וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים מצאו: מיקרוגלים מאכלסים מושבות ענק של חיידקים עמידים לקרינה

28.8.2024 / 0:03

כמעט בכל בית יש מיקרוגל, אבל מסתבר שהוא עשוי להיות מסוכן לבריאות שלנו אם לא נחטא אותו כמו שצריך. מחקר חדש חושף את הסכנה וגם מסביר כיצד לניתן התגונן מפני החיידקים

דרך מהירה לניקוי מיקרוגל - עם חומץ/Crafty House

המיקרוגל, מכשיר נפוץ בכל מטבח, עשוי להיות בית גידול בלתי צפוי לחיידקים רבים. למעשה, כמות החיידקים שממצאו להם בית במכשיר הזה עשויה להדהים אתכם. אבל זה לא הכל: החיידקים האלה לא רק מצטברים על המיקרוגל אלא שהם גם עמידים לקרינה ומתרבים בקצב מסחרר.

מחקר חדש של צוות מדענים מ-Darwin Bioprospecting Excellence SL בפטרנה,ספרד, שפורסם בכתב העת Frontiers in Microbiology, גילה מיקרובים עמידים המסוגלים להסתגל לתנאים קיצוניים ולשגשג במיקרוגל. דניאל טורנט, אחד ממחברי המחקר, אמר: "תוצאות המחקר שלנו מראות כי המיקרוביום (קהילת המיקרואורגניזמים) במיקרוגלים ביתיים דומה יותר לזה שנמצאת על משטחי מטבח, והרכבם מושפע במידה רבה מהפעילות האנושית. לעומת זאת, במיקרוגלים המשמשים במעבדות נמצאו חיידקים בעלי עמידות גבוהה יותר לקרינה, ככל הנראה בשל חשיפה מתמשכת לתנאים סביבתיים שונים."

המחקר זיהה לא פחות מ-747 קבוצות שונות של חיידקים במיקרוגלים שנמצאו בבתים, משרדים ומעבדות.

המיקרובים שהתגלו על מיקרוגלים במסגרת המחקר חלקו דמיון עם מיקרובים שנמצאו על פאנלים סולאריים, מה שמראה כיצד חיידקים יכולים להיות עמידים מספיק כדי לשרוד בתנאים קיצוניים.

בהודעה לעיתונות ציינו החוקרים שהם "מצאו כי הרכב הקהילה המיקרובית הטיפוסית חופף חלקית בין מיקרוגלים ביתיים משותפים (כלומר כאלה שנמצאים במשרדים) ומיקרוגלים ביתיים של בית יחיד, בעוד שהמצב במיקרוגלים מעבדתיים היה שונה למדי. המגוון היה הנמוך ביותר של חיידקים נמצא במיקרוגלים של בית יחיד והגבוה ביותר במיקרוגלים מעבדתיים".

הם הוסיפו כי "מינים מסוימים של גנומים שנמצאו במיקרוגלים ביתיים, כמו Klebsiella, (קְלֶבְּסִיֶלָה) Enterococcus ו-Aeromonas, הם חיידקים שעלולים להוות סיכון ממשי לבריאות האדם. עם זאת, חשוב לציין כי אוכלוסיית המיקרובים שנמצאה במיקרוגלים אינה מציגה סיכון ייחודי או מוגבר בהשוואה למשטחי מטבח נפוצים אחרים."

עוד בנושא
החלק שלא ידעתם שקיים במיקרוגל וחייב ניקוי דחוף

שיטה מפתיעה לניקיון מהיר של המיקרוגל - מבלי להשתמש בחומרי ניקוי מיוחדים

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

אז מה עושים?

לגבי הנחיות לבעלי מיקרוגל, טורנט אמר: "עבור הציבור הרחב והצוות המעבדתי, אנו ממליצים לחטא באופן קבוע את המיקרוגלים באמצעות תמיסת אקונומיקה מדוללת או תרסיס חיטוי מסחרי. בנוסף, חשוב לנגב את פני השטח הפנימיים באמצעות מטלית לחה לאחר כל שימוש כדי להסיר כל שאריות מזון ולנקות את כל מה שנשפך באופן מיידי כדי למנוע גידול של החיידקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully