וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר ענק מצא: זה מה שקורה לגוף כשמוסיפים לקפה סויה במקום חלב

עודכן לאחרונה: 25.8.2024 / 18:27

רבים מאיתנו בוחרים בתחליפי חלב, וכעת מחקר מצא שאחד מהם טוב גם להורדת לחץ הדם

5 דברים שאולי לא ידעתם על קפה/מערכת "אסור לפספס"

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים בוחרים לשים בקפה שלהם תחליפי חלב. כעת מתברר ששימוש בחלב סויה במקום חלב פרה עשוי להוביל לשיפור בלחץ הדם ולרמות נמוכות יותר של דלקת, כך עולה ממחקר חדש.

חלב סויה - העשוי מפולי סויה - הפך פופולרי בשנות ה-90 כחלופה לשתיית חלב חלב מסורתי. עם זאת, סוגי חלס סויה סווגו כ'מזון אולטרה מעובד', עקב הוספה של סוכר.

חוקרים מאוניברסיטת טורונטו חקרו את ההשפעות הבריאותיות של החלפת חלב פרה בחלב סויה על ידי ניתוח גדול של 17 ניסויים קודמים שכללו יותר מ-500 אנשים. משך הזמן הממוצע של כל ניסוי היה ארבעה שבועות והמשתתפים שתו בממוצע 500 מ"ל חלב - חלב או סויה - ביום.

פלאט וייט קפה. ShutterStock
פלאט וייט קפה/ShutterStock

הצוות גילה שבכל המחקרים, החלפת חלב פרה בחלב סויה הייתה קשורה להפחתה ברמות הכולסטרול, כמו גם להורדת לחץ הדם ולהורדת סמנים של דלקת. כתוצאה מכך, הכותבים ממליצים לקובעי מדיניות לשקול לפטור חלב סויה מועשר מסיווג כמזון אולטרה-מעובד מכיוון שדירוג זה "עלול להיות מטעה". הם הוסיפו כי בממוצע, על פני המחקרים, תכולת הסוכר הכוללת של חלב סויה הייתה פחותה בכ-60% מזו של פרה.

בכתב בכתב העת BMC Medicine, הצוות הקנדי אמר כי "עדויות עדכניות מספקות אינדיקציה טובה לכך שהחלפת חלב פרה בחלב סויה עשויה לגרום ליתרונות עבור שומנים בדם, לחץ דם ודלקת במבוגרים".

מחקרים קודמים העלו שחלב אפונה הוא האופציה הטבעונית היחידה שמספקת משהו שקרוב לכמות רכיבים תזונתיים כמו חלב פרה. הם מצאו כי בחלב אפונה היו הרמות הגבוהות ביותר של זרחן, אבץ וסלניום, בעוד בסויה היה הכי הרבה מגנזיום. כל תחליפי החלב היו נחותים מחלב פרה לפי המחקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully