וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים: אלו 5 המזונות הכי מומלצים לחיזוק ובריאות העצמות

עודכן לאחרונה: 5.9.2024 / 14:17

בריאות העצם קריטית, בעיקר בגיל המבוגר. לכן צריכת מזונות שיחזקו את העצמות חשובה ביותר. שני מומחי תזונה עם 5 המזונות המומלצים לחיזוק ושימור בעצמות

האישה שנולדה ללא עצם באף/@romanabruintjes

שבר בעצם יכול להיות פציעה הרסנית, במיוחד עבור אנשים מבוגרים. נפילות בקרב קשישים מהוות במקרים רבים את תחילת ההידרדרות במצבם הגופני וגם הנפשי. דאגה זו לבריאות הציבור גוברת בשנים האחרונות עם הזדקנות האוכלוסייה.

זו הסיבה שחשוב במיוחד לשמור על עצמות חזקות לחיים בריאים יותר. בעוד שתרגולי כושר ואורח חיים פעיל יכולים לעזור בשמירה על בריאות העצמות, למזונות שאנחנו אוכלים תפקיד מרכזי לא פחות בשמירה על בריאות העצמות.

הנה חמש המלצות ממומחי תזונה על בחירות מזון חכמות כדי להבטיח שהעצמות בגוף יקבלו את המרכיבים התזונתיים הנחוצים לבריאות ארוכת שנים:

1. מוצרי חלב

מזונות המכילים סידן הם "הטובים ביותר לבריאות העצמות", אומרת אנטונט הארדי, תזונאית קלינית במרכז הרפואי וקסנר של אוניברסיטת אוהיו. מוצרי חלב, היא אומרת, הם "חלק מהמזונות המכילים את הכמות הגבוהה ביותר של סידן".

"סידן חיוני לבריאות עצמות טובה", מציינת הארדי, "כיוון שהוא אחד מאבני הבניין של עצמות ושיניים".

בנוסף לסידן, מוצרי חלב מכילים גם ויטמין K2, מוסיף ד"ר אריק ברג. "ויטמין K2 מניע סידן עמוק לתוך העצם מהרקמות הרכות", הוא אמר. "זה הופך את העצמות שלכם לחזקות יותר, וגם מונע הסתיידות עורקים".

מוצרי חלב בסניף שופרסל דיל, קצרין, 2 במאי 2024. מיכאל גלעדי, פלאש 90
עמוסים בסידן. מוצרי חלב/פלאש 90, מיכאל גלעדי

2. תותים ופירות אחרים שעשירים בוויטמין C

"ויטמין C עוזר לגוף לספוג סידן", אומר ד"ר ברג. "בנוסף, ויטמין C חיוני לייצור קולגן, שהוא מרכיב עיקרי ברקמת העצם. ויטמין C גם מונע פירוק של העצם". תותים ופירות אחרים המכילים רמות גבוהות של ויטמין C יכולים לעזור לשמור על עצמות חזקות, הוא אומר.

3. אגוזים

"אגוזים הם מקור סידן שאינו מגיע מבעלי חיים", אומרת התזונאית הקלינית אנטונט הארדי. "יחד עם סידן, אגוזים מכילים מגנזיום, מינרל שמעורב ביותר מ-300 תגובות ביוכימיות בגוף, כולל אלה המווסתות סידן בעצמות", היא מוסיפה. "זה נכון במיוחד לשקדים ולאגוזי קשיו. מגנזיום הכרחי להפעלת ויטמין D ו-K2, שחקני מפתח בהקשחת העצמות".

אגוזי קשיו. Brent Hofacker, ShutterStock
לא רק טעים, גם מאוד בריא לחיזוק העצמות. קשיו/ShutterStock, Brent Hofacker

4. טופו

"טופו הוא מזון נוסף המכיל הרבה סידן", מוסיפה הארדי. "במיוחד עבור אנשים עם אלרגיות לחלב או כאלה שנמנעים מאכילת מוצרים מן החי, טופו יכול להיות מקור מצוין לסידן".

"נשים בגילאי 19 עד 50 וגברים בגילאי 19 עד 70 צריכים לשאוף לצרוך 1,000 מ"ג סידן ביום", היא מוסיפה, "טופו הוא דרך קלה לצרוך כמות זו של סידן. 100 גרם של טופו מכילים מעל 300 מ"ג של סידן, וטופו מועשר בסידן יכול להכיל אף כמות כפולה מזה".

5. ברוקולי

כן, ברוקולי. מדובר באחד המזונות האהובים על רבים. "מדובר בכוח תזונתי שיכול לעזור לשמור על עצמות בריאות", אומר ברג. "ברוקולי מכיל כמות יפה של סידן, ויטמין C וויטמין K - כולם הכרחיים לעזור לעצמות לגדול ולתקן את עצמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully