וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילד יחיד לאח בכור: המדריך המלא להכנת הילד הגדול לאח חדש

בשיתוף zap doctors

29.7.2024 / 6:03

מתי כדאי להתחיל להכין את הילד לקראת בואו של התינוק ומה חשוב לעשות לאחר הלידה? מריה גודגלף, יועצת שינה ומדריכת הורים ובעלת העסק Mariya_babyguru, עם כל ההסברים

בווידאו: יועצת השינה ומדריכת ההורים מריה גודגלף באולפן וואלה/עריכה: זיו שטיינר

מצפים לתינוק חדש? ראשית, מזל טוב, אבל איך מכינים אח או אחות גדולים לבואו של התינוק החדש למשפחה? מריה גודגלף, יועצת שינה ומדריכת הורים ובעלת העסק Mariya_babyguru הגיעה לאולפן וואלה כדי להסביר על הנושא בהרחבה.

פעוט מחבק את אמו ההרה. ShutterStock
פעוט מחבק את אמו ההרה/ShutterStock

מהם האתגרים העיקריים שהורים מתמודדים איתם בהכנת הילד הבכור לקראת התינוק החדש?

"מילד יחיד, הילד הופך לילד בכור. כל ההתנהלות בבית משתנה - אמא יוצאת לבית חולים, אבא נוסע מהבית לבית חולים ואז, גם כשהאם חוזרת, היא מתעסקת בילד הקטן. למעשה כל המשפחה מתעסקת בדבר הקטן הזה שצועק וזה לא מובן. זה מוביל לריגרסיה והתנהגויות לא ראויות".

אז איך מכינים את הילד?

"צריך להכין את הילד עוד לפני הלידה. שצפויים שינויים בבית. יש לשתף אותו ולקחת אותו כחלק מההחלטות כמו עגלה חדשה, עיצוב החדר החדש של התינוק ועוד. מומלץ להכין יחד מתנה לאח החדש, כמו יצירה או רכישה של מתנה שהאח בוחר לאח החדש שלו. הייתי ממליצה גם לקנות מתנה מהתינוק שנולד לאח הבכור".

פנו למריה גודגלף באתר ZAP דוקטורס

לעמוד האינסטגרם של Mariya_babygur

הכתבה באדיבות ZAP דוקטורס

איך כדאי להתנהג עם הילד הבוגר לאחר הלידה? ומה לגבי התינוק?

"חשוב לשמור על שגרת יום ולא לזוז יותר מדי. עם הילד הקטן אני מאוד ממליצה לשחרר. לא להיצמד לשעון אלא ללמוד את הילד. לקרוא אותו ולהבין אותו. מגיל חמישה חודשים כבר אפשר ללמד את הילד החדש להרדים את עצמו ובינתיים תדאגו לילד הגדול שמרגיש שלקחו לו הרבה".

איזה תפקיד יכול למלא הילד הגדול?

"אפשר להביא לו תפקיד בתוך הבית כי ילד צריך תחושת שייכות. דבר חשוב נוסף הוא שהילד יראה איך ההורים עוזרים אחד לשנייה והוא ינסה לחקות את זה. המוח שלנו קודם רואה ואז שומע, אז אם הוא יראה שאבא עוזר ותומך, הוא ירצה גם להיות חלק מזה".

צפו בריאיון המלא בנגן הווידאו שלמעלה.

מריה גודגלף, יועצת שינה ומדריכת הורים, קריית מוצקין. 053-6223862

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
בשיתוף zap doctors
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully