וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוחת הבוקר המפתיעה של איילון מאסק - עד כמה היא לא בריאה?

עודכן לאחרונה: 31.7.2024 / 7:34

ארוחת הבוקר נחשבת לארוחה החשובה ביום, אבל מה קורה כשהארוחה נראית יותר כמו ארוחת צהריים? אז מה מכניס לעצמו לגוף בבוקר האיש השני העשיר בעולם?

אלו עשרת האנשים העשירים בעולם לשנת 2023/@zenkidwarriors

אילון מאסק, האיש השני העשיר בתבל, פרסם לאחרונה ברשת החברתית שלו X שהוא מתחיל את היום שלו עם סטייק, ביצים וקפה. "וואו, סטייק וביצים עם קפה בבוקר מרגישים כמו תוספת כוח", כתב. למרות ההתלהבות שלו, דיאטנים מזהירים כי אכילת ארוחת בוקר כזו חסרה רכיבים תזונתיים חיוניים ועלולה להוות סיכונים בריאותיים אם אוכלים אותה באופן קבוע.

ארוחת בוקר היא ארוחה חשובה שנותנת אנרגיה להתחיל את היום. כמה מחקרים מצביעים על כך שאכילת ארוחת בוקר מזינה עשויה לשפר את בריאות הלב ולהפחית את הסיכון לסוכרת.

ביצים, טוסט ודגני בוקר הם ארוחות הבוקר הנפוצות ביותר בארצות הברית, לכן זה לא מפליא שארוחת הבוקר של מאסק משכה את תשומת לבם של משתמשי X, שחלקם הזהירו מפני הסיכון להתקף לב. אגב, מאסק סיפר בעבר כי הוא משתמש בזריקת ההרזיה "וויגובי" - מה שאומר שהו אלא מרוצה ממשקלו.

סטייק אנד אגז אצל שף דורון בראון. נמרוד סונדרס
סטייק וביצים/נמרוד סונדרס

ארוחת בוקר של סטייק וביצים מדי פעם כנראה לא תהיה בעיה עבור רוב האנשים. עם זאת, לאכול ארוחה כזו לעתים קרובות או כל יום זה לא רעיון טוב בכלל.

השילוב הזה אולי מספק הרבה חלבון וברזל, אבל הוא מגיע גם עם יותר מדי שומן רווי לארוחה אחת בלבד - ככל הנראה עד 75% מהמגבלה המומלצת היומית. אכילת תזונה עשירה בשומנים רוויים עלולה להעלות את רמות הכולסטרול, ולהוביל לסיכון מוגבר למחלות לב. איגוד הלב האמריקאי ממליץ לקבל לא יותר מ-5% עד 6% מהקלוריות היומיות משומן רווי - כך שמאסק נמצא הרחק מהיעדים הבריאותיים.

בנוסף, חסרים בארוחה כזאת סיבים תזונתיים שממלאים תפקיד מרכזי בשליטה בסוכר בדם, בהורדת רמות הכולסטרול ובשמירה על בריאות מערכת העיכול. סיבים גם גורמים לך להרגיש שובע לאורך זמן, מה שיכול לעזור לך לרדת או לשמור על המשקל. גם תוספת של ויטמינים, מינרלים ופוליפונלים נוגדי חמצון בצורת ירקות או פירות היו הופכים את הארוחה הזו להרבה יותר בריאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully