וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן הצביטה שיגלה אם איבדתם את החומר החשוב הזה בגוף

עודכן לאחרונה: 22.8.2024 / 12:18

בגיל מסויים הגיל שלנו מתחיל להפסיק לייצר קולגן - החומר שגורם לעור שלנו להיראות מתוח, צעיר וללא קמטים. רוצים לבדוק אם הגעתם לשם כבר?

אישה מבוגרת ומטופחת. ShutterStock
אישה מבוגרת ומטופחת/ShutterStock

ברגע שאנו מגיעים לאמצע שנות ה-20 שלנו, רמות הקולגן הטבעיות בגוף מתחילות לרדת. כתוצאה מכך, סימני הזדקנות כמו קמטים ועור רפוי יותר, מתחילים להופיע. עם זאת, הקצב שבו זה קורה - וכיצד מופיעים התסמינים של קולגן נמוך - יכול להיות שונה מאוד בין אנשים.

אוךלי עבור כמה מכם המונח קולגן אינו מוכר, אבל עבור רבים אחרים מדובר במושג נפוץ ושגור שגורם ללא מעט עניין בחייהם. כך למשל, סקר באנגליה מצא כי החיפושים ברשת אחר הביטוי 'אובדן קולגן' עלו בשיעור של 79% משנה לשנה, בעוד ש'מחסור בקולגן' ו'סימפטומים של קולגן נמוך' עלו גם הם ב-52% ו-50% בהתאמה.

אז, כדי לענות על השאלות האלה, ד"ר דייב ריילי, מדען ראשי ב- Absolute Collagen, שיתף באתר המירור בארבעה שינויים בגוף שיכולים להראות שרמות הקולגן יורדות.

קמטים

אחד הסימנים הראשונים והמשמעותיים ביותר להזדקנות הוא כאשר אתה מתחיל לראות קמטים מופיעים. הסיבה שבגללה זה קורה היא בעיקר בגלל האטה בייצור הקולגן.

קולגן הוא החלבון שנותן לעור שלך מבנה וחוזק, כך שככל שהוא פוחת בהדרגה, יופיעו קמטים. כאשר הקמטים מתחילים להופיע לראשונה, סביר להניח שהם יופיעו סביב הפנים שלך.

הבעות הפנים היומיומיות שלנו, כמו חיוך או כעס, תורמות גם הן להופעת קמטים לאורך זמן, כך שסביר להניח שתתחילו לראות קודם קמטים עדינים סביב הפה, העיניים והמצח.

צביטה בעור. ShutterStock
צביטה בעור/ShutterStock

מבחן הצביטה

מבחן הצביטה ביד הוא אחד הדרכים הקלות ביותר לבדוק מה מצב הקולגן שלכם. כל מה שצריך לעשות הוא לצבוט את העור בגב כף היד.

ככל שנדרש לעור זמן רב יותר כדי לחזור חזרה, העור פחות גמיש - ופחות גמישות פירושה בדרך כלל פחות אלסטין, חומצה היאלורונית וקולגן. אצל אצל צעירים העור יחזור מיד. ככל שאתה מתבגר, הזמן הזה יעלה בהדרגה למספר שניות, ואז יגדל עוד יותר כשתגיעו לגיל 50.

שיער שביר

קולגן הוא חלבון חיוני לשיער עבה, חזק ומוזן, מכיוון שהוא משפיע ישירות על בריאות הקרקפת שלנו - בדיוק כמו על העור שלנו. זו הסיבה שכאשר רמות הקולגן מתרוקנות עם הזמן, יש יותר סיכוי שהקרקפת שלך תהפוך יבשה ומתקלפת. זה יכול להוביל לשיער שנראה רפוי וחסר חיים.

עור רפוי

אם אתם מתחילים להבחין במראה עייף יותר בעור, במיוחד באזורים מתחת לעיניים או סביב הלחיים, זה יכול להיות סימן לאובדן קולגן.

קולגן עוזר לשמור על השמנמנות והזוהר של העור שלך, כלומר ככל שהייצור פוחת, העור שלך יתחיל להיראות דק יותר. השינויים הללו בולטים לרוב בלחיים ומחת לעיניים מכיוון שאובדן הנפח באזורים אלה עלול ליצור עור נפול ומראה חלול יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • עור
  • קולגן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully