וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מכשירי הטיגון באוויר חם יכולים להיות מסוכנים לבריאות?

עודכן לאחרונה: 19.8.2024 / 13:39

מי שמבוגר מספיק מכיר את החששות שעלו כשהמיקרוגל נכנס לחיינו. עכשיו רבים תוהים - האם מכשירי הטיגון באוויר חם שכבשו את השוק עלולים להיות מסוכנים?

מכשיר לטיגון באוויר חם. ShutterStock
מסוכן? תלוי. מכשיר טיגון באוויר חם/ShutterStock

מכשירי הטיגון באוויר חם וללא שמן הפכו בשנים האחרונות לכלי פופולרי יותר ויותר במטבח. הגאדג'ט למטבח מחקה טיגון בשמן עמוק אך עם פחות שמן באופן משמעותי שכן זרימת האוויר החם מושגת באמצעות מאוורר מכני המחלק את החום באופן שווה. פעולה זו יוצרת שכבה פריכה בחלק החיצוני של האוכל, תוך שמירה על הלחות הפנימית. המכשירים האלה צברו פופולריות מכיוון שהם הופכים בישול בריא לקל יותר להכנה.

על ידי שימוש במעט שמן או ללא שמן כלל, המכשיר מייצר גרסאות נמוכות יותר בשומן של מזון מטוגן מסורתי, ומפחיתים את צריכת הקלוריות. לא רק שהם בריאים יותר, אלא שהם גם יכולים להיות מהירים יותר, נוחים יותר ופחות מבולגנים מטיגון עמוק או צלייה במשך שעות בתנור.

עם זאת, חלק מהאנשים החלו לפקפק בבטיחותם. לאחרונה הועלו טענות ברשתות החברתיות כי החומרים המשמשים לייצור טיגוני אוויר הם רעילים. חלקם אפילו טענו שהם "משנים DNA" למרות שאין ראיות התומכות בכך. בתגובה לפחדים הללו, רופא פנה ל-TikTok כדי להפריך את הטענות. ד"ר קארן ראג' הסביר שזו צריכה להיות בעיה רק ​​אם המכשיר עצמו ינזק, מדווח ה-Daily Record.

הרופא אמר כי "הדאגה הגדולה ביותר של מי שבוחר לעורר פחד באשר לשימוש במכשירים אלו מתייחסת לציפוי הטפלון של המכשיר, שמונע מהמזון להידבק לתחתית ולדפנות". הוא הוסיף: "ובכן, הנה עובדה, בכל פעם שאתם יושבים לאכול, חלקים רבים של מיקרו-פלסטיק שצפים באוויר, נוחתים בתוך צלחת האוכל שלכם, או שהם כבר חלק מהאוכל שאתם צורכים.

"כשזה מגיע לטיגון באוויר חם, הדאגות לגבי כימיקלים רעילים שייכנסו למזון הן באמת בעיה רק ​​אם ציפוי המכשיר ניזוק. אז כל עוד אתם לא מתכננים לאכול את החלקים הפנימיים של מכשיר הטיגון באוויר שלכם, פשוט נסו למזער נזקים או שריטות בציפוי הטפלון במכשיר".

עוד ממליץ ד"ר ראג', ​​"לנקות את הסיר הפנימי של המכשיר בצורה בטוחה", ולהתרחק מחומרי ניקוי שוחקים. הוא גם ממליץ ​​להשתמש בתבנית סיליקון או בניירות אפייה חד פעמיים שמותאמים לסיר של המכשיר. "ואם אתם באמת מודאגים מהציפוי הטפלוני, השתמשו במכשיר טיגון אוויר עם סיר קרמי או מנירוסטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully