וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 פעוטות נשכחו ברכב ומתו רק השנה. זה מה שהורים חייבים לעשות

עודכן לאחרונה: 25.7.2024 / 15:04

רק הצהריים התבשרנו על פעוט שנשכח ברכב וחולץ כשמצבו קשה. ארגון ידידים המסייע לישראלים בדרכים וחילץ מעל אלף ילדים בשנים האחרונות והציל את חייהם עם העצות הכי חשובות

פעוטה בת שנתיים נשכחה ברכב בשדרות, 6 ביוני 2024/מד"א

היום (חמישי) פורסם כי תינוק בן כמה חודשים נשכח ברכב בחיפה כשמצבו קשה. פראמדיקית במד"א יערה קזאן וחובש רפואת חירום במד"א רון כהן סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את התינוק כשהוא מעורפל הכרה עם סימני מכת חום. הוא היה מאוד חם למגע. הענקנו לו טיפול רפואי רפואי מציל חיים שכלל קירור ומתן תרופות ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו קשה".

למרבה הצער זו לא הפעם הראשונה שזה קורה, ומקרי המוות רק עולים כאשר מדובר בחודשי הקיץ.

בארגון ידידים שמסייע לישראלים שנתקעים בדרכים או נדרשים לעיתים לפעילות חילוץ ופתיחת הרכב מדווחים כי השנה הם רואים עליה במספר המקרים של שכחת ילדים ברכב. על פי הארגון ב-3 השנים האחרונות חולצו על ידם מעל 5,000 ילדים שנשכחו ברכב. מתחילת 2024 חילצו מתנדבי ידידים כ-1,300 מקרים של שכחת ילדים ברכב. לשם השוואה בתקופה זו שנה שעברה חולצו 950, מדובר בעלייה של 27%.

עשרת הדיברות לשכחת ילדים ברכב ארגון ידידים. ארגון ידידים,
עשרת הדיברות לשכחת ילדים ברכב ארגון ידידים/ארגון ידידים

"מתוך כלל מקרי שכחת הילדים ב-42 מקרים מתחילת השנה, ההורים כלל לא היו באזור, כלומר אזרחים טובים שעברו בדרך שמו לב, אלו ילדים שהיו יכולים למות ורק בזכות תושיה של אזרחים עירניים ניצלו. לצערנו הרב השנה אנחנו כבר סופרים 4 פעוטות שנפטרו משכחה ברכב, כשבכל השנה שעברה היו רק 3 מקרים כאלו, ואנחנו רק באמצע השנה", אומרים בידידים.

"שכחת ילדים ברכב היא תופעה טרגית ומצערת שאנחנו בארגון ידידים מתמודדים איתה יום יום", אומר ישראל אלמסי - מנכ"ל ידידים. "אנו פועלים בשלושה ערוצים: העלאת המודעות באמצעות קמפיין פרסום רחב ברשויות, בתי חולים ועוד, והפצת מדבקות רשת על חלון הרכב האחורי, למניעת שכחת ילדים בשיתוף משרד הבריאות; הכשרת מתנדבים ופריסה רחבה של ציוד חילוץ כדי לצמצם את זמן התגובה באירועי חירום; והנעת אזרחים לפעול ולהציל תינוקות שנשכחו ברכב. מתחילת השנה חילצנו 1,400 ילדים, ולצערי 4 ילדים נפטרו. אנחנו מאמינים שבעזרת שיתוף פעולה עם הציבור ועם הרשויות, נוכל להציל חיים ולהבטיח שאף ילד לא יישכח ברכב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully