וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרוץ נגד הזמן: איך לזהות את הסרטן הנדיר הזה לפני שיהיה מאוחר?

בשיתוף zap doctors

1.9.2024 / 6:03

ד"ר מני ברכה, מומחה בכירורגיה אונקולוגית, חושף את הסימנים המפתיעים לסרקומה, מסביר מדוע גילוי מוקדם הוא קריטי ומציג את הטיפולים החדשניים שעשויים להציל חיים

בווידאו: ד"ר מני ברכה באולפן וואלה/עריכה: זיו שטיינר

סרקומה היא מחלה נדירה ומורכבת שמעלה שאלות רבות. ד"ר מני ברכה, מומחה בכירורגיה אונקולוגית, הגיע לאולפן וואלה כדי לעשות סדר בנושא.

ד"ר ברכה, מהי סרקומה?

"מדובר בסוג של משפחה של גידולים סרטניים. מטריה שיש בתוכה למעלה מ-100 סוגים של גידולים. לכל אחד מהם יש התנהגות ייחודית וטיפול ייחודי שהוא דורש. המקור של הגידולים האלו הוא רקמות חיבור ועצמות, שזה בעצם מה שמחזיק אותנו".

איך מאבחנים סרקומה?

"בישראל שכיח יותר שהסרקומה מתגלה במקרה. או בבדיקת הדמיה או בניתוח אופס. המטופל נכנס לניתוח כלשהו, ולפתע מתגלה הסרקומה. הדבר הזה קורה לא מעט ופה מדובר בצומת דרמטי שלעתים מוביל למקרים מצערים".

ליצירת קשר עם ד"ר מני ברכה באתר דוקטורס

הכתבה באדיבות zap doctors

גבר מבוגר בבדיקה אצל רופא צעיר. ShutterStock
"יש אופציה טיפולית במקרים של סרקומה של גפה"/ShutterStock

יש לך טיפ עבור מטופלים? מה יכול להדליק נורה אדומה?

"כשסרקומות מתפתחות באזורים שטחיים יותר בגוף, מקומות שרואים בעין, במקרים רבים הן מתפתחות לאט. לדעתי, הדברים שצריכים להדליק נורות אדומות זה גודל הגוש. כדור פינג פונג ומעלה למשל זה משהו שהוא מאוד מטריד".

מה אפשרויות הטיפול?

"כשיש אפשרות לבצע ניתוח על אזור בתולי, כלומר אזור שלא טופל באותו ניתוח אופס, זה עיקר הטיפול. כל זה בהתחשב בעבודה שניתן לנתח, ושהמחלה לא התפתחה למקומות אחרים. על פי מחקרים, מנתח שהוא מומחה בתחום יצליח יותר מאשר מנתח שלא מתמחה בגידולים אלו".

יש דרך להימנע מניתוח?

"יש אופציה טיפולית במקרים של סרקומה של גפה. במקרים מסוימים יש אפשרות לבצע טיפול אזורי שאותו עושים אך ורק בהדסה ואני מבצע אותו. לעתים ניתן לשמר את הגפה אבל זה במקרים מאוד מסוימים".

ד"ר מני ברכה - מומחה בכירורגיה אונקולוגית
דרך מנחם בגין 7, רמת גן - בשר"פ הדסה מדיקל בית גיבור ספורט
052-5248880

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
בשיתוף zap doctors
  • עוד באותו נושא:
  • גידול
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully