וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הדבר המפתיע שכדאי לשתות בימים שרביים במיוחד

שותים הרבה מים בימי הקיץ הבלתי נסבלים? טוב מאוד, עכשיו השאלה היא באיזה טמפרטורה בדיוק?

שרב בחוץ: המטיילים מציפים את הכנרת בחול המועד/אושרי בן דור, איגוד ערים כינרת

למרבה הצער גלי חום כבר הפכו לעניין של שגרה בקיץ הנוכחי, והם לא מתרחשים רק בישראל. ההמלצות הקבועות בעת שרב הן לא לצאת בשעות החמות, למרוח מקדמי הגנה, ולשתות הרבה מים - אבל יש מצב שהתכוונו למים חמים ולא קרים?

זה אולי ישמע לכם קצת מטורף אבל מומחים אומרים כי שתיה של משקאות חמים, ולא גלידה או קרטיב, היא זאת שתצנן אתכם בימים רותחים. ד"ר אלכס ג'ורג' (@dralexgeorge) הוא בין אינספור מומחים שמציעים שיש בעצם היגיון כלשהו מאחורי הרעיון הזה. "למעשה יש אמת בזה," הוא אמר למיליון העוקבים שלו ב-TikTok .

"כשאתה שותה משקה חם, שחם יותר מטמפרטורת הגוף שלך, הקולטנים התרמיים מבינים זאת ומפעילים תגובת זיעה. זה יצנן אותך. אז למעשה, כוס תה במזג אוויר חם עשויה דווקא לעזור!". הקולטנים האלה רגישים לטמפרטורה, והם נמצאים על העור שלנו.

עוד בשנת 2012, מחקר בראשות אוניברסיטת אוטווה בקנדה השווה את ההשפעה של משקאות חמים וקרים על גוף האדם. כחלק מכך, המשתתפים ביקשו לשתות מים בטמפרטורה של 1.5 מעלות צלזיוס, 10 מעלות צלזיוס, 37 מעלות צלזיוס או 50 מעלות צלזיוס, תוך כדי רכיבה על אופניים במשך 75 דקות במקום חמים.

המדענים גילו ש'אגירת חום הגוף' הייתה נמוכה בהרבה בקרב אלו ששתו מים חמים יותר, ככל הנראה בגלל הפלט המוגבר של זיעה והתאיידות שלה מהעור. וזיעה כולנו כבר יודעים - מקררת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully