וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2,500 טיפולים ב-4 חודשים: הסיפור המדהים של המרפאה החדשה בשדרות

בשיתוף כללית

8.8.2024 / 14:23

מרפאת "עוטף נפש" של כללית מציעה מענה מקיף לאתגרי בריאות הנפש בעיר שידעה ימים קשים; מטופלים משתפים בסיפורים אישיים מרגשים על התמודדות וריפוי, בעוד הצוות המסור פועל ללא לאות לשבירת הסטיגמה ולהנגשת טיפול נפשי איכותי לכל דורש

בווידאו: השקת המרפאה החדשה של כללית לבריאות הנפש/עריכה: גלעד מן מנהיים

בלב העיר שדרות, שידעה ימים קשים ומאתגרים, נפתח השבוע מגדלור של תקווה. מרפאת "עוטף נפש" של כללית, מרכז חדש לבריאות הנפש, החלה את פעילותה בעיר, ומציעה מענה חיוני לתושבי האזור בתקופה מורכבת זו.

מענה לצורך דחוף

"אני לא צריכה לספר מה צריכים תושבי שדרות והסביבה אחרי ה-7/10 בהיבטים הנפשיים", אומרת חדווה אמונה, מנהלת מחוז דרום כללית. "אנחנו פה כדי לרפא, כדי לתת מענה רפואי, איכותי, מקצועי".

המרפאה החדשה שנפתחה באפריל השנה כבר הוכיחה את נחיצותה. בתוך פחות מארבעה חודשים, ניתנו במקום כ-2,500 טיפולים, עדות ברורה לצורך העצום בשירותי בריאות הנפש באזור.

מגוון שירותים תחת קורת גג אחת

המרפאה מציעה מגוון רחב של שירותים, הן לילדים והן למבוגרים. "כל טיפול של בריאות נפש, פסיכיאטר, פסיכולוג, עובד סוציאלי, מאמני חוסן, אחות פסיכיאטרית - כל סוג של טיפול שאדם זקוק לו", הוסיף מנכ"ל כללית אלי כהן. "אנחנו נמצאים בכל מקום שבו המטופלים שלנו צריכים אותנו, זו המחויבות שלנו להרחיב שירותים ולהביא את מיטב אנשי המקצוע שיספקו מענה לצרכיהם לנוכח המצוקה והקשיים שהם חווים".

משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות, הוסיף: "אנחנו פועלים רבות על מנת לחזק את מערך בריאות הנפש ואת הרפואה בפריפריה. הקמת המרפאה הזו, ומרפאות נוספות הן צעדים הכרחיים במטרה להבטיח שוויון במימוש הזכות לבריאות איכותית לתושבי הפריפריה באופן דומה לתושבי המרכז".

שבירת הסטיגמה

אחד ההיבטים המעודדים ביותר הוא השינוי בגישה הציבורית לטיפול נפשי. "אנשים כבר לא מתביישים, אנשים באים. אין, הבושה נגמרה," אמר צחי בן ציון, פסיכיאטר ראשי מחוז דרום כללית. "אנחנו לא נתקלים באנשים שהיו צריכים טיפול ולא באו".

סיפור אישי מרגש

אירית בן-אריה, אלמנתו של חיים בן-אריה ז"ל, שיצא לחלץ ניצולים מהטבח בבארי ב-7/10 והתאבד כעבור שבועות ספורים, מדגישה את חשיבות הפנייה לעזרה: "קודם כל אני אומרת - אל תתביישו. לא עשיתם שום דבר רע. כשקשה כמו שכואבת לנו הרגל, אנחנו הולכים לרופא של הגוף. אז כשכואב הלב וכואבת הנפש הולכים לרופא של הנפש".

סמל לתקווה ולהתחדשות

המרפאה מסמלת יותר מאשר רק שירותי בריאות. היא מהווה עדות לכוח ההתחדשות של הקהילה. כפי שמתאר אחד המבקרים: "לראות פסיכולוג שבעצמו היה מפונה, וראיתי עליו את הכאב, ולראות אותו היום במתקן חדש, פותח מרפאה חדשה, עם תקווה וחיוך בעיניים - מראה שלכולנו יש תקווה".

מבט לעתיד

פתיחת המרפאה היא צעד משמעותי בהתמודדות עם האתגרים הנפשיים שמציבה המציאות הביטחונית באזור. היא מהווה הבטחה לתמיכה מתמשכת ומקצועית לתושבי שדרות והסביבה, ומסמנת את המחויבות של מערכת הבריאות לרווחתם הנפשית של התושבים.

בשיתוף כללית
  • עוד באותו נושא:
  • כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully