וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתאמנים ואוכלים בריא אבל מעלים במשקל? זו ככל הנראה הסיבה

עודכן לאחרונה: 7.8.2024 / 13:31

המשקל לא תמיד מספר את כל הסיפור. גילוי מפתיע על הסיבה העיקרית לעלייה במשקל למרות אורח חיים בריא, ומדוע זה עשוי להיות דווקא סימן חיובי

אישה עושה פלאנק. ShutterStock
לא להתרגש מהמספר על המשקל/ShutterStock

התחלתם להתאמן ולאכול בריא יותר כדי לרדת במשקל, לבנות שרירים או לשפר את בריאותכם? אם כן, אתם עשויים להיות מופתעים לגלות שהמשקל שלכם עלה למרות המאמצים הרבים שאתם משקיעים. הדבר יכול להיות מתסכל, במיוחד אם השקעתם שבועות של מאמץ בחדר הכושר ובמטבח. אבל לפני שאתם מתייאשים, יש חדשות טובות: העלייה במשקל עשויה להיות דווקא מסיבה טובה.

הסיבה המרכזית לעלייה במשקל למרות אימונים ותזונה בריאה היא פשוטה: אתם בונים מסת שריר. וזה דבר חיובי מאוד. כשמתחילים להתאמן, הרכב הגוף משתנה. הגוף שלנו מורכב משומן ומסת שריר רזה. בעוד ששומן הגוף חיוני להגנה על איברים פנימיים ומשמש כמאגר אנרגיה, מסת השריר הרזה נמצאת בשרירים, ברקמות ובעצמות. היא חיונית לשמירה על מבנה הגוף, שיווי משקל, תנועה ואף תוחלת חיים ארוכה יותר.

קילוגרם של שריר וקילוגרם של שומן שוקלים אותו הדבר, אך נראים שונה לחלוטין. השריר צפוף וקומפקטי, בעוד השומן גדול יותר בנפח. לכן, כשבונים שריר ומאבדים שומן, המשקל עשוי להישאר זהה או אף לעלות, אך תוכלו להרגיש חזקים יותר ואפילו לראות את הגוף שלכם מתחטב לאיטו ואת השרירים גדלים. למשל, ייתכן שתשימו לב שאתם יכולים לשאת יותר שקיות מצרכים בבת אחת, או שתבחינו ביותר קווי שריר בזרועות וברגליים כשאתם מסתכלים במראה.

נערה על משקל. ShutterStock
נערה על משקל/ShutterStock

יתרה מזאת, מסת שריר היא פעילה מטבולית יותר. משמעות הדבר היא ששריר שורף יותר קלוריות גם במנוחה. ככל שיש לכם יותר שרירים, כך אתם שורפים יותר קלוריות ביום טיפוסי. זה חשוב במיוחד עם הגיל, שכן אנו מאבדים באופן טבעי מסת שריר ככל שאנו מזדקנים. שמירה על מסת שריר ובנייתה הופכת קריטית לבריאות הכללית, חוזק העצמות, הניידות והיציבה שלנו.

חשוב לזכור שכאשר מתחילים שגרת אימונים חדשה או מגבירים את עצימות האימונים, עלול להיווצר נזק זמני לשרירים. זה יכול לגרום לכאבים, נפיחות ודלקת בזמן שהגוף עובד על תיקון עצמו. בצקת או אגירת נוזלים ונפיחות בשרירים יכולים להופיע תוך שעה עד שעתיים לאחר האימון ולהגיע לשיא בין היום הרביעי לעשירי. תהליך דלקתי זה גם הוא עלול לגרום לעלייה זמנית במשקל.

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

סיבות נוספות לעלייה אפשרית במשקל:

1. שתייה מוגברת של מים: התחלתם להזיע יותר? סביר להניח שאתם שותים יותר. שתי כוסות מים שוקלות כחצי קילו. אם אתם שותים כמה כוסות לאחר אימון מזיע, סביר להניח שתראו את זה על המשקל. לקבלת המשקל המדויק ביותר, בדקו אותו מיד לאחר ההשכמה בבוקר.

2. צריכת מלח מוגברת: אנחנו מאבדים נוזלים ואלקטרוליטים בזיעה. האלקטרוליט הנפוץ ביותר בזיעה הוא נתרן. החזרת האלקטרוליטים דרך משקה אלקטרוליטים או מקורות מזון, כמו הוספת מלח לאוכל או אכילת חופן אגוזים מלוחים, עשויה לגרום לגוף לאגור נוזלים. אגירת נוזלים זמנית זו עוזרת לשמור על הידרציה אך גם עלולה להוביל לעלייה זמנית במשקל.

3. תיאבון מוגבר: פעילות גופנית מגבירה רעב. חשוב להיות מוכנים עם ארוחות ונשנושים מאוזנים, במיוחד לאחר האימון, כדי להימנע מאכילת יתר או מבחירות מזון לא בריא. ארוחה מאוזנת צריכה לכלול פחמימות מורכבות, חלבונים ושומנים, וזאת כדי לספק לגוף שלכם תזונה ולעזור לכם למטב ולהתאושש מהאימונים שלכם.

זכרו, שינויים אלה הם נורמליים ובריאים (ולעתים קרובות זמניים), אז אל תתנו להם לערער את שגרת האימונים או דפוסי האכילה שלכם. במקום להתמקד במספר על המשקל, שימו לב לתחושה הכללית ולניצחונות אחרים שאינם קשורים למשקל, כמו שיפור באיכות השינה, הפחתת מתח, עלייה באנרגיה ומצב רוח טוב יותר.

לסיכום, אל תיבהלו מעלייה קלה במשקל בתחילת מסע הבריאות שלכם. זה עשוי להיות סימן חיובי לבניית שרירים ושיפור הרכב הגוף. בניית שריר תומכת בבריאות הכללית, משפרת את הכוח, שיווי המשקל, בריאות העצמות, הניידות ואריכות הימים. עקביות והתמדה הן המפתח להשגת יעדי הבריאות ארוכי הטווח שלכם. המשיכו להתמיד באורח החיים הבריא שלכם, והתוצאות החיוביות יגיעו בסופו של דבר - גם אם לא תמיד יתבטאו במספר על המשקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully