וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיטות הכי מוזרות שמבטיחות להיפטר ממיגרנה תוך כמה דקות

עודכן לאחרונה: 24.7.2024 / 7:39

דלי עם מים חמים, תמונות של תבלין מאוד ספציפי ואפילו האקט שהכי לא בא לנו לעשות כשכואב הראש - הנה כמה מהעצות הכי מוזרות להעלמת מיגרנות מרחבי הרשת - וגם מה שהמומחים חושבים על היעילות שלהן

איריס קול מראיינת את ד"ר אמנון מוסק על כאבי ראש ומיגרנות/מערכת וואלה

אם אתם סובלים ממיגרנות, כנראה שהדבר הראשון שתעשו כשהן יתפרצו יהיה לחפש את הכדורים שאתם תמיד לוקחים במצב הזה, אבל באופן די מפתיע, יש כמה שיטות פחות קונבנציונליות שמבטיחות לעזור לכם להיפטר מהן תוך כמה דקות ובקלות. רובן, אנחנו מזהירים, כנראה יגרמו לכם להרים גבה, אבל אלו בהחלט דברים שכדאי לנסות, בטח כשזה לא עולה לכם כסף ולא מסכן אתכם.

השיטה הראשונה ואולי המשונה ביותר שמצאנו התפרסמה, כמו הרבה דברים בעידן הנוכחי, בסרטון וויראלי בטיקטוק. בסרטון הציגה הגולשת שיטה פשוטה, אולי פשוטה מדי, להעלמת כאבי ראש ומיגרנות - טבילת הרגליים במים חמים.

הסרטון שזכה למיליוני צפיות, מציג את בקה פון ברגי (Becca Von Bereghy) יושבת בקצה האמבטיה כשהרגליים שלה טבולות במים חמים. לדבריה, כאב הראש שלה נעלם תוך כמה דקות בזכות השיטה הפשוטה הזאת.

אז מה אומרים המומחים על השיטה הלא שגרתית הזאת? באופן מפתיע, יש רופאים שתומכים בה בפה מלא ואומרים שהיא יעילה. ד"ר קונאל סוד (Kunal Sood), מומחה לטיפול בכאב ממרילנד שבארצות הברית, פרסם סרטון תגובה שהפך גם הוא לוויראלי והסביר כי "טבילת כפות הרגליים במים חמים גורמת לכלי הדם ברגליים להתרחב, מה שמושך את הדם מהראש במהירות. זה מקל על הלחץ בכלי הדם שגורמים למיגרנות ומפחית את הכאב. כן, זה פשוט כל כך, והטריק הזה באמת עובד".

והנה עוד שיטה משונה שמבטיחה להעלים את כאב הראש עם פעולה אקראית ואפילו מגוחכת - צפייה בתמונות של אוכל חריף. במחקר שפורסם בכתב העת Biological Psychology, חוקרים מאוניברסיטת צ'ונגצ'ינג שבסין גילו שמספיק להסתכל על תמונות של מאכלים חריפים כמו קארי כדי להפחית את תחושת הכאב - כולל כאבי ראש ומיגרנות.

המחקר אמנם היה קטן וכלל רק 27 נשים, אבל במסגרתו הן התבקשו להסתכל על תמונות של מאכלים שונים, חלקם חריפים וחלקם לא, בזמן שהן מקבלות "שוקים" חשמליים ברמות שונות. התוצאות הראו שכשהנבדקות הסתכלו על תמונות של אוכל חריף, הן דיווחו על רמת הכאב הנמוכה ביותר, בהשוואה לצפייה במאכלים שאינם חריפים.

ובנוסף לשיטות הלא שגרתיות האלו, יש הרבה דברים שאתם יכולים לעשות כדי להיפטר מהמיגרנות, או לכל הפחות להפחית את השפעתם, עוד לפני שאתם פונים לתרופות המוכרות. העצה שאולי הכי תפתיע אתכם בהקשר הזה היא לשתות קפה. כן, אנחנו יודעים שצריכת קפאין דווקא יכולה להחמיר כאבי ראש, בטח אם לא שותים מספיק מים, אבל לקפאין יש גם אפקט שמשכך כאבים באופן זמני. זה יכול להיות יעיל במיוחד אם שותים אותו כשהכאב רק מתחיל ולא בשיא ההתקף.

וממש לסיום שמרנו את העצה אולי הכי קרינג'ית ברשימה. מחקר גרמני שפורסם ב-2013 מצא שפעילות מינית (עם פרטנר או לבד) עשויה להקל על כאבי מיגרנה. "זה מעלה את רמות האוקסיטוצין, הורמון העונג והאהבה, וגם משחרר אנדורפינים שהם משככי הכאבים הטבעיים של המוח", הסבירה ד"ר שרה-לין מארק, מומחית לבריאות האישה. אז נכון, יחסי מין הם אולי הדבר האחרון שחלקנו רוצים לעשות כשכואב הראש, אבל אולי, כמו שמבטיחים המומחים, זו גם דרך מהנה ופשוטה להיפטר מהכאב הטורדני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully