וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכילת גזר גמדי שלוש פעמים בשבוע עושה את הדבר המדהים הזה לעור

עודכן לאחרונה: 24.7.2024 / 7:32

תוספת של גזר גמדי שלוש פעמים בשבוע - זה כל מה שאתם צריכים לאכול כדי לגרום לעור שלכם להראות נהדר. תתחילו לכרסם

טריק להחזרת גזר ישן למצב חדש/TikTok/lottiedalziel

בוודאי כבר שמעתם כמה גזר טוב לראייה, אבל כעת מסתבר שיש לו יתרון אחד משמעותי נוסף שכדאי להכיר - על פי מחקר חדש גזר גמדי עושה פלאים לעור. מחברי המחקר אומרים שאפילו כמה מנות של גזר גמדי מדי שבוע מספיקות כדי לעשות את ההבדל.

המחקר החדש שהוצג בכנס NUTRITION 2024, מפגש הדגל השנתי של האגודה האמריקאית לתזונה, מצא כי נשנוש של שקית גזר גדמי שלוש פעמים בשבוע העלה את רמות הקרטנואידים בעור במבוגרים צעירים. לרמות גבוהות של קרוטנואידים בעור יש קשר להגנה מוגברת של נוגדי חמצון ולסיכון נמוך יותר למחלות כרוניות - כולל סרטן ומחלות לב. רמת קרוטנואידים גבוהה גם מגבירה את התפקוד החיסוני של האדם.

"מחקרים קודמים הוכיחו שניתן להגביר את רמות הקרוטנואידים בעור על ידי צריכת פי שלושה מהמנה המומלצת של פירות וירקות בכל יום במשך שלושה שבועות", אומרת מרי הארפר סימונס, סטודנטית לתואר שני בתזונה באוניברסיטת סמפורד ואחת ממחברי המחקר. "הממצאים שלנו מצביעים על כך ששינוי תזונתי קטן ופשוט - שילוב גזר גמדי כחטיף - יכול להגביר באופן משמעותי את הצטברות הקרוטנואידים בעור."

גזר גמדי. ShutterStock
תורם לראייה ולעור. גזר גמדי/ShutterStock

שישים מבוגרים צעירים חולקו באקראי לאכול פרוסות תפוח של גרני סמית', 100 גרם (חצי כוס בערך) של גזר גמדי, תוסף מולטי ויטמין המכיל בטא קרוטן, או שילוב של גזר גמדי והתוסף למשך ארבעה שבועות. המחברים השתמשו במכשיר ספקטרוסקופיה בשם VeggieMeter כדי למדוד את הקרטנואידים בעור של המשתתפים.

קרוטנואידים אחראים לצבעים האדומים, הכתומים והצהובים העזים של פירות וירקות וניתן למדוד אותם בעור כדי להעריך את צריכת הפירות והירקות.

תוצאות המחקר הראו כי לאנשים שאכלו באופן קבוע גזר גמדי הייתה עלייה של 10% בציוני הקרוטנואידים בעור. תוצאות אלו היו גבוהות יותר - עלייה של 21.6% - כאשר אנשים אכלו גזר גמדי ונטלו מולטי ויטמין.

יתרונות העור נראו רק בקרב אנשים שאכלו גזר גמדי. קבוצת הביקורת - אנשים שאכלו פרוסות תפוח של גרני סמית' - לא ראתה שינוי ברמות הקרטנואידים בעור שלהם. היה גם חוסר בשינוי ברמות הקרטנואידים בעור בקרב אנשים שצרכו רק את תוסף המולטי ויטמין המכיל בטא-קרוטן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי

למה זה קורה?

עשויות להיות מספר סיבות מדוע נטילת מולטי ויטמין המכיל בטא-קרוטן לא הייתה חזקה מספיק כדי להעלות את רמות הקרוטנואידים בעור. חוקרים אומרים כי חומרים מזינים צמחיים אחרים בגזר עשויים לעזור להגביר את בריאות העור של מבוגרים צעירים אלה.

תיאוריה נוספת היא ההבדל בספיגת חומרים מזינים בעת נטילת מולטי ויטמין לעומת אכילת מזון.

"אנשים עשויים לחשוב, 'היי, אני מקבל תוסף מולטי ויטמין, (זה אמור להספיק),' אבל זה לבדו לא הגביר את הצטברות הקרוטנואידים. זה היה השילוב שנראה שהגדיל אותו", אמר ד"ר סורש מתיוס, החוקר הראשי של המחקר החדש ופרופסור ויו"ר המחלקה לתזונה ודיאטה של ​​סמפורד.

"הפילוסופיה של 'אוכל קודם' תמיד עובדת. אבל עבור אוכלוסיות שאולי לא מסוגלות להסתפק במזון או שהן מוגבלות, נראה שלשילוב של המזון והתוספים יש השפעה גדולה עוד יותר במקרה הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully