וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווה לאמץ: 5 הרגלי הבריאות היומיים שעוזרים לספורטאים האולימפיים לנצח

עודכן לאחרונה: 11.8.2024 / 10:18

ספורטאים אולימפיים חייבים לסגל לעצמם אורח חיים בריא כדי להגיע להישגים הגדולים. 10 ספורטאיות מקצועניות חולקות את הרגלי הבריאות שלהן, שכולנו יכולים לאמץ בקלות. וזה לא כולל את מאפין השוקולד המפורסם מהכפר האולימפי

מאפין שוקולד בכפר האולימפי, פריז 2024. @henrikchristians1/, צילום מסך
מזה תשכחו. מאפין השוקולד שהפך ללהיט בכפר האולימפי/צילום מסך, @henrikchristians1/

מה גורם לספורטאים אולימפיים להציג ביצועים כל-כך טובים בתחרויות? על השאלה הזו ניסה מגזין הבריאות Eating Well לענות באמצעות ראיונות עם עשר ספורטאיות אולימפיות מובילות: המתעמלת האמנותית ג'ורדן צ'יילס, סאני צ'וי שייצגה את ארצות-הברית במשחקים בפריז בענף הברייקדאנס החדש, כוכבת הטניס קוקו גוף, המתעמלת שון ג'ונסון ושחקניות הכדורגל אלקס מורגן, קריסטי מיוויס וסידני לרוקס ועוד.

מתוך הראיונות הללו, נוצרו חמישה כללים לאורח חיים ותזונה בריאים, שהיו משותפים לכל הספורטאיות. שווה לאמץ:

1. מתחילות את היום מוקדם

כשנשאלו על שגרות הבוקר שלהם, רוב הספורטאיות סיפרו על התעוררות מוקדמות בבוקר. זוכת שבע מדליות הזהב קייטי לדקי מתעוררת בסביבות השעה 5 בבוקר כדי להגיע לבריכה, והמתעמלת ג'ורדן צ'יילס מגיעה לחדר הכושר בשעה 7 בבוקר. למה? התחלה מוקדמת, לדבריהן, פירושה שיבוץ יותר אימונים בשעות המאוחרות יותר של היום.

"אני מתרגלת - פשוטו כמשמעו, כל מה שאני עושה בבוקר זה להתאמן", מסבירה צ'יילס. המתעמלת זכתה במדליית הכסף לקבוצות במשחקים האולימפיים של 2020. יש גם מספר יתרונות לעסוק בפעילות גופנית בבוקר: לא רק שחלק מהאנשים מוצאים שקל יותר להיצמד לשגרה קבועה, אלא הם עשויים גם להיות בעלי יותר אנרגיה בשעות המוקדמות של הבוקר ועם מצב רוח טוב יותר.

2. פותחות את היום עם שיבולת שועל

מה משותף ללדקי, מורגן, שחקנית הרוגבי אילונה מהר והכדורגלנית קריסטי מיוויס? כולן מתחילות את יומן עם צלחת של שיבולת שועל.

"זה ממש משביע אותי - אבל לא באופן שאני מרגישה מלאה מדי", אומרת מיוויס. בחירה זו של ארוחת הבוקר מצליחה בקלות להשאיר את הספורטאים האלה שבעים עד לארוחת הצהריים. בנוסף, שיבולת שועל עשירה בסיבים ובפרוביוטיקה, שמועילים לבריאות מערכת העיכול. בין אם זו שיבולת שועל אפויה או כזו שמוסיפים לה חלב או יוגורט בלילה שלפני, קשה לטעות עם ארוחת הבוקר הטעימה והבריאה הזו.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלוללר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
דייסת שיבולת שועל. ShutterStock
משותף לכולן - שיבולת שועל על הבוקר/ShutterStock

3. מנשנשות בין הארוחות

האתלטיות האולימפיות קייטי לדקי, קריסטי מיוויס והאצנית שקארי ריצ'רדסון לא יכולות בלי נשנושים כדי לקבל אנרגיה מיידית בין הארוחות. "אני אוהבת מאוד פירות יער", מספרת לדקי. "אני יכולה להוסיף להם פירות או ירקות נוספים, זה הנשנוש המועדף שלי".

"אני מאוד אוהבת פירות יבשים, בפרט מנגו, וגם אגוזי פקאן ושקדים", אומרת ריצ'רדסון. "אני משתדלת שהנשנושים שאני אוכלת לא יהיו כבדים מדי, כדי שלא יעמיסו על הבטן". פירות ואגוזים אכן מאוד פופולריים בין הספורטאים האלה. שילוב שלהם בין הארוחות הופך כל נשנוש לעשיר בסיבים ובחלבון שעוזר להם להישאר שבעים ומלאי אנרגיה.

4. מאפשרות התאוששות מלאה לגוף

התאוששות אחרי פעילות ספורטיבית היא אחד הדברים החשובים ביותר, גם כשמדובר בספורטאים שאינם בהכרח מקצוענים. בתחום זה, אין דרך אחת שמתאימה לכולם. המתעמלת ג'ורדן צ'יילס, למשל, לובשת מכנסי לחץ אחרי כל אימון או תחרות, להגברת זרימת הדם ברגליים. האצנית שקארי ריצ'רדסון נותנת למוסיקה לשחרר אותה אחרי כל אימון כשהיא יורדת מהמסלול. סאני צ'וי, שהתחרתה בענף הברייקדאנס החדש במשחקים האולימפיים בפריז אומרת שמה שמחזיר את הגוף שלה לבאלאנס זה הליכות קצרות מדי יום ושינה טובה בלילה.

ביצים קשות חתוכות. Africa Studio, ShutterStock
ביצה עם כל ארוחה. דרך יעילה להגביר צריכת חלבונים/ShutterStock, Africa Studio

5. אוכלות (ושותות) כמה שיותר חלבונים

חלבון הוא מרכיב תזונתי חיוני לכל גוף, מכיוון שהוא מעודד את גידול שריר, מסייע לעיכול בריא, תומך בבריאות העצם וגורם לנו להיות שבעים לזמן ארוך יותר. לאתלטים אולימפיים, החלבון חיוני גם כדי לשמור על הכוח שהם בנו במשך שנים.

"אני מקפידה להוסיף אקסטרה חלבון לכל ארוחה", אומרת סאני צ'וי. הפתרון הקל שלה לתוספת חלבון הוא "להוסיף ביצה על כל מה שאני אוכלת". שחקנית הטניס האולימפית קוקו גוף מספרת שלפני כל תחרות חשובה, היא מקפידה לאכול פסטה עם עוף ותרד מאודה וזה מה שנותן לה אנרגיה. הכדורגלנית קריסטי מיוויס צורכת את החלבונים שלה במהלך היום עם כריכי טונה או חמאת בוטנים וריבה. האצנית שקארי ריצ'רדסון מתחילה את היום שלה בארוחת בוקר שכוללת שלוש ביצים או עם שייק חלבון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully