וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חצי שנה לא יכולתי לשכב על הגב": הווידוי המצמרר של פרידה מהאח הגדול על הניתוח שעברה

פרופ' אייל וינקלר

עודכן לאחרונה: 24.7.2024 / 12:43

כאבי תופת, אי יכולת לשכב על הגב במשך חצי שנה והידרדרות במצב הנפשי. הווידוי של פרידה על הניתוח הברזילאי להרמת ישבן שהסתבך, ריגש אפילו את האח. פרופ' אייל וינקלר מסביר למה מדובר בניתוח מסוכן ובאילו תנאים כן ניתן לבצעו

פרידה מהאח הגדול בווידוי מצמרר על הניתוח להרמת ישבן שעברה, שהסתבך/רשת, ערוץ 13

אמש (שלישי), באח הגדול, חשפה פרידה, אחת המתמודדות הבולטות בתוכנית, בפני האח הגדול את התלאות שעברה במשך חודשים ארוכים בעקבות ניתוח הרמת ישבן ברזילאי. היא גם ציינה שידעה מראש שמדובר בניתוח מסכן חיים, ותיארה בכאב את הסבל שעבר עליה אחרי שהניתוח הסתבך.

השבוע גם דווח על מטופלת שעברה שאיבת שומן בצפון הארץ, במרפאה פרטית והועברה במצב קשה לבית החולים. לצערנו, כמעט אף לא אחת מאותן ידיעות ציינה שמדובר ברופא חסר מומחיות בכירורגיה פלסטית, אשר רישיונו נשלל כבר בעבר.

ממשרד הבריאות מיהרו לשלוח הודעה בתפוצה רחבה האוסרת על ביצוע ניתוחי שאיבת שומן במרפאות הרופאים וסיימו בכך את חלקם בפרשה.

משרד הבריאות עושה עבודה מצוינת על פיקוח ורגולציה בחדרי הניתוח ובמרפאות הכירורגיות. טוב היה אם הקפדה דומה הייתה מיושמת בתחומי הסדרת ההכשרה והפיקוח על רופאים שאינם מומחים העוסקים בכירורגיה אסתטית ובהזרקות.

קים קרדשיאן מאחורנית. GettyImages
גם היא עברה את הניתוח, אבל בהצלחה. קים קרדשיאן/GettyImages

רוב הסיבוכים בהליכים פלסטיים - לא מסכני חיים

המצב כיום מאפשר לכל רופא בישראל לרכוש מכשור או תרופות ולעשות בהם שימוש ללא פיקוח, גם אם לא קיבל הכשרה מתאימה. דבר כזה יכול להיות מסכן חיים ואף קטלני.

לענייננו - האם הניתוח הברזילאי להרמת ישבן הוא מסכן חיים? התשובה היא לא, אבל יש ל"לא" הזה לא מעט כוכביות.

לניתוחים יש סיבוכים. לניתוחי לב, לניתוח מוח ולניתוחים בכלל יש סיבוכים שסיבותיהן שונות. זה יכול להיות בגלל דימום או זיהום, או פעירת חתכים, וקיימים עוד הרבה סיבוכים ספציפיים לכל ענף וענף בכירורגיה.

זה המקום לומר ביושר שרוב הסיבוכים בכירורגיה הפלסטית והקוסמטית הם לא משמעותיים וודאי שאינם מסכני חיים. כשאתם שומעים על ניתוח פלסטי או קוסמטי שכן הסתבך, ברוב רובם של המקרים הרופא המנתח לא עבר את ההכשרה המתאימה כדי לבצע את ההליך. אבל הוא יכול לנתח או להעניק את הטיפול, לפחות מבחינת החוק היבש.

הניתוח להרמת ישבן ברזילאי הוכרז כבר לפני מספר שנים על ידי ה-FDA האמריקאי כאחד הניתוחים המסוכנים ביותר, עם שכיחות גבוהה של מקרי תמותה.

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה
פרידה, האח הגדול 2024. צילום מסך: רשת, ערוץ 13,
"סיוט שנמשך למעלה מחצי שנה". פרידה מהאח הגדול/צילום מסך: רשת, ערוץ 13

למה ניתוח להרמת ישבן נחשב ליותר מסוכן?

ניתוחים לעיצוב הגוף, כמו למשל לאחר ירידה מאסיבית במשקל, אורכים זמן רב, ולעיתים מבוצעים באנשים שלמרות ירידה עצומה במשקל, סובלים עדיין מהשמנה או ממחלות אחרות. במשך שעות רבות של ניתוח, מוסרים עודפי העור הרבים, שמשקלם יכול להגיע לקילוגרמים רבים.

בניתוחים כמו אלה קיימים לא מעט סיכונים - מזיהום, דרך פעירת החתכים ועד הצטלקות בעייתית בעור. המנתחים הפלסטיים בישראל המבצעים ניתוחים אלה הם ברובם מנוסים מאד בתחום. הם עברו השתלמויות בתחום בחו"ל ותמיד מזהירים את המטופלים מהסיבוכים האפשריים. תמותה בניתוחים אלה אפשרית, אך היא נדירה ביותר.

אלא שכאשר מדובר בניתוח הברזילאי להגדלת ישבן, כאן הסיכונים עולים שבעתיים. הניתוח הזה משלב למעשה שני אלמנטים: שאיבת שומן גדולה מאזורי גוף עשירים בשומן (כמו אזור הבטן, ירכיים או מותניים) והשתלה שלו באזור העכוז.

ההזרקה הזו נחשבת למסוכנת ביותר, מכיוון שהיא מתבצעת בשני מישורים אנטומיים ובכמות של מאות גרמים. המישור הראשון הוא תת עורי והמישור העמוק הוא תת שרירי.

החדרת השומן אל המישורים הללו כרוכה בסכנה לחדירת הצינורית לתוך כלי דם עורקיים או ורידיים גדולים ויצירת תסחיפים או זיהומים מסכני חיים.

גם ניתוחי הרמת הישבן באמצעות הרחקת עודפי עור עצומים מתחתית הגב ומהחלק העליון של הישבן (ניתוח היקפי, או הרמת חגורה), עלולים להסתבך.

נדירים מאד המקרים שסיבוכי הניתוח ההיקפי מסתיימים במוות, אבל סיבוכים ובהם הפרעה בישיבה ובתנועה, פעירת צלקות או נמק צריכים להילקח בחשבון על ידי המטופלים.

חשוב תמיד לזכור שלמרות הסיכונים שתוארו, כשההליך מבוצע על-ידי רופא שזה תחום התמחותו, לרוב הוא יסתיים בשלום ועם תופעות לוואי מינוריות. עבור אנשים רבים מדובר בטיפולים משני חיים, שתורמים באופן משמעותי לאיכות החיים שלהם.

הכותב הוא מומחה בכירורגיה פלסטית ואסטטית, מרפאות וינקלר קליניק תל אביב ומודיעין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully