וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי שימושי שיש: האתרים הכי מומלצים שיפתחו את המוח של הילדים

ד"ר ורד פרידמן

עודכן לאחרונה: 29.8.2024 / 9:29

שנת הלימודים שעברה הייתה מהקשות שידעו ילדי ישראל, והשנה שמתחילה בשבוע הבא צפויה להיות מטלטלת לא פחות. לשם כך, אספנו עבורכם מקבץ של אתרים ויישומונים מומלצים שיעזרו לכם לשמור על רמת לימודים ותוכן גבוהים

ילד עם סמארטפון. ShutterStock
סקרנות, מוטיבציה ועניין בלמידה/ShutterStock

ילדים זקוקים למסגרת חינוכית, יציבה ועקבית לצורך התפתחות ולמידה. מסגרת כזו מקנה ידע אקדמי, לצד מיומנויות חברתיות, רגשיות וקוגניטיביות חיוניות. היא מספקת תחושת ביטחון, שגרה וארגון, ההכרחיים להתפתחותם התקינה.

שנת הלימודים שהסתיימה לפני פחות מחודשיים, היתה מהמאתגרות שחווינו. מלחמה ארוכה, שהחלה בשבת הטראומטית, חטופים שטרם שבו, פינוי אוכלוסיה מאיזורים רבים - כל אלה השאירו את חותמם על ילדינו. כעת, עם החזרה הקרובה לבית הספר, בין השאלות שמעסיקות הורים רבים הן, כיצד ניתן לגשר על הפערים הלימודיים שנוצרו? כיצד לייצר שגרה בטוחה ככל שניתן עבור ילדינו, כמו גם שימור וקידום מיומנויות מרכזיות להתפתחותם: סקרנות, מוטיבציה ועניין בלמידה.

לקראת שנת הלימודים החדשה, יש חשיבות רבה בביסוס רצף לימודי אשר יאפשר לילדים מסלול למידה תקין. אתגר זה, הניצב בפני מערכת החינוך וההורים כאחד, כולל התמודדות עם השלמת פערים אקדמיים לצד מתן מענה לצרכים הרגשיים שהתעוררו בעקבות התקופה המטלטלת שחוו הילדים.
מסגרת חינוכית יציבה תהווה עוגן לילדים בהתמודדות עם קשיים, בשיקום תחושת המסוגלות ובחזרה למסלול התפתחותי תקין. עם זאת, חשוב להכיר בהבדלים האישיים בין ילדים ולגלות רגישות לצרכים הספציפיים של כל תלמיד.

לשם כך, אספנו עבורכם מקבץ של אתרים ויישומונים מומלצים. חלקם לימודיים בהגדרתם, אחרים מהווים הזדמנות ליצירת חוויה מרתקת, אשר עשויה להזכיר לילדים - ולא פחות לנו המבוגרים - את חדוות הלמידה.

ילד לומד מרחוק. ShutterStock
ילד לומד מרחוק/ShutterStock

המקפצה - יוזמה של משרד החינוך, המציעה מגוון של שיעורים קבוצתיים לתלמידי כיתות א' עד י"ב. השיעורים מועברים על ידי מורים מובילים מרחבי הארץ במגוון מקצועות וכן כסדנאות העשרה. ניתן אף לפנות באופן אישי לעזרה ממורה. הכניסה באמצעות הזדהות אחידה של משרד החינוך.

בריינפופ - אתר המשלב סרטוני אנימציה קצרים במגוון תכנים לגילאי בית הספר היסודי וחטיבת הביניים. מושגים מופשטים ותופעות מורכבות מוצגים בפשטות ובבהירות, באופן המעורר סקרנות ועניין ויוצר חוויית למידה מהנה. הסרטונים מלווים חידונים מהנים.

ג'ינג'ים - סביבת למידה בעברית ובערבית לגילאי גן ועד כיתה ב', מותאמת גם למגוון לקויות: לקויות קוגניטיביות, לקויות תקשורתיות, לקויות מוטוריות ולקויות חושיות. מגוון משחקים עצום, במבחר נושאים, סגנונות ורמות, כך שנוצרת חוויית הצלחה אצל הילדים. כניסה באמצעות הזדהות אחידה או על ידי הרשמה להתנסות קצרה חינמית.

פודקאסטים לילדים מבית כאן חינוכית - מציעים תכנים מעשירים בנושאים רבים, כגון: מדע, היסטוריה, ספרות, תרבות ועוד. האזנה לפודקאסט מפתחת מיומנויות הקשבה ומרחיבה את הידע הכללי. ניתן לשלבה עם פעילות גופנית ולהרוויח מכל העולמות.

רובי הבוט - צ'אט מבוסס בינה מלאכותית המציע חווית למידה אינטראקטיבית ומותאמת אישית. באמצעות כתיבת הנחייה מדויקת, ניתן להתמקד בבקשת הסבר על מושגים מורכבים, תרגול בנושאים מאתגרים או הצעת דרכים יצירתיות להבנת חומר לימודי. מומלץ מגילאי 13.

Story Wizard - פיתוח ישראלי, מבוסס בינה מלאכותית ליצירת סיפורים. באמצעות הממשק הידידותי, נבחר את הדמות הראשית בסיפור ונכתוב בקצרה את ההתרחשות. בסיפור שיתקבל ניתן לערוך את המלל ואת התמונות. נבחר בקריאה או בהאזנה ולאחר מכן, במענה על שאלות המתייחסות לסיפור. הכלי תומך בלמידת אנגלית.

SingIt - מציעה חוויה מהנה ומעשירה של למידת שפה באמצעות מוסיקה ושירים. היא מאפשרת ללומדים לשיר שירים מוכרים תוך כדי תרגול הגייה, אוצר מילים והבנת הנשמע ובכך משלבת הנאה עם למידה אפקטיבית. SingIt מתאימה במיוחד לילדים ובני נוער בגילאי 8-16, אך גם מבוגרים יכולים ליהנות ממנה, כאשר ההורים מוזמנים להצטרף לילדיהם ולהפוך את לימוד השפה לפעילות משפחתית מגבשת ומעשירה.

קמפוס IL - פלטפורמת למידה מקוונת חינמית, פרי יוזמה משותפת של ישראל דיגיטלית והמטה להשכלה גבוהה. האתר מציע מגוון רחב של קורסים אקדמיים ומקצועיים למגוון רחב של לומדים - מתלמידי תיכון ועד מבוגרים המעוניינים בהתפתחות אישית או מקצועית. כך ניתן למצוא בין הקורסים הכנה לבגרות, מדעים, טכנולוגיה, עסקים, אמנויות ועוד. הלמידה מתנהלת בקצב אישי, עם אפשרות לקבלת תעודה סיום בחלק מהקורסים.

מומלץ להתמקד בכלים ובשיטות המתאימים לאישיות ולסגנון הלמידה של ילדכם ולייצר חוויה חיובית ומעשירה. כמו כן, חשוב לקחת בחשבון את מצבו הרגשי של הילד ואת מידת הפניות שלו ושלכם. גשו לתהליך בגמישות ובסבלנות והיו קשובים לצרכים המשתנים של ילדכם.

בהצלחה בשנת הלימודים החדשה ושתהא זו שנה שקטה וטובה יותר!

ד"ר ורד פרידמן היא מרצה לחינוך וטכנולוגיה באקדמית גורדון ומנהלת החממה לפדגוגיה דיגיטלית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully