וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר קובע: דיקור סיני יכול לעכב הדרדרות בחולי דמנציה ב-35%

עודכן לאחרונה: 27.8.2024 / 8:46

העלייה בתוחלת החיים מביאה עימה גם עלייה מדאיגה באבחון מצבי דמנציה, עם הכפלה בכמות המקרים מידי חמש שנים בממוצע. מחקר חדש מצא שאחד הטיפולים העתיקים בעולם יכול להאט את הדרדרות המחלה

ד"ר נועה ברגמן מסבירה מה גורם לאלצהיימר, האם יש דרך למנוע את המחלה, ואיך מטפלים במי שכבר חלה/מערכת וואלה!

כאשר השכיחות של דמנציה ברחבי העולם מוכפלת כל חמש שנים, מחקר רחב היקף חדש אשר בחן מעל 9,000 חולי דמנציה לאורך שמונה שנים מצא כי אלו שטופלו בדיקור סיני נמצאים בסיכון נמוך יותר ב-35% בממוצע להתפתחות מוגבלות או נכות בהשוואה לחולים שטופלו בתרופות בלבד.

מאחר והטיפול התרופתי במחלה עשוי להוביל לתופעות לוואי כמו סחרחורת ונדודי שינה, הפרעה בתפקודי כבד ואף לסיכון מוגבר לשבץ מוחי, קיים מחקר ער סביב שיטות לא-פרמקולוגיות (שאינן תרופתיות) לטיפול במחלה.

כעת, בנוסף להרגלי שינה תקינים ושמירה על בריאותו הנפשית של המטופל - אשר נמצאו יעילים בעיכוב ההידרדרות המחלה - מציג מחקר חדש ורחב היקף אפשרות לשיפור ניכר באיכות החיים של החולים בעזרת טיפול בדיקור סיני.

טיפול פנים דיקור סיני. Vera Papisova, צילום מסך
מונע הידרדרות חולי דמנציה. דיקור סיני/צילום מסך, Vera Papisova

במחקר נעשה מעקב אחר 9,760 המטופלים על פני שמונה שנים. המטופלים חולקו לשתי קבוצות שוות תוך התחשבות בנתוני רקע כמו מחלות רקע נוספות, מצב סוציואקונומי או טיפול תרופתי. קבוצה אחת כללה מטופלים שטופלו בדיקור סיני, וקבוצה שניה - ללא טיפול דיקור. מספר מצבים הוגדרו כהידרדרות המחלה: צורך של מטופלים בקטטר שתן קבוע, הזנה דרך זונדה, או צנרור קנה. הנתונים הראו פער ברור בין שתי הקבוצות, עם סיכון מופחת לפתח נכויות שכאלו בקבוצת המטופלים שטופלה בדיקור סיני.

"המחקר הנוכחי מצטרף ללא מעט מחקרים בעולם הגריאטריה אשר מצביעים על יעילותם של טיפולי רפואה משלימה בשיפור איכות חיי מטופלים בני ובנות הגיל השלישי", מציינת ד"ר גלי שטופמן, מומחית ברפואה אינטגרטיבית ומנהלת אגף רפואה במכבי טבעי, "דיקור סיני נמצא יעיל בהקלה על כאבי גב כרוניים, מיגרנות, שיקום כתף והרחבת טווח תנועה, ומצוין לשיקום לאחר אירוע מוחי. עיסוי רפואי, דמיון מודרך ומדיטציה נמצאו כמשפרים את איכות החיים של חולי פרקינסון. גם צ'י קונג נמצא כמשפר שיווי משקל, מפחית דיכאון, משפר יכולת ללכת ומפחית תדירות נפילות במספרים יפים. כעת מציגים ממצאי המחקר אפשרות שטיפול בדיקור סיני יעיל בשימור איכות חייהם של חולי דמנציה באופן משמעותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully