וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירק הטעים שכולכם מכירים מוריד את רמות הסוכר בדם

עודכן לאחרונה: 17.8.2024 / 13:38

מוכנים לזה? מחקר חדש טוען כי תפוחי אדמה אפויים יכולים לספק לכם כמות יםה של חומרי תזונה טובים, לעזור בירידה במשקל, וגם - להוריד את רמות הסוכר בדם

תפוחי אדמה בתנור בפרמזן ושמן כמהין/jadecarolanfitness

בטוויסט מפתיע שעשוי לשמח את חובבי הפחמימות בכל מקום, מחקר חדש מצביע על כך שתפוח האדמה הצנוע עשוי להיות נשק סודי למבוגרים עם סוכרת סוג 2. למרות המוניטין התזונתי הגרוע שלהם, מסתבר שתפוחי אדמה אפויים עשויים דווקא לעזור בהורדה במשקל וגם בהורדה של רמות הסוכר בדם.

מחקר זה, בראשות נדה אקהבן, עוזר פרופסור באוניברסיטת נבאדה, לאס וגאס (UNLV), מאתגר אמונות ארוכות לגבי תפוחי אדמה ומקומם בתזונה בריאה. המחקר שהוצג בפני הברית לחקר תפוחי אדמה וחינוך ומפורט על ידי הספרייה הלאומית לרפואה, מגלה שהפקעות העמילניות הללו עשויות לעזור בכל הנוגע לניהול סוכרת.

"אני אוהב לעשות מחקר על פריטי מזון בעלי סטיגמה קשה בעולם התזונה", כתב אקהבן. "רוב האנשים מקשרים את תפוח האדמה כמשהו שמטוגן ברובו או שיש בו הרבה שומן, ורצינו להאיר אור כיצד תפוח אדמה - כשהוא מוכן כראוי - יכול להיות גם פונקציונלי וגם בריא".

כך תכינו את תפוחי האדמה בתנור הטעימים ביותר בעולם - שלב אחרי שלב

תפוח אדמה אפוי. אייל שני
תפוח אדמה אפוי/אייל שני

במשך שנים, תפוחי אדמה התחברו יחד עם מזונות עתירי פחמימות אחרים כמשהו שיש להימנע ממנו. עם זאת, המחקר הנוכחי מצא כי משתתפים ששילבו מנה יומית של תפוחי אדמה בתזונה שלהם חוו ירידה מתונה ברמות הגלוקוז בדם בצום, שיפורים בהרכב הגוף, הקטנת היקף המותניים ואפילו ירידה בקצב הלב במנוחה.

ממצאים אלו עוקפים את החוכמה הקונבנציונלית, שהזהירה מזה זמן רב חולי סוכרת להתרחק מתפוחי אדמה בשל תכולת הפחמימות הגבוהה שלהם והפוטנציאל להעלות את רמות הסוכר בדם. כפי שמתברר, לא כל הפחמימות נוצרות שוות, ולתפוחי אדמה עשויים להיות כמה תכונות ייחודיות המבדילות אותם ממאכלים עמילניים אחרים.

מפתח אחד ליתרונות הבריאותיים הפוטנציאליים של תפוח האדמה טמון בעור שלו. קליפות תפוחי אדמה עשירות בסוג של סיבים הנקראים "עמילן עמיד", אשר הוכח כמשפר את בקרת הגלוקוז, פרופילי שומנים ותחושות מלאות. זה עשוי להסביר מדוע משתתפי המחקר שאכלו תפוחי אדמה - כולל הקליפה - חוו שיפורים בסמני הבריאות שלהם.

היתרונות לא נעצרים שם. תפוחי אדמה הם גם מקור עשיר להפליא לאשלגן, מינרל חיוני הממלא תפקיד מכריע בבריאות הלב ובוויסות לחץ הדם. למעשה, תפוחי אדמה מכילים אפילו יותר אשלגן מאשר הבננה המוצגת לעתים קרובות.

"הרבה אנשים מופתעים לגלות שבתפוח אדמה יש רמה גבוהה יותר של אשלגן מבננה", מסביר מחבר המחקר. "תאמינו או לא, תפוח אדמה אפוי הוא אחד המאכלים המשביעים ביותר שנצרכים בתזונה המערבית. וכאשר הוא נצרך אפוי, זה מגביר את היכולת שלנו להרגיש מלאים יותר לאורך היום". על ידי סיוע לאנשים להרגיש שבעים יותר לאורך זמן, תפוחי אדמה עשויים לתרום בעקיפין לשליטה טובה יותר במנות ולהפחתת הנשנושים לאורך היום.

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
צ'יפס. ShutterStock, ShutterStock
צ'יפס לא כלול/ShutterStock, ShutterStock

עם זאת, לפני שאתם ממהרים להוסיף הרים של פירה לצלחת שלכם, חשוב לציין ששיטות ההכנה חשובות. למשתתפי המחקר ניתנו תפוחי אדמה אפויים, לא מטוגנים או גרסאות מעובדות בכבדות. החוקרים הדגישו כי מתינות ושיטות בישול הן המפתח לקצירת היתרונות הפוטנציאליים של תפוחי אדמה.

"תפוחי אדמה הם מזון רב תכליתי וניתן לאכול אותם עם רוב סוגי המטבחים, אבל אתה רוצה להקפיד לשלב אותם בתזונה כוללת מיטיבה. למי שאין זמן לבשל, מומלץ להכין כמות גדולה של תפוחי אדמה אפויים או צלויים ולהכין ארוחה שתחזיק זמן מה. אני לא נגד הרתחה של תפוחי אדמה, אבל אתה רוצה לשמור כמה שיותר מהאשלגן מהקליפה, ואתה מאבד חלק ממנו כשאתה מרתיח אותם".

מחקר זה פותח אפשרויות מרגשות עבור חולי סוכרת שאולי מנעו מעצמם מזון מזין ומשביע שלא לצורך. זה גם מדגיש את החשיבות של אתגר לדוגמה תזונתית ונקיטת גישה ניואנסית יותר להמלצות תזונתיות.

"התוצאות מהמחקר שלנו מספקות הוכחה לכך שתפוחי אדמה לבנים יכולים להשתלב בצורה טובה בתזונה של אנשים עם סוכרת מסוג 2 כשהם מוחלפים במזונות אחרים בעלי עומס גליקמי גבוה, כמו אורז לבן למשל", מסכמים החוקרים. "בנוסף, לא היו השפעות מזיקות על תוצאות בריאות שנמדדו, והוכחו כמה יתרונות בריאותיים קרדיו-מטבוליים, אשר תאמו את מה שציפינו לראות. לכן, חולי סוכרת לא צריכים להירתע מתפוחי אדמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully