיכה מסוימים אינם מתאימים לחומר הלטקס. חומר סיכה על בסיס מים או סיליקון הם הבחירה הנכונה, לעולם אין להשתמש בחומר סיכה על בסיס שמן".

קרם לחות או שמן עיסוי אינם תחליפים. "חומרים אלו עלולים להחליש את הלטקס, ולגרום לקונדום להיקרע," הוא מסביר.

יש להשאיר את הקונדומים עד סיום יחסי המין. כשסיימתם, אחזו בבסיס הקונדום בזמן שאתם יוצאים כדי למנוע ממנו להישלף מהפין.

תמיד השליכו קונדומים משומשים לפח האשפה, ולא לאסלה.

  • עוד באותו נושא:
  • קונדום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully