וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 קינוחים מפתיעים עם יותר חלבון מביצה

עודכן לאחרונה: 26.7.2024 / 7:43

מי אמר שארוחה עם הרבה חלבונים חייבת לכלול ביצים או שייקים עם טעם מפוקפק? אם חושבים קצת מחוץ לקופסה, אפשר גם ליהנות מקינוחים מפנקים שמכילים אפילו יותר חלבונים מהמאכלים האלו. וכן, יש לנו גם הצעות מעניינות ומפתיעות לטבעונים

כולנו יודעים שחלבון חשוב לבריאות, אבל לא תמיד קל או כיף לשלב אותו בתפריט היומי. כשאנחנו חושבים על תפריט עשיר בחלבון, בדרך כלל מדמיינים ארוחות עם ביצים, אבקות חלבון ותוספים שהקשר בינם לבין הנאה הוא מקרי בלבד. אבל האמת היא שיש לא מעט קינוחים טעימים שיכולים לספק כמות מכובדת של חלבונים - אפילו יותר מהכמות שיש בביצה. הנה כמה מהם, שכנראה יפתיעו אתכם.

עוגת גבינה זברה לוטוס וציפוי קרמל מלוח. שני סנדרס
מלא חלבון/שני סנדרס

1. שוקו חם
כן, בחום הזה קשה לדמיין את עצמנו שותים כוס שוקו חם, אבל הנה משהו שאולי לא ידעתם על המשקה שרובנו גדלנו עליו. כוס שוקו מכילה רמות גבוהות של חלבון, אם משתמשים בחלב כמובן. כל כוס חלב מכילה כ-8 גרם חלבון. ואם אתם מעדיפים אפשרות צמחית, אפשר להכין גם שוקו מחלב סויה או חלב אפונה, שמכילים תכולת חלבון דומה לחלב פרה, אבל אנחנו לא מבטיחים שהטעם יהיה דומה.

2. עוגת גבינה
תאמינו או לא, פרוסת עוגת גבינה (כ-130 גרם) מכילה קצת יותר חלבון מביצה. בניגוד לעוגה רגילה שמבוססת על קמח, גבינת השמנת בעוגת גבינה מכילה כמויות גבוהות ביותר של חלבון, שמגיע בעיקר מביצים. בנוסף, אפשר לשדרג את המנה עם פירות יער, שמכילים כמויות מכובדות של סיבים ונוגדי חמצון.

3. מעדן יוגורט
כל אחד יכול להכין בקלות קינוח מפנק שמלא בחלבונים, ויטמינים, מינרלים וסיבים. כל מה שצריך זה יוגורט לבן, פירות, גרנולה ושבבי שוקולד. מיכל אחד (150 גרם) של יוגורט לבן מכיל 13 גרם חלבון - יותר מפי שניים מהכמות שבביצה. ואת התוספות אתם יכולים כמובן להתאים לטעם שלכם - אבל מומלץ לשלב פירות יער, אפרסקים, דובדבנים, חמוציות מיובשות, גרנולה, שבבי שוקולד או קוקוס מגורד. ואם אתם רוצים יותר חלבון בקינוח, תוכלו להוסיף גם אגוזים, זרעים או חמאת בוטנים.

ארטיק יוגורט ופירות. דרור עינב
קייצי ובריא/דרור עינב

4. ארטיקים מיוגורט קפוא
ועדיין בגזרת היוגורט - הנה רעיון לקינוח קיצי שתוכלו להכין בבית בקלות. פשוט ערבבו יוגורט לבן ופרי לבחירתכם במעבד מזון, מזגו לתבניות ארטיק והקפיאו לכמה שעות. רק רבע כוס יש יוגורט לבן מכילה בערך את אותה הכמות של חלבון מביצה. וגם כאן, אם אתם רוצים יותר חלבון בארטיק - תוכלו להוסיף לתערובת חמאת אגוזים טבעית.

5. עוגת ריקוטה
זוהי עוד גרסה פחות מפורסמת של עוגת גבינה, שהיא לא רק טעימה, אלא יכולה להיות גם קינוח מיוחד ועשיר בחלבון. הריקוטה מוסיפה ערך תזונתי ורכות לעוגה - וביחד עם הביצים היא מאפשרת להכין קינוח עם עד 8 גרם חלבון לפרוסה. בנוסף, תוכלו להכניס לעוגה עוד כמה גרמים של סיבים אם תשתמשו בקמח מלא ותוסיפו לה פירות.

6. פודינג טופו משי
אז אחרי שהכרנו כמה קינוחים שמבוססים בעיקר על מוצרי חלב - הנה רעיון מקורי גם לטבעונים. אם בפודינג רגיל משתמש בחלב, אז בחלופה הטבעונית הזו משתמשים בטופו במקום. טופו משי הוא סוג של טופו שלא עבר תהליך גיבון - ולכן יש לו מרקם קרמי ועשיר שמתאים לקינוחים. ובאופן די מפתיע, כל מנה של טופו משי (85 גרם) מכילה את אותה כמות החלבון כמו ביצה.

כדי להכין פודינג טופו, פשוט צריך להמיס שוקולד ולערבב עם טופו משי, אבקת קקאו, ממתיק לבחירה וקצת מלח. שימו במקרר לכמה שעות ואם בא לכם, תוסיפו גם פירות יער או שקדים חתוכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully