וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלם: זו הסיבה שלא כדאי להוסיף מלח על אבוקדו

עודכן לאחרונה: 14.8.2024 / 7:38

אבוקדו הוא ללא ספק אחד אחד הפירות האהובים בעולם, למרות שלא פשוט בכלל למצוא אותו במחירים שפויים בתקופה הזאת. אבל מתברר שיש לא מעט מזונות שהשילוב שלהם איתו יכול להיות בעייתי וכן, זה כולל גם את השילובים האהובים עלינו ביותר

קויק: אבוקדו, אילוסטרציה/sweatspace, טיקטוק

אבוקדו הוא פרי שמרגיש כמעט יותר מדי טוב בשביל להיות אמיתי. יש לו טעם משובח, מרקם קרמי שמזכיר חמאות וגבינות מושחתות וגם שיעור גבוה ביותר של רכיבים חיוניים לתזונה, לרבות שומנים טובים, סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים. אבל גם כאן, כמו בכל דבר אחר בחיים, יש קאץ' מעצבן. כמה מזונות שאנחנו מאוד אוהבים לשלב עם אבוקדו יכולים לשבש את הספיגה של חומרים מזינים ממנו ובמצבים מסוימים אפילו לפגוע בבריאות. הנה כמה מהם שכדאי להכיר:

מאכלים מלוחים מאוד
אבוקדו מכיל רמות גבוהות של אשלגן, בעוד שמאכלים מלוחים מגבירים את רמות הנתרן בגוף. צריכה מופרזת של מאכלים מלוחים עם אבוקדו עלולה להפר את איזון האלקטרוליטים בגוף, מה שעלול לגרום לנפיחות או לאגירת נוזלים. וכן, זה נכון גם לגבי המנהג האהוב של פיזור מלח ישירות על הפרי.

מוצרי חלב
ועוד אזהרה מבאסת לכל מי שאוהבים להתחיל את הבוקר עם טוסט אבוקדו: הפרי הפופולרי הזה עשיר כאמור בשומנים בריאים, בעוד שמוצרי חלב כמו גבינה או חלב מכילים גם הם חומצות שומן מסוגים שונים. כשאנחנו אוכלים הרבה מוצרים עתירי שומן ביחד, זה עלול להעמיס על מערכת העיכול, במיוחד אצל אנשים שרגישים למאכלים שומניים. וזה עלול לגרום לאי נוחות בדרכי העיכול, לקשיי עיכול וגם לעלייה משמעותית יותר במשקל.

טוסט אבוקדו וביצה. ShutterStock
טוסט אבוקדו וביצה/ShutterStock

בשר ומאכלים עתירי חלבון
אבוקדו זוכה כאמור לאהדה בינלאומית, בין היתר בזכות הריכוז הגבוה של שומנים טובים וסיבים צמחיים בתוכו. עם זאת, אכילה של אבוקדו לצד בשר עם רמות גבוהות של שומן רווי, כמו סטייק או שווארמה, עלולה, בדיוק כמו השילוב עם מוצרי חלב, להוביל לעומס של שומנים בארוחה, לגרום לאי נוחות במערכת העיכול ואף להגדיל את הסיכון להשמנה.

לחם אחיד, קרקרים ומאכלים מעובדים
אבוקדו יכול להיות תוספת מושלמת לקרקרים או כאמור לטוסטים, אבל שילוב שלו עם לחם מעובד, או קרקרים שמכילים תוספים מלאכותיים וחומרים משמרים, עלול לבטל את היתרונות הבריאותיים המשמעותיים ביותר שלו. מחקרים מראים כי חומרים משמרים עלולים לפגוע בספיגה של ויטמינים, מינרלים ורכיבים חיוניים אחרים שמצויים באבוקדו ובפירות אחרים. בנוסף, השילוב הזה עלול לתרום להתפתחות דלקות ומחלות עיכול נפוצות. וזה נכון גם לגבי מזונות מעובדים אחרים - כמו ארוחות קפואות, המבורגרים מוכנים ונקניקיות.

אלכוהול
כן, אלכוהול הוא אף פעם לא דבר שכדאי לצרוך הרבה ממנו, אבל כששותים אותו לצד מאכלים בריאים כמו אבוקדו, זה עלול להחמיר עוד יותר את הנזק לבריאות. בעוד שאלכוהול כידוע יכול לגרום להתייבשות ולהשפיע על תפקוד הכבד, צריכת אלכוהול עם אבוקדו עלולה להפחית את היתרונות התזונתיים של הפרי, להקשות על ספיגה של ויטמינים ומינרלים במעי ובאופן כללי להפוך אותו מפרי בריא לעוד מאכל טעים בלי יותר מדי ערך תזונתי.

מאכלים חריפים
בעוד שרוב השילובים שהזכרנו כאן הם כאלו שאולי ניסיתם או לפחות שקלתם לאכול - השילוב האחרון הוא לא כזה שנחשב נפוץ כל כך - אבל בכל זאת כדאי להתעכב עליו ולהבין את השפעתו. המרקם הקרמי והעדין של האבוקדו לא בדיוק משתלב טוב עם מאכלים חריפים - והאמת שגם מההיבט הבריאותי זה לא מומלץ. אכילת אבוקדו עם אוכל חריף יכולה להחמיר תסמינים של צרבת ואי נוחות במערכת העיכול וגם, במקרים מסוימים, להקשות על הספיגה של חומרים מזינים מהמזונות האלו, שבנפרד דווקא יכולים לספק ערך רב לבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully