וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפוצצת בוויטמינים: למה כדאי לכם להכניס פול לתפריט היומי

עודכן לאחרונה: 4.8.2024 / 12:47

היא נמצאת בלא מעט מסעדות רחוב בישראל ומסתבר שהיא יכולה לשמח אותנו. אז למה אתם מחכים?

כל מה שאתם צריכים לדעת על סיבים תזונתיים/מערכת וואלה!

בעידן שבו בעיות בריאות הנפש הולכות ומתגברות, במיוחד בקרב צעירים, מדענית בריטית מציעה פתרון מפתיע: פולי פול. ד"ר נדיה מוהד-רדזמן, בוטנאית מאוניברסיטת קיימברידג', משוכנעת שהקטנית הזו יכולה לשנות את מצב הריאות הנפשי של כולנו.

"פולי הפול יכולים לעשות כל כך הרבה טוב לאנשים אם אפשר יהיה לשכנע אותם לאכול אותם", אומרת מוהד-רדזמן. היא מדגישה את העושר התזונתי של הפולים שנחשבים מקור מצוין לחלבון, חומצה פולית, ויטמינים B3 ו- B2, ברזל, מגנזיום והמון סיבים תזונתיים - 25-30%. אך מה שמעניין אותה במיוחד הוא תכולת ה-L-dopa, חומר המשמש לטיפול בפרקינסון ונמצא יעיל גם בטיפול במצב נפשי הקרוי אנהדוניה - חוסר היכולת לחוות הנאה שהוא סימפטום נפוץ של דיכאון וכן של הפרעות נפשיות אחרות.

מוהד-רדזמן מדגישה את הגמישות הקולינרית של פולי הפול: "אפשר להכין מהם חלב, לטגן אותם, להתסיס אותם iלהכין סלטים - הם מאוד מגוונים.

שעועית. ShutterStock
פצצת בריאות לגוף ולנפש/ShutterStock

בעוד שמסע הפרסום של מוהד-רדזמן אינו היחיד מסוגו - מדענים מאוניברסיטת רדינג הציעו לאחרונה להשתמש בפולי פול להכנת לחם - היא מאמינה שהפוטנציאל הבריאותי שלהם הוא המפתח לשינוי תזונתי משמעותי בבריטניה ובעולם.

"יש לנו בעיה גדולה עם מספר גדל והולך של צעירים החווים בעיות בריאות נפשית בבריטניה כיום", היא מסבירה. "סיוע לאנשים האלה לאכול תזונה נכונה ובריאה תהיה מכרעת בהתמודדות עם המצב. פולי הפול יהיו קו ההגנה הראשון שלנו".

בעבודתה עם קרן ויליאם טמפלטון לבריאות הנפש של צעירים, מוהד-רדזמן מתמקדת במציאת פתרונות תזונתיים זולים ונגישים. היא מאמינה שפולי הפול, עם יתרונותיהם הידועים והעלות הנמוכה שלהם באמת יכולים להוות פתרון אידיאלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully