וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרופות הרגעה ללא מרשם: מה תוכלו למצוא בבית המרקחת בלי לגשת לרופא

רפי פרחי, רוקח

עודכן לאחרונה: 6.8.2024 / 7:50

על רקע ההמתנה המתוחה לתקיפה מאירן, כולנו עוברים ימים לא פשוטים. הלחימה המתמשכת, ההסתגרות בבתים ותחושת המתח, יוצרים לחץ נפשי, קושי בשינה, ואף עלולים להשפיע על התפקוד היומיומי שלנו. המלצות להרגעה ומה יסייע בבית המרקחת ללא מרשם

איריס קול מראיינת את ד"ר אורן טנא בנושא השפעת הקורונה על מצבנו הנפשי/מערכת וואלה!

במצבי לחץ וסטרס, הגוף שלנו מייצר דופק מהיר, עוררות יתר, ונשימה שטחית. הוא מפריש הורמוני סטרס והורמוני הסתגלות, כמו אדרנלין וקורטיזול, המסייעים להפעיל את המנגנון ההישרדותי שלנו. ברגע שאנחנו בתחושת מתח ולחץ, שוררת תחושה לא נעימה, שמקשה לעיתים קרובות להתמקד בדברים שאינם קשורים לתחושה זו. לעתים הדבר מלווה בתגובות פיזיות כמו הזעה, תחושת חום או קור מוגברת, סחרחורות, דפיקות לב מואצות או כאבים באזור החזה.

פעולות פשוטות להורדת תחושת הלחץ שכל אחד יכול לעשות בבית:

הרפיה: ישנן שיטות הרפיה שונות על ידי נשימה, מדיטציה, יוגה, דמיון מודרך וטכניקות הרפיה נוספות. קיימים שיעורי אונליין למבוגרים ולילדים שניתן לצפות בהם בבית. השיטות השונות משלבות הרפיה של השרירים שנתפסים ונמתחים בעת מצב הלחץ, והסדרת הנשימה לכדי רגיעה.

ספורט: פעילות גופנית יכולה לעזור ולהרגיע מתחים, ולכל הפחות לסייע לשמור על כושר. מלבד ההמלצה לריצה או הליכה, למי שגר באזורים בהם צריך לשהות ליד מרחב מוגן באופן תדיר, היום קיימים מגוון אימונים שאפשר לעשות בבית באמצעות סרטוני הדרכה.

מים: כאשר שוהים במים, הגוף מדמה חזרה לתוך הרחם, דבר שמסייע לירידה ברמות המתח. אמבטיה חמה או מקלחת קרה וממריצה יכולים מאד לסייע בשיפור מצב הרוח והתחושה הכללית.

גבר מסתבן במקלחת. New Africa, ShutterStock
מקלחת קרה או חמה, תעשה פלאים בשחרור מתחים/ShutterStock, New Africa

תרופות ללא מרשם שעשויות לסייע להורדת תחושת לחץ וטרום חרדה:

קיימות מגוון תרופות להרגעה ללא מרשם רופא שניתן למצוא בכל בית מרקחת. התרופות מיועדות לתסמינים קלים של לחץ ומתח.

תרופות המבוססות על תמציות צמחים:
רלקסין: תרופה בעלת חומר פעיל בשם ולריאן המסייע לשינה ומוריד מתח ולחץ.
טבליות נרבן: מכילות ולריאן, פסיפלורה וכושתנית המרגיעות במצבים של מתח ועצבנות ומשרות שינה.
טבליות איזי יום ואיזי לילה: להורדת מתח ולחץ
תמציות של פרחי באך: לדוגמא טיפות רסקיו המשרות רוגע במצבי לחץ וסטרס זמניים

תרופת הרגעה לילדים - קלמנרבין בסירופ: מכיל תמצית פסיפלורה ותמצית ולריאנה, ויטמין B1 וויטמין B6 - המסייעים להורדת מתח מצבי טרום חרדה.

חשוב לציין כי במקרים קלים יחסית של לחץ ומתח, ניתן להיעזר בתרופות ללא מרשם ובמוצרי הרגעה טבעיים שיכולים לסייע בהקלת הסימפטומים היוצרים תחושה לא נעימה. במידה ורמת הלחץ והמתח גבוהות ובלתי ניתנות לפתרון באמצעות תרופות ללא מרשם, מומלץ להיוועץ ברופא על מנת שיעניק פתרונות נוספים כמו תרופות מרשם.

הכותב הוא רוקח, מנהל מעבדות רוקחיות בסופר-פארם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully