וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטורף: אורית ירדה 35 קילו בעזרת אכילת אבטיח. כך היא נראית כיום

עודכן לאחרונה: 30.7.2024 / 13:49

בעזרת בדיקה גנטית שהראתה מה כדאי ומה לא מומלץ לה לאכול, מצליחה אורית לשמר את ההישג במשך שנתיים. איך זה עובד?

כך תחתכו אבטיח בקלות וביעילות/תיעוד מרשתות חברתיות

בטח שמעתם בעבר על דיאטת אבטיח וחשבתם שזה אולי נשמע נחמד אבל מי יכול לעמוד בזה לאורך זמן? תכירו את אורית זלומונסקי בת 64 מקרית מוצקין, שירדה 35 קילו בדיאטה המשלבת אבטיח ופירות אחרים. אורית ששקלה בעבר 103 ק"ג הורידה 35 ק"ג והיא שוקלת היום רק 68 ק"ג ושומרת על משקלה כבר כמעט שנתיים. אז מה זו הדיאטה הזו ולמה היא בחרה דווקא בה?

"ניסיתי במהלך השנים המון דיאטות, בחלק הצלחתי ובחלק לא. יש לי מאז ומתמיד נטייה להשמנה, ומעולם לא הייתה לי הרגשה טובה כמו בדיאטה הנוכחית", היא מספרת לוואלה. "תמיד היו לי קשיים ונלחמתי. היו לי מחשבות רבות על האוכל, מתי אוכלים, איך אוכלים וכמה ובעקבות כך נוצרו לי בולומוסים של אכילה".

"הייתי מאוד סקפטית לפני התהליך של הבדיקה הגנטית, אבל השינוי שלי היה מהפכני", היא אומרת. "למדתי שאני צריכה לאכול 3 ארוחות ביום ולא 6 כמו כמעט כל התוכניות שהייתי בהן. האוכל הפסיק לנהל את שגרת היום שלי. למדתי הרבה דברים בתהליך שאני רגישה לפחמימות, ושאני יכולה להצמיד לארוחות שלי פירות לדוגמת אבטיח, יחד עם שומן וחלבון, אף פעם לא ידעתי את זה.

"היום אני אוכלת אבטיח בכל יום ואני לא עולה במשקל, אלא ממשיכה לרדת. למדתי אילו פירות טובים לי יותר למשל אבטיח טוב לי יותר ממנגו. אין לי כבר תחושת התקרבנות ולמדתי שאני יכולה ליהנות ולאכול כמעט כל מה שאני רוצה, החל מהמבורגר ועד סלט חלומי, שהם מזונות משמינים ובוודאי לא דיאטתיים, אבל אני אוכלת ומרזה ואני מאוד מרוצה".

אורית זלומונסקי. באדיבות המצולמים
"מאוד מרוצה". אחרי/באדיבות המצולמים
אורית זלומונסקי. באדיבות המצולמים
הייתה מאוד סקפטית. אורית לפני/באדיבות המצולמים

"הפסקתי לספור קלוריות"

"בדיאטות הקודמות היו לי נקודות של שבירה שבהן הייתי מתפרקת ואוכלת עד שמסיימת את הצלחת. תמיד היו לי מלחמות עם אוכל, כאן נתנו לי אופציות. לא לאכול משהו אחד, אבל כן לאכול משהו אחר. הפסקתי לספור קלוריות כל הזמן ואני אוכלת היום בצורה שמספקת אותי ואת הגוף שלי. אם פעם היו לי סיטואציות שלא טעמתי מאכל כלשהו כי ידעתי שאם אני אטעם אני אסיים הכל, היום אני יודעת שאני יכולה לטעום ולשלוט בעצמי- זה שינה לי את כל החיים".

האוכל היה תמיד מסביב לשגרת היום ששל אורית והיום היא שמחה על כך שהיא כבר מאחורי זה. "אנשים שמכירים אותי מצדיעים לי על השינוי הגדול שעשיתי בחיים שלי והם גם רוצים. הם קוראים לי לא אנושית, כי קשה מאוד לשנות הרגלים של אדם, אבל אני החלטתי כבר במשך שנים שלא מוצא חן בעיניי איך שאני נראית, ניסיתי הכל ולא הצלחתי".

לדבריה של אורית בהתחלת התהליך היה נראה לה מוזר שמאכלים שלא הייתה יכולה לאכול בדיאטות אחרות, כאן היא יכולה. "בכל דיאטה אמרו לי לא לאכול פחמימות אבל לא נתנו לי אופציות. כאן זה היה פתוח יותר, אף פעם לא ידעתי שאני יכולה למשל לאכול שומן ולהמשיך לרזות, הרגשתי סיפוק. אני מגוונת את הארוחות שלי, הבדיקות דם שלי מעולות בכולסטרול, סוכר וכלל המדדים, הכל פיקס. אני משלבת גם ספורט ואני אוהבת את זה. למדתי שמכירים את הגוף ומה טוב עבורו, הכל הופך להיות קל יותר ואני כבר לא רעבה יותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אבטיח עם בולגרית. ShutterStock
אבטיח עם בולגרית/ShutterStock

מור בן שמחון, הדיאטנית הראשית בחברת MYGENES שערכה לאורית את הבדיקה הגנטית התגאתה במטופלת שלה ואמרה: "החברה מתמחה בתחום שנקרא תזונה גנטית ומתייחסת להתאמה אישית של התזונה בהתבסס על הפרופיל הגנטי של האדם. אורית אוכלת בכל יום אבטיח, כיוון שהיא יודעת שזה פרי שמתאים לה ולמרות רמות הסוכר היא ירדה במשקל והמדדים שלה מאוזנים. דרך אגב. גם אננס מתאים לגנטיקה שלה אבל פחות מאבטיח, לעומת זאת, מנגו לא מתאים לה ואם היא תאכל אותו היא צפויה לעלות במשקל ולכן היא נמנעת ממאכלים שלא מתאימים לה".

בן שמחון מספרת כי בתהליך אורית קיבלה המלצות לשעות אכילה וכמות ארוחות בהתאם לשעון הביולוגי והיא נוהגת לאכול בדיוק לפי הנחיות אלו. היא כבר לא מרגישה רעב, לא חושבת על אוכל, מרגישה הרבה יותר טוב עם עצמה, ושאין לה נפילות סוכר כמו בעבר.

"מהיכרות אישית איתה אני יודעת שכל החיים נלחמה עם המשקל, ניסתה כל דבר אפשרי ובסופו של דבר, לאחר הבדיקה הגנטית שלנו (בדיקת רוק) היא גילתה כמה זה יכול להיות קל כשמכירים את הגוף ויודעים מה מדויק עבורו והיא שומרת על המשקל. האבטיח מכיל סוכרים טבעיים שעלולים לגרום לעליה ברמות הסוכר ולכן בהמלצות התזונה הסטדנרטיות אנשים מוגבלים לצריכת פירות יומית. אנחנו בבדיקה הגנטית בודקים גנים כמו TCF7L2 ו-ADRA2A המשפיעים על תגובת הגוף לסוכרים ופחמימות ולפי הוריאציות הגנטיות נוכל לתת המלצה מדוייקת לכל אדם איזה סוגי פירות הוא צריך לאכול, באיזה שעות ובאיזה שילובים".

החלק הכי טוב אולי הוא שהתוצאות לא משתנות כי הגנטיקה לא משתנה, "ליווינו את אורית לאורך תקופה. ראינו שהיא אוכלת אבטיח והיא נמצאת בקו הבריאות גם בבדיקות הדם והמדדים השונים וזוהי הצלחה גדולה עבורנו ושל מטופלים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully