וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה האמיתית מדוע יש לספורטאים האולימפיים עיגולים על הגב

עודכן לאחרונה: 2.8.2024 / 8:11

אם הצלחתם להתרכז בעוד משהו חוץ מגופם המסוקס של השחיינים, בוודאי הבחנתם שלחלקם יש עיגולים אדומים על הגב. ממה זה נובע?

פרו-פלסטינים מפגינים בפריז נגד השתתפות ישראל באולימפיאדה/רויטרס

אולימפיאדת פריז 2024 מראה תחרויות שחייה ברמה עולמית, ולמרות שאנשים מכל העולם יצפו בשקיקה לראות מי לוקח את המדליות איתו הביתה - רבים מהצופים גם מוסחים על ידי תופעה אחרת לחלוטין - סימנים עגולים אדומים על גבם של השחיינים.

הסימנים מגיעים מתהליך המכונה כוסות רוח, טיפול עתיק שיש לו שורשים בתרבויות המזרח התיכון (בעיקר באיראן) ואסיה. לכוסות רוח יתרונות רבים, כגון הגברת זרימת הדם, הקלה על מתח השרירים וקידום תיקון תאים וחיזוק המערכת החיסונית. אולם אין ממש עדויות מדעיות קליניות ליתרונותיו.

קייל צ'למרס. Richard Heathcote, GettyImages
קייל צ'למרס/GettyImages, Richard Heathcote

מה זה כוסות רוח?

כוסות רוח הן סוג של טיפול אלטרנטיבי הכולל יצירת לחץ בצורת טבעת של ואקום על העור באמצעות כוסות זכוכית, קרמיקה, במבוק או פלסטיק, המונחות על הגוף למשך 10-15 דקות. לחץ שלילי נוצר על ידי חיבור מכשיר היניקה (כוס), בדרך כלל מחומם, שכן ברגע שהוא מונח על העור הוא מושך את האוויר תחתיו ונוצר שטף דם בצורת עיגול.

על ידי משיכה של העור בצורה זו, התהליך נחשב לכזה שעוזר בפירוק השרירים ורקמת החיבור ומקדם את זרימת הדם לאזור היניקה, ולאחר מכן מאיץ את תהליכי הריפוי של הגוף עצמו.

הטיפול אינו כואב והוא כרוך רק באי נוחות קלה. לאחר הטיפול בכוסות רוח מומלץ שלא לחשוף את אזור הטיפול לרוח, להשתדל לא להתרחץ כמה שעות לאחריו ולא לנסות תנועות חדשות שקשה היה לעשותן טרם הטיפול - אלא לתת לגוף "לעכל" את הטיפול ורק אז לנסות דברים חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully