וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

51% מהנשים בהריון: "המלחמה גרמה לנו לרצות להביא עוד ילד"

עודכן לאחרונה: 17.7.2024 / 10:15

כך עולה מסקר שנערך בקרב נשים בהריון או כאלו שמתכננות הריון נוסף: 88% ציינו ששעות השינה שלהן נפגעו במהלך ההיריון, 62% ציינו כי הן מעוניינות ללדת בלידה טבעית

נולדו לנו שני זוגות של תאומים/@albatwinsx2

דווקא המלחמה אותה אנו חווים כבר כמעט 10 חודשים, גורמת ליותר ממחצית מהנשים לרצות להגדיל את התא המשפחתי. כך עולה מסקר שנערך בקרב 320 ישראליות הנמצאות בימים אלה בהריון או שמתכננות הריון נוסף.

הסקר מעלה שורה של נתונים השופכים אור בימים אלה על חייהן של נשים בהריון. השאלה מתי לצאת לחופשת לידה והאם בן או בת הזוג ייצאו גם כן היא נושא שזוכה לדיון ציבורי לאחרונה. . כמחצית מהנשאלות ציינו כי בן או בת הזוג שלהן ייצאו לחופשה של ימים ספורים וייתכן שאף יוותרו עליה. 39% דיווחו כי בני/בנות זוגן ייצאו לחופשה בת שבועיים. 9% השיבו שבני/בנות הזוג ייצאו לחופשה של כחודש כדי לסייע לאם בימיו הראשונים של הוולד.

46% מהנשים מתכוונות לצאת לחופשת לידה רק לאחר הלידה, 45% מדווחות כי ייצאו לחופשת לידה כשבוע עד חודש לפני הלידה. 9% מהנשים ציינו כי יצאו לחופשת הלידה כחודש ומעלה לפני הלידה.
הסקר בדק גם את הרגלי החיים שמשתנים עם ההיריון. 88% מהנשים ציינו כי שעות השינה שלהן נפגעו במידה רבה או במידה מסוימת, ואילו רק 12% ציינו כי המשיכו לישון כרגיל במהלך ההריון.

בטן של אישה בהריון. ShutterStock
41% מהנשאלות בהריון ענו שבחרו כבר שם לתינוק לפני הלידה/ShutterStock

רוב גדול של הנשים מעוניינות בלידה טבעית

בנוגע לפעילות הספורטיבית שלהן: 43% מהנשאלות השיבו כי הפחיתו את מספר האימונים שלהן בשבוע או שהפסיקו להתאמן באופן מוחלט. רק 20% מהנשים ציינו כי היקף הפעילות הספורטיבית שלהן נותר ללא שינוי או אפילו גדל.

באשר להרגלי התזונה, הסקר מראה כי 91% מהנשאלות שינו את הרגלי התזונה שלהן במידה מסוימת או במידה רבה. כ-50% מהנשאלות ציינו כי הן רעבות יותר. 49% ציינו כי הן מרגישות צורך באוכל מתוק, 32% הרגישו צורך לאכול יותר מאשר בעבר.

לגבי יחסי מין ועישון: 64% ציינו כי הפחיתו את קיום יחסי המין עם בן/בת זוגן, או שאינן מקיימות יחסי מין כלל. 93% מבין אלו שהוגדרו כמעשנות, החליטו להפסיק לעשן עם הכניסה להריון, 7% מההריוניות לא הפסיקו לעשן, למרות ההריון.

מהסקר עולה גם מרבית הנשים, 62% מעדיפות כיום לידה טבעית, כזו שנעשית בבית, במים או בבית החולים ללא משככי כאבים. לעומתן רק 28% אחוז מהנשים רוצות ללדת בשיטה המסורתית עם משככי כאבים עד הלידה בבית החולים. 95% מהנשים ציינו כי לא ירצו ללדת בלידה קיסרית אלקטיבית אם הדבר תלוי בהן. 81% אחוז מהנשים ציינו כי ירצו להשתמש במכשיר המפחית ומקל על כאבי הצירים.

הסקר גם בדק גם את היקף הרכישות של מוצרי צריכה בעקבות ההריון. 41% מהנשאלות ענו כי הפחיתו את צריכת הביגוד. 33% ענו שהפחיתו בצריכת מוצרי טיפוח.

נתונים נוספים שעלו מהסקר, שערכה חברת "צירים", בקרב 320 הריוניות או כאלו שמתכננות הריון נוסף: 41% מהנשאלות בהריון ענו שבחרו כבר שם לתינוק לפני הלידה. במקביל, 66% דיווחו כי נתנו שם בטן לעובר שלהן. 81% מהנשאלות הודיעו כי יניקו את התינוק לאחר הלידה, אם הדבר יתאפשר. 71% מהנשאלות עושות שימוש בשירותים שאינם בסל הרפואה הציבורית וצורכות שירותי רפואה פרטית. רק 29% ציינו כי הן עושות שימוש בשירותי הרפואה הציבורית בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • הריון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully