וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התזונה הזו מאטה את הזדקנות הגוף תוך 8 שבועות בלבד

עודכן לאחרונה: 5.9.2024 / 14:18

מחקר שבחן 21 זוגות תאומים זהים הראה שינוי מדהים גם בהזדקנות תאי הגוף וגם במשקל של אלה שניזונו מתזונה טבעונית. הנה הפרטים

כל מה שאתם צריכים לדעת על סיבים תזונתיים/מערכת וואלה!

רוצים להחזיר את השעון לאחור תוך מספר חודשים? מחקר חדש מצביע על כך שאימוץ תזונה טבעונית, אפילו למשך שמונה שבועות בלבד, עשוי להיות המפתח להאטת תהליך ההזדקנות הביולוגי. המחקר מציע הוכחות לכך שלאכילה על בסיס צמחי יכולה להיות השפעות עמוקות על בריאות התא ועל אריכות החיים שלנו.

המחקר, שפורסם ב-BMC Medicine ונערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת סטנפורד ו-TruDiagnostic, התמקד בקבוצה ייחודית של משתתפים: 21 זוגות של תאומים זהים. על ידי השוואה בין תאומים שהקפידו על תזונה טבעונית או כאלה שאכלו כל במשך שמונה שבועות, המדענים הצליחו לשלוט בגורמים גנטיים ולבודד את השפעת התזונה בלבד על ההזדקנות הביולוגית.

קדירת פריקי וירקות צלויים. אלון מסיקה
תזונה טבעונית מאיטה הזדקנות. וגם טעימה/אלון מסיקה

הממצא הכי בולט הראה כי משתתפים שהקפידו על תזונה טבעונית הראו ירידות משמעותיות ב"גיל האפיגנטי" שלהם - מדד להזדקנות ביולוגית המבוססת על שינויים כימיים ל-DNA. שינויים אלה יכולים להשפיע על האופן שבו הגנים שלנו באים לידי ביטוי מבלי לשנות את הקוד הגנטי הבסיסי. מחקרים קודמים קשרו מתילציה מוגברת של DNA לתהליך ההזדקנות, מה שהופך את התגלית הזו למסקרנת במיוחד.

אבל היתרונות לא נעצרו שם. הקבוצה הטבעונית הראתה גם שיפורים בגיל הביולוגי המשוער של מספר מערכות איברים, כולל הלב, הכבד והמערכות המטבוליות. שינויים אלו לא נצפו בקבוצת אוכלי הכל, מה שמצביע על כך שתזונה מבוססת צמחים עשויה להציע יתרונות אנטי אייג'ינג ייחודיים.

למרות שהמחקר היה לטווח קצר וכלל גודל מדגם קטן, הוא מספק ראיות משכנעות שאפילו מעבר קצר לתזונה טבעונית עשויה להיות בעלת השפעות מדידות על הגיל הביולוגי. זה לא בהכרח אומר שאתה צריך לוותר לחלוטין על מוצרים מהחי, אבל זה כן מצביע על כך ששילוב של יותר ארוחות מבוססות צמחים בתזונה עשוי להאט את תהליך ההזדקנות ברמה התאית.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית

להקפיד על תוספי תזונה

חשוב לציין שגם הקבוצה הטבעונית ירדה יותר במשקל בממוצע מקבוצת אוכלי הכל, מה שיכול היה לתרום להשפעות האנטי-אייג'ינג שנצפו. החוקרים סיפקו ארוחות בארבעת השבועות הראשונים של המחקר, כאשר הארוחות הטבעוניות מכילות פחות קלוריות. זה מדגיש את יחסי הגומלין המורכבים בין תזונה, ירידה במשקל והזדקנות, ומדגיש את הצורך במחקר נוסף כדי להקניט את הגורמים הללו.

המחקר השתמש בטכניקות ניתוח אפיגנטי חדשניות למדידת גיל ביולוגי. על ידי שימוש במספר שעונים אפיגנטיים המספקים תמונה מדויקת יותר של כמה מהר אדם מזדקן ברמה התאית בהשוואה לגילו הכרונולוגי וכלים אנליטיים אחרים, החוקרים הצליחו לקבל מבט מקיף על האופן שבו השפיעה התזונה על היבטים שונים של ההזדקנות הביולוגית.

למרות שהתוצאות מבטיחות, החוקרים מזהירים כי נדרשת עבודה נוספת כדי להבין את ההשפעות ארוכות הטווח של תזונה טבעונית ולהבהיר את הקשר בין הרכב התזונה, ירידה במשקל והזדקנות. הם גם מדגישים את החשיבות של תוספי תזונה נאותים עבור אלה שמקפידים על תזונה טבעונית, מכיוון שלמחסור בחומרים מזינים מסוימים כמו ויטמין B12 עלולות להיות השפעות שליליות על תהליכים אפיגנטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully