וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 שילובים מפתיעים של מאכלים שמשפרים את הבריאות

עודכן לאחרונה: 11.8.2024 / 7:36

חשבתם ששילוב של גבינה וביצים בארוחת הבוקר הוא רק בגלל הטעם? אז מתברר שהוא גם יכול לעזור לכם לספוג יותר סידן. הנה עוד כמה שילובי מזונות מפתיעים שיעזרו למקסם את הערך התזונתי של הארוחות שלכם

כל מה שאתם צריכים לדעת על סיבים תזונתיים/מערכת וואלה!

יש המון מזונות שאנחנו נוטים לאכול ביחד פשוט כי זה עובד מצוין, אבל מתברר שיש שילובי מזון שהם לא רק טעימים, אלא גם יכולים לעזור לגוף לספוג יותר ויטמינים, מינרלים וחומרים מזינים נוספים. אבל אנחנו מזהירים מראש: חלק מהשילובים האלו כנראה ייראו לכם מוזרים, אבל אלו כמה רעיונות שיעזרו לקבל יותר מהאוכל שלכם - בקלות וללא מאמץ.

1. סטייק וקיווי
אנחנו יודעים שזה כנראה לא השילוב הראשון שאתם חושבים עליו כשאתם מתכננים לעשות "על האש", אבל זו הסיבה שכדאי לשקול לאמץ אותו: השילוב של קיווי עם סטייק הוא דרך מצוינת להגביר את ספיגת הברזל מהבשר. הסיבה לכך היא שקיווי עשיר בוויטמין C, שממלא תפקיד מכריע בהגברת הספיגה של סוג מאוד מסוים של ברזל שנמצא במזונות צמחיים ובבשר. כשצורכים אותו עם סטייק, שהוא כידוע מקור עשיר לברזל, אז הוויטמין החיוני מהקיווי עוזר להמיר את הברזל לצורה שנספגת בקלות רבה יותר במעי.

2. כורכום ופלפל שחור
כורכומין, הרכיב הפעיל בכורכום, עשיר בנוגדי חמצון ובחומרים שמפחיתים דלקות. על פי מחקרים שונים, לרכיב הזה יש יעילות של תרופה לכל דבר, שעשויה לתרום לטיפול במגוון בעיות בריאותיות - מדלקות מפרקים ועד למחלות במערכת העיכול. עם זאת, הזמינות הביולוגית של הכורכומין בדרך כלל נמוכה מאוד והגוף מתקשה לספוג אותו לבד. אולם מחקרים מראים שפיפרין, הרכיב הפעיל שמצוי בפלפל שחור, מעצים את הספיגה של כורכומין בשיעור של עד 2,000 אחוזים.

כורכום ופלפל שחור. ShutterStock
כורכום ופלפל שחור/ShutterStock

3. שמן זית ועגבנייה
אז אחרי שסקרנו כמה שילובים שפחות זורמים לנו ביחד, הנה אחד שאתם כנראה מאוד מתחברים אליו. שמן זית מכיל שומנים בריאים שחיוניים לתזונה שלנו - ובשילוב עם מזונות עשירים בקרוטנואידים, התרומה שלו לבריאות משתפרת במידה ניכרת. עגבנייה מכילה קרוטנואידים מסוג בטא-קרוטן, ליקופן ולוטאין. אלו תרכובות מסיסות בשמן שמצויות בשיעורים גבוהים גם בגזר ובעלים ירוקים. השילוב של כל אלו עם שמן זית מגביר את היכולת של הגוף לספוג את הרכיבים האלו מהמזון ולשפר את הזמינות הביולוגית שלהם.

4. יוגורט ובננות לא בשלות
אתם בטח יודעים שפרוביוטיקה יכולה לתרום רבות לשיפור הבריאות במגוון רבדים - מאיזון מערכת העיכול ועד להעצמת תפקוד המוח. יוגורט לבן מכיל שיעור גבוה של חיידקים פרוביוטיים, אבל כדי לאפשר להם לשגשג במעי, מומלץ לאכול אותם לצד מזונות פרה-ביוטיים. בננה לא בשלה היא אחד המאכלים הטובים ביותר בגזרה הזאת, מכיוון שהיא מכילה סיבים שאינם מתעכלים ומשמשים כמזון איכותי לחיידקים הידידותיים.

5. פיסטוק וגזר
שילוב של מזונות שמכילים שומנים בריאים, כמו פיסטוקים, עם מזונות שמכילים ויטמין A מסיס בשומן, כמו גזר, יכול לעזור להגביר את ספיגת החומרים המזינים שבהם. צריכה של שומן בכמויות מדודות עם מזונות המכילים ויטמינים מסיסים בשומן עוזרת למערכת העיכול לקלוט ביעילות את החומרים האלו ובייחוד את ויטמין A החיוני, שתורם למגוון תהליכים ביולוגיים משמעותיים.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלוללר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
רוטב עגבניות. ShutterStock
רוטב עגבניות/ShutterStock

6. קינואה ופטריות
מגנזיום ממלא תפקיד חיוני בשמירה על הבריאות שלנו, אבל מחקרים מראים שרוב האנשים לא צורכים מספיק ממנו. הבעיה היא שגם אם אוכלים מזונות שעשירים במגנזיום, לגוף קשה לספוג אותו אם סובלים גם ממחסור בוויטמין D, שגם הוא נפוץ מאוד באוכלוסייה. לכן, צריכה של קינואה ופטריות היא דרך פשוטה לספק לגוף את שני הרכיבים המועילים האלו במנה אחת, לצד כמויות מכובדות של ויטמינים ומינרלים נוספים.

7. ביצים וגבינה
זהו אולי אחד מהשילובים האהובים ביותר בארוחות בוקר ברחבי העולם - והאמת היא שיש כאמור הרבה היגיון בריאותי מאחוריו. גבינה, כמו שאר מוצרי החלב, היא מקור מצוין לסידן, בעוד שביצים מכילות כמות מכובדת של ויטמין D. הוויטמין החיוני הזה ממלא תפקיד מרכזי ביכולת של הגוף לספוג סידן ביעילות ובכך עוזר לשמור על עצמות חזקות, על שיער בריא וגם על איזון במערכת העצבים ובמוח.

  • עוד באותו נושא:
  • תזונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully