וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוכרת שלי: הסיפור של טל אחמדייב

טל, כיום בת 20, אובחנה בגיל 4 עם סוכרת מסוג 1. מגיל צעיר היא נאלצה גם להתמודד עם יחס מבזה ושלילי מהסביבה הכללו הקנטות וחוסר אמון בה ובשאיפותיה ובעקבות זאת הזניחה את הטיפול במחלה. זהו סיפורה

טל אחמדייב. יח"צ,
טל אחמדייב/יח"צ

לטל אחמדייב, צעירה בת 20 היום, הייתה ילדות מאתגרת. בגיל 4 היא אובחנה עם סוכרת מסוג 1, הידועה גם בשם סוכרת נעורים, מחלה אוטואימונית כרונית המצריכה טיפול תמידי, ונגרמת כתוצאה מחוסר תפקוד של הלבלב, מה שמוביל לחוסר איזון של רמות הסוכר בגוף וצורך במעקב וניטור שוטף אחר רמות הגלוקוז.

על אף שכבר בילדות התחילה טל לעסוק בספורט באופן תחרותי, הגיעה לאליפויות ישראל בשחייה והשתתפה גם בכמה תחרויות בחו"ל, מגיל צעיר היא נאלצה גם להתמודד עם יחס מבזה ושלילי מהסביבה הכללו הקנטות וחוסר אמון בה ובשאיפותיה.

בעקבות זאת, עם השנים הזניחה טל את הטיפול בסוכרת, מה שהוביל לכך שלקראת גיל 14, באמצע שהייתה במחנה אימונים בחו"ל, היא נאלצה להפסיק את אימוניה ולחזור לארץ לאחר שהגיעה למצב מסכן חיים, המכונה חמצת קטוטית סוכרתית - מצב בו היעדר קיצוני של אינסולין ורמה גבוהה של הורמוני דחק מובילים יחד ליצירה מוגברת של קטונים ולחמצת, המסכנת את חיי החולה. טל הגיעה חזרה לארץ והובהלה לטיפול נמרץ, שם שהתה במשך שלושה ימים. כאשר התאוששה וכוחה שב אליה, היא החליטה שלנקודת השפל הזו היא לא תחזור יותר. שהיא לא תיתן לאף אדם להגיד לה יותר מה היא יכולה ומה היא לא יכולה לעשות, ושמכאן והלאה היא הולכת רק להתרומם ולעשות שינוי משמעותי.

טל פותחת מחדש את הרשתות החברתיות שלה ומחליטה להשתמש בפלטפורמות הללו להעלאת המודעות ועזרה לסוכרתיים במצבים שונים. היא פותחת יומן ווירטואלי בו היא חושפת לראשונה את סיפור ההתמודדות שלה, הקשיים והחלומות שבדרך. הכתיבה והעזרה היו כתרופה בשבילה, ולאחר שנה של הפסקה היא חזרה לעסוק בספורט שכל כך אהבה, ובנוסף מתחילה לאמן שחייה בעיר הולדתה אשקלון.

seperator

טל לא וויתרה על השחייה למרות המחלה, וזה נתן לה כוחות רבים בדרך להגשמת חלום נוסף. כיום, היא שופטת כדורגל במחוז דרום כאשר הסיפור האישי שלה מלווה אותה ונותן לה את המוטיבציה להמשיך לעסוק בספורט. טל היא גם סטודנטית לתקשורת במכללת ספיר וחלומה הגדול הוא להיות שדרנית ספורט ולהעביר את האהבה שלה לקהל דרך המסך. "אני משתמשת היום במשאבה להזרקת אינסולין ללא צינוריות, שמאפשרת לי להמשיך לעסוק בספורט ובשחייה ללא שום מוגבלות בזכות הנוחות שלה והעמידות שלה למים, והמטרה שלי היא לא לנצח עם הסוכרת, אלא לחיות איתה. בזכות הפתרונות החדישים לסוכרת אני יכולה לחיות חיים מלאים לצד הסוכרת וזה מסר שאני רוצה להעביר הלאה. כשאני מאמנת ומדברת עם ילדים וילדות קטנות המטרה שלי היא להוכיח לכל אחד ואחת מהן ששום דבר ואף אחד לא יכול לעצור אותנו אם לא נוותר לעצמנו. נכון, ההתמודדות עם הסוכרת הייתה לא פשוטה והיא למעשה מאתגרת לאורך כל החיים, אבל אפשר לחיות איתה חיים שלמים ומלאים ולעשות כל מה שאנחנו אוהבים. בנוסף, לאור האירוע שקרה לי, אני ממליצה לכל סוכרתי לנטר את רמות הקיטונים בדם באמצעות מד קיטונים ייעודי". מספרת טל. "המטרה שלי היא להזכיר לא רק לילדים אלא גם למבוגרים, את העוצמות של כוח רצון, אמונה בעצמנו והתמדה, ושאיתם נוכל להתגבר על כל מכשול".

  • עוד באותו נושא:
  • סוכרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully