וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קורה לגוף שלכם כשאתם אוכלים אבטיח מדי יום

עודכן לאחרונה: 22.7.2024 / 13:51

הוא פרי הקיץ הישראלי האולטימטיבי, ולא בכדי. אז מה יש באבטיח שרבים נהנים ממנו מדי יום בקיץ ואיך הוא מסייע לכם לבריאות?

כך תחתכו אבטיח בקלות וביעילות/תיעוד מרשתות חברתיות

אין תענוג גדול כמו לחתוך אבטיח טרי וקר ביום חם. הוא מלא נוזלים, מקרר, מתוק וגם בריא.

נתחיל מהפרטים היבשים יותר: ב-100 גרם אבטיח יש - 92 גרם מים, 0.61 גרם חלבון, קרוב ל-8 גרם פחמימות ו-0.15 גרם שומן. בנוסף, הוא מכיל מעט מינרלים כמו ברזל, סידן, אשלגן וזרחן.

ומה באשר לסוכר? ב-200 גרם אבטיח יש כ-15 גרם פחמימות (למנת פרי). לשם השוואה, ב-100 גרם תפוח יש 15 גרם פחמימות כך שתפוח מכיל פי 2 פחמימות בהשוואה לאבטיח.

כדי להבין טוב יותר את היתרונות ואת הפרופיל התזונתי של אבטיח, כמו גם את הדרכים המועדפות לאכול אותו, זה מה שקורה לגוף שלכם כשאתם צורכים אבטיח מדי יום:

שייק אבטיח. ShutterStock
שייק אבטיח/ShutterStock

אז כמה כדאי לאכול ביום? עדיף להקפיד על אכילת שתי מנות אבטיח ביום (מנה יומית טיפוסית של פירות) כדי למנוע נפיחות לא נעימה ומעליות סוכר בדם - במיוחד לסובלים מסוכרת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בריא ללב ולשרירים

האבטיח מכיל חומצת אמינו (חלבון) הנקראת ציטרולין שבאמצעות הגברת הפקת חומר אחר בגוף (NO - חנקן חמצני), מעודדת הרחבת כלי דם ובכך מסייעת בהורדת לחץ הדם. במחקרים רבים נמצא כי חומצת אמינו זו נקשרת בהורדת הסיכון להתקפי לב. כמובן, שאורח החיים הוא הגורם המרכזי המשפיע על בריאות הלב פעילות גופנית, הימנעות מעישון, אכילה בסגנון התזונה הים תיכונית, הפחתת סטרס ושינה טובה - כל אלה משפיעים על בריאות הלב.

ציטרולין היא חומצה אמינית (חלבון) המהווה רכיב פופולרי בתוספי תזונה של מתאמנים עקב יכולתה להגביר הפקת NO (חנקן חמצני) - תרכובת המעודדת הרחבה של כלי הדם, פינוי חומצה לקטית מוגבר וייעול תהליכים שונים בשרירי השלד.

מחזק את המערכת החיסונית

אבטיח מכיל כמות יפה של ויטמין C, שהוא נוגד חמצון חשוב שמחזק את מערכת החיסון. בנוסף, האבטיח מכיל גם את הקרטנואיד בטא קרוטן, שהוא נגזרת של ויטמין A המחזק את מערכת החיסון ומגן מפני השמש.

האבטיח הוא מקור של חומצה אמינית חשובה הנקראת L CITRULLINE ועוזרת לוויסות לחץ הדם בגוף. בנוסף, הוא מכיל כמות יפה של אשלגן ומעט נתרן המסייעים לאיזון לחץ הדם. במחקר אמריקאי אף נמצא כי החומצה האמינית L CITRULLINE תורמת להרפיה של כלי דם ובכך מעוררת ותורמת להעלאת החשק המיני.

עמוס בליקופן

הצבע האדום של האבטיח מגיע מליקופן, נוגד חמצון עוצמתי. מחקרים מראים שנוגדי חמצון מפחיתים את הסיכון לסוגי סרטן מסוימים, לסוכרת ולמחלות נוספות. באבטיח יש יותר ליקופן מבכל פרי או ירק אחר - אפילו מעגבניות. כדי לקבל יותר ליקופן, בחרו אבטיח בצבע אדום בוהק וכמה שיותר בשל. כמו כן, אבטיח ללא גרעינים נוטה להיות בעל יותר ליקופן מאבטיח עם גרעינים.

טוב לדיאטה

לעומת מתוקים אחרים שמכילים סוכר או תחליפי סוכר, חומרים מעובדים אחרים ולעיתים במחיר קלורי גבוה. כוס קוביות אבטיח היא מנת מתוק דלת קלוריות, ללא חומרים מעובדים ובניגוד לקינוחים רבים אחרים, הוא נטול שומן, נטול כולסטרול, ואין בו נתרן. ניתן לאכול לידו קוביות גבינה קשה/ יוגורט/ אגוזים או שקדים וכך להגדיל את תחושת השובע.

מסייע למערכת העיכול

אם אתם סובלים מבעיות עיכול שונות, הרשימה של מה לא לאכול יכולה להיות ארוכה אך אתם בהחלט יכולים לנסות לשים את האבטיח ברשימת ה"כן" שלכם. הפרי הרך והבשרני קל לעיכול ובהחלט ניתן לנסות ולבחון את התגובה האישית שלו עבורכם. במידה ואתם צריכים להגביל את צריכת הסיבים שלכם אל תאכלו את הקליפה או את הגרעינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully