וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 נזקים בעור הפנים שנגרמים מחשיפה לשמש - כך תתגברו עליהם

פולה בליק דיין

עודכן לאחרונה: 22.8.2024 / 7:44

עונת הקיץ אולי מסתיימת באופן רשמי רק בסוף ספטמבר, אבל הנזקים שהיא גורמת מופיעים כבר עכשיו על עור הפנים של מרבית מהאוכלוסייה. אלו הנזקים העיקריים מחשיפה לא מבוקרת לשמש - וכך תסייעו להחלמה

עור הפנים. freepik,
השמש מזיקה לעור הפנים/freepik

1. שיזוף יתר:

חשיפה ממושכת לקרני UV עלולה לגרום לנזקי עור כמו כתמים כהים, קמטים מוקדמים, ורקמות עור מזדקנות. חשוב לפני כל חשיפה לשמש למרוח קרם הגנה 30 spf לפחות ולחזור על הפעולה פעם בשעתיים. כמו כן, לא מומלץ להיחשף לשמש בין השעות 10:00-16:00 וחובה להצטייד בכובע ומשקפי שמש בעת החשיפה לשמש.

2. החמרת אקנה:

חום ולחות בקיץ יכולים לגרום להזעה מופרזת ולשומניות מוגברת, מה שמוביל לסתימת נקבוביות ולהחמרת מצב האקנה. השתמשו בחומרי ניקוי פנים המכילים חומצה סליצילית או בנזואיל פרוקסיד. בחרו סבון פנים עדין ומנקה המותאם לסוג העור שלכם, ופעלו לניקוי יומיומי פעמיים ביום. השתמשו בתכשירים שמפחיתים שומן עודף ועוזרים לשמור על עור מאוזן, הימנעו ממגע ידיים בפנים ושמרו על ניקיון של מסיכות פנים ומגבות.

3. יובש וגרד:

למרות הלחות הרבה בקיץ, יובש בעור יכול להתרחש עקב שינוי בתזונה או חשיפה לקרני UV. השתמשו בקומפלקסים לחים המתאימים לסוג העור שלכם, ושתו הרבה מים כדי לשמור על רמות הלחות בעור.

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

4. פיגמנטציה:

אחת מבעיות הקיץ הנפוצות ביותר שכן חשיפה לקרני UV יכולה להוביל ליצירת כתמים כהים או חומים על פני העור. השתמשו בתכשירים עם מרכיבים כמו ויטמין C או חומצה קוג'ית שעוזרים להבהרת העור והפחתת הכתמים. ניתן גם לשקול טיפול בעזרת פילינג כימי או טיפולי לייזר לפי המלצת הקוסמטיקאית המטפלת או רופא עור.

פגימנטציה בעור. ShutterStock
נוטה להופיע בימי השמש. פיגמנטציה/ShutterStock

5. דלקות עור ורגישות:

חשיפה לשמש, הזעה, ואקלים חם ולח עשויים לגרום לדלקות עור ורגישות, במיוחד אם העור רגיש. השתמשו בתכשירים עם רכיבים מרגיעים כמו אלוורה, קמומיל, או שמן קוקוס. הימנעו ממגע עם חומרים כימיים מזיקים והשתמשו במוצרים מותאמים לעור רגיש.

6. התרבות חיידקים ופטריות:

חום ולחות יכולים ליצור סביבה מתאימה להתרבות חיידקים ופטריות, אשר עשויים לגרום לבעיות עור נוספות. טיפול: השתמשו במוצרים אנטי-בקטריאליים או אנטי-פטרייתיים במקרה של בעיות עור כמו פטרת או דלקת בעור

וטיפ אחד מזהב שמסייע לכל בעיות העור בפנים או בגוף - שתו מים, וכמה שיותר. זה יסייע ללחות מרבית של העור.

פולה בליק דיין, מומחית לקוסמטיקה מתקדמת ורפואה טבעית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully