וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציפית של הכרית שלכם "מלוכלכת יותר מאסלה" בחודשי הקיץ, כך מזהירים מומחים

23.7.2024 / 0:04

רובנו מאבדים בין 500 ל-700 מילימטרים של זיעה בלילה, כשחלקם נספגים לתוך המצעים שלנו. מי שאינו נוהג להחליף סדינים מדי שבוע עשוי לגרום ליצירת פטריות או קרדיות אבק. ד"ר גארת' ניי, ראש חוג בתוכנית ללימוד מדעי הרפואה, מזהיר ונותן עצות

רופא מסביר איזה לכלוך מסוכן מסתתר בכריות ישנות/@dr.karanr

אל תתנו למזגן להטעות אתכם! אתם מזיעים לא מעט בלילה, במיוחד בקיץ. מומחים טוענים ששנת לילה מיוזעת עשויה להביא ליצירת מושבות חיידקים בסדינים ובציפיות של הכריות שלכם - והכמות היא זו שמטרידה יותר מכל. זה ודאי ישמע לכם טראומתי אך "הציפיות שלכם עשויות להיות מלוכלכות יותר מהאסלה בשירותים", כך קבעו מומחים.

ד"ר גארת' ניי, ראש חוג בתוכנית ללימוד מדעי הרפואה, אמר ל-Wales Online שכולם חייבים לכבס (או לפחות להחליף) את הסדינים והציפיות של הכריות שלהם לפחות פעם בשבוע כדי למנוע הצטברות של חיידקים וצמיחת חיידקים מתמשכת עליהם - גם אם רק הם אלה שמשתמשים במצעים. "במונחים של חיידקים, מספר מחקרים הראו שיש 17,000 יותר מושבות חיידקים על ציפית כרית לאחר שבוע בהשוואה למושב אסלה", אמר ניי, "החדשות המרגיעות הן שסביר מאוד שהחיידקים האלה מגיעים מכם - ולכן אינם מזיקים. אבל אם מישהו אחר ישן אצלכם במיטה, זה כבר סיפור אחר".

ב-Real Simple דיווחו מחקרי מצאו ש"לאחר שבוע ללא כביסה, ציפיות הכרית נושאות בממוצע 3 מיליון יחידות יוצרות מושבות (CFU) של חיידקים לאינץ' רבוע".

רובנו עשויים לאבד בין 500 ל-700 מילימטרים של זיעה בלילה ממוצע. לפחות 200 מילימטרים מתוכם נספגים לתוך המצעים או הפיג'מה, על פי מחקריו של ניי. "הגוף מחליף תאי עור שמובילים לנשירת תאי עור. כשאנשים מאבדים בממוצע 500 מיליון תאי עור ביום (שרובם נושרים בלילה), הגוף מייצר גם הפרשות גוף אחרות. קחו בחשבון גם תוספת של איבוד נוזלים באמצעות ריר/רוק והנה לכם סיבה לעשות כביסה דחופה", שיתף ניי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

תראו כמה לכלוך יש על הכרית

@simonandbee Replying to @eduvale6999 Why @Argie (formerly Silvi) instead of washing so the time? It is recommended to wash your pillowcases every 3 days to reduce acne and germs - youre right. But it takes a lot of time, water, detergent and running costs to keep washing so frequently. Considering you sleep every single night you might find an argie pillowcase is easier and better value . . . #meetargie #argie #silvi #bacteria #acneskin #acnefighter #acnescars #bedding #skincareroutine #skincaretips #acne #acnetreatment #silk #satin #pillow #pillowcase ♬ Magical Mystery - Mark Fabian & Alexander Smith

אם תמשיכו להתעלם מזה, עלולות להתעורר בעיות אחרות - כמו צמיחת פטריות או הצטברות של קרדית אבק, שמשגשגות מתאי עור מתים ויכולות להשאיר צואה המעוררת אלרגיות ואסטמה. "מחקר אחד מצא שבכרית טיפוסית יש עד 16 מינים שונים של פטריות ומיליוני נבגי פטריות", הוא הוסיף.

עוד בנושא:
הטריק שמעלים כתמים צהובים מהכרית

הטעות הכי גדולה שאתם עושים עם אחסון של מצעים - וזה גורם להם להסריח

גם סידור המיטה יכול לסייע או להזיק לכם. "כשאתם ממהרים לסדר את המיטה שלכם, אתם מסתכנים בלכידת אוויר לח מתחת לשמיכות, מה שעוזר לזוחלים המגעילים להתרבות", אמרה מומחית הניקיון המכונה Mrs. D's Cleaning Reviews. מומחים טענו בעבר שאנשים צריכים לאפשר למיטה שלהם לנשום בעונת הקיץ ולהחליף סדינים לעתים קרובות יותר. ניי מציע גם להימנע משימוש במצעי פוליאסטר ולשקול סדיני כותנה או פשתן.

מומחי כביסה טוענים שעל מנת להרוג את כל החיידקים וחלקיקי האבק שהצטברו על המצעים, יש לכבס אותם בטמפרטורה גבוהה של לפחות 60 מעלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully